Gå til innhold

Kan du lukeparkere?


org

Anbefalte innlegg

Det kan _ikke_ jeg! Og ikke har jeg til hensikt å prøve heller.

Mannen min er rå til å parkere!

Lukeparkering eller vanlig båsparkering. Rett inn. Rygge kan han også. Flinke mannen. :-)

Han skjønner ikke hvorfor jeg alltid parkerer så langt unna inngangsdøra til butikker etc. - Svaret er enkelt: det er ingen andre biler der!

Hvis du ser en bil langt utpå en nærmest tom parkeringsplass, er det min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 182
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • org

    26

  • mrxx

    25

  • morsan

    16

  • Sofline

    13

Mest aktive i denne tråden

Ja, det har jeg ikke noe problem med. Det er svært enkelt, bare å følge et par små knep, så er det rett på plass:-)

Enkelt, du liksom.

Høh!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg, men var flinkere til det tidligere, da jeg bodde i Oslo og fikk trening i å parkere sånn hele tiden. Nå parkerer jeg nesten bare på vanlig bås-parkering, men det hender da av og til at jeg lukeparkerer fortsatt. Orker ikke med den største og eldste bilen vi har, den er så tung å manøvrere. Men den lar jeg mannen min kjøre de fleste dagene... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bil på tom parkeringsplass kan også være min bil. Jeg er ganske pysete når det gjelder parkering, og parkerer gjerne langt unna alle andre. Jeg jobber deltid på IKEA, og på lørdager ber jeg alltid samboer om å kjøre meg på jobb hvis jeg begynner seint. Jeg hater å kjøre rundt å leite etter parkeringsplass når jeg vet at jeg skal være på jobb om 10 min. Jeg burde absolutt bli flinkere til å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt, du liksom.

Høh!

:o)

Jo, faktisk er det svært enkelt, som sagt, bare noen få knep du skal forholde deg til og vips står du der du skal stå.

Men dere jenter mangler romfølelse, så det blir kanskje vanskelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt. Det er ikke altid man kan velge, hvordan man skal parkedre, dersom det er snaut med ledige plasser.

Det er alltid to l-er i alltid og aldri to l-er i aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Jeg var rimelig god på lukeparkering før, da jeg ofte gjorde det for å parkere på skolen, men nå er det så sjelden jeg gjør det at jeg merker jeg har blitt dårligere. Det er imidlertid best å lukeparkere om jeg har "luken" på venstre side av meg.

Jeg er stort sett for lat til å gidde å rygge inn på parkeringsplasser, men det pleier stort sett å gå bra om jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var rimelig god på lukeparkering før, da jeg ofte gjorde det for å parkere på skolen, men nå er det så sjelden jeg gjør det at jeg merker jeg har blitt dårligere. Det er imidlertid best å lukeparkere om jeg har "luken" på venstre side av meg.

Jeg er stort sett for lat til å gidde å rygge inn på parkeringsplasser, men det pleier stort sett å gå bra om jeg gjør det.

Litt pussig at du synes det er lettere å parkere når luka er til venstre for deg. Det betyr jo at du egentlig parkerer mot kjøreretningen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, faktisk er det svært enkelt, som sagt, bare noen få knep du skal forholde deg til og vips står du der du skal stå.

Men dere jenter mangler romfølelse, så det blir kanskje vanskelig:-)

Ettersom jeg ikke synes lukeparkering har vært noen big deal, har jeg alltid trodd at det var mangel på å bare ta seg sammen og lære seg det som var problemet for jenter;-)

Men for ikke så lenge siden så jeg et tv-innslag om dette med lengden på fingre (se annen tråd), og da skjønte jeg at det kanskje er medfødt likevel....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Kan og kan fru blom. Jeg får det til med tiden til hjelp. Jeg fyker inn og ut av bilen jeg da, for å gå bak bilen og se hvor mye plass det er igjen.

Jeg lukeparkerer sjelden og helst ikke.

Vanlig båsparkering går greit, men det kan være litt pes å rygge seg ut igjen hvis det er store biler som er parkert ved siden av meg og på rekka bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sammfunnskritiker

Det er alltid to l-er i alltid og aldri to l-er i aldri.

Går litt fort over tastatyret her da skjønner du. Kjempefint med noen som kan rette. Jeg tror du gikk glipp av; at det heter parkere og ikke parkedre,

Ellers ser jeg at det ofte blir både tre og fire like bokstaver i enkelte ord. Jeg vet jo at det også er feil, men de lever jeg godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...