Gå til innhold

ikke nok melk


mystic

Anbefalte innlegg

hei!jeg har ikke nok melk til å amme sønnen min,men prøver å pumpe likevel.jeg får ut mellom 10-30ml hver gang.er det noe vits i å gi han det når det er så lite?"hjelper" det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trebarnsmor

Flink du er som pumper likevel, som du sier! Klart det hjelper. All stimulering hjelper på melkeproduksjonen.

Har du forsøkt økedager? hvor din jobb kun er å amme? Og hvile/sove så mye som mulig?

Du kan amme minst 10 ganger pr døgn, natta inkludert. Og la barnet suge slik at den fete ettermelka også tas. Dvs amminga av hvert bryst tar tid...

Tomme bryst er beste stimulering for å få mer melk. Og jo oftere de er tomme, jo bedre med hensyn til å få økt melkeproduksjon.

10-30 ml sier du. OK det. Jeg strevde selv med pumping. Men barnet er mye bedre å tømme bryst enn pumpa. derfor må man ikke bli lurt til å tro at det man klarer å pumpe ut er det det var i brystet... Barnet er eksperten. ikke pumpa.

Klart du kan gi det du pumper til barnet. Eller du kan fryse det ned. 10-30 ml er perfekte mengder når du begynner med grøt... Den melka+ grøtpulver er fine startposjoner til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som pumper likevel, som du sier! Klart det hjelper. All stimulering hjelper på melkeproduksjonen.

Har du forsøkt økedager? hvor din jobb kun er å amme? Og hvile/sove så mye som mulig?

Du kan amme minst 10 ganger pr døgn, natta inkludert. Og la barnet suge slik at den fete ettermelka også tas. Dvs amminga av hvert bryst tar tid...

Tomme bryst er beste stimulering for å få mer melk. Og jo oftere de er tomme, jo bedre med hensyn til å få økt melkeproduksjon.

10-30 ml sier du. OK det. Jeg strevde selv med pumping. Men barnet er mye bedre å tømme bryst enn pumpa. derfor må man ikke bli lurt til å tro at det man klarer å pumpe ut er det det var i brystet... Barnet er eksperten. ikke pumpa.

Klart du kan gi det du pumper til barnet. Eller du kan fryse det ned. 10-30 ml er perfekte mengder når du begynner med grøt... Den melka+ grøtpulver er fine startposjoner til barnet.

Tusen takk for svar!En trebarnsmor bør jo vite dette,så rådet ditt skal absolutt prøves ut!

Nok en gang;takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære mystic. Om du syns det er verdt arbeidet, så fortsett å gi det lille du har.Melken din inneholder antistoffer og den mengden er ganske konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...