Gå til innhold

Kan du lukeparkere?


org

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12

Nei. Jeg kunne en gang, men nå gjør jeg det ikke.

Så om du ser en bil i nærheten av din, langt borte fra butikkinnganger der det er mange biler, så er det min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 182
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • org

    26

  • mrxx

    25

  • morsan

    16

  • Sofline

    13

Mest aktive i denne tråden

Går litt fort over tastatyret her da skjønner du. Kjempefint med noen som kan rette. Jeg tror du gikk glipp av; at det heter parkere og ikke parkedre,

Ellers ser jeg at det ofte blir både tre og fire like bokstaver i enkelte ord. Jeg vet jo at det også er feil, men de lever jeg godt med.

Hva med stavefeilen i nicket ditt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil på tom parkeringsplass kan også være min bil. Jeg er ganske pysete når det gjelder parkering, og parkerer gjerne langt unna alle andre. Jeg jobber deltid på IKEA, og på lørdager ber jeg alltid samboer om å kjøre meg på jobb hvis jeg begynner seint. Jeg hater å kjøre rundt å leite etter parkeringsplass når jeg vet at jeg skal være på jobb om 10 min. Jeg burde absolutt bli flinkere til å parkere.

UNSKYLD change off topic, men jeg strever sånn med å finne ut om Ikea på Furuset kunne sende en arbeidsstol pr. Postens budbiler?

Please ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det da til, til slutt... blir litt knoting frem og tilbake, så jeg unngår helst å lukeparkere om det finnes andre muligheter. Vanlig parkering går som en drøm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Nei, jeg er dårlig på luke parkering. Isåfall må det være en nødløsning. Jeg fikk et tips en gang: parker ved siden av et butikk vindu. Da kan du kansje se bilen bak deg i vinduet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sammfunnskritiker

Hva med stavefeilen i nicket ditt ;-)

Den måtte være slik, for noen "Klagde" til meg da jeg rettet den. Da var det vist noen som sikker skulle utgi seg for å være meg, så var det bare meg med opprettet feil... derfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg ikke synes lukeparkering har vært noen big deal, har jeg alltid trodd at det var mangel på å bare ta seg sammen og lære seg det som var problemet for jenter;-)

Men for ikke så lenge siden så jeg et tv-innslag om dette med lengden på fingre (se annen tråd), og da skjønte jeg at det kanskje er medfødt likevel....;-)

Det hadde vært svært synd hvis menn og kvinner hadde vært helt like. Som mann hadde jeg ikke satt pris på det:-)

Det jeg ikke skjønner helt hvorfor det skal være så viktig for enkelte jenter å mene at de skal være så like oss menn. Ærevære forskjellene sier nå jeg.

Menn har visse egenskaper og kvinner har det, verre kan det da ikke være. Det ene er da ikke noe bedre enn det andre.

Men det betyr ikke at alt ikke kan læres, for enkelte vil dette ligge for dem, for andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sammfunnskritiker

Hva med stavefeilen i nicket ditt ;-)

Har lukeparkering noe med skrivefeil å gjøre. Kanskje jeg burde starte innlegget mitt med nei?

"Nei jeg kan ikke lukeparkere, derfor kjører jeg alltid hjem dersom eneste mulighet er lukeparkering"

eller

"Nei, jeg kræsjer alltid når jeg lukeparkerer, men det er bare gøy..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den måtte være slik, for noen "Klagde" til meg da jeg rettet den. Da var det vist noen som sikker skulle utgi seg for å være meg, så var det bare meg med opprettet feil... derfor

Sånne klager er ikke noe å bry seg om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sammfunnskritiker

Sånne klager er ikke noe å bry seg om :)

Eller

Nei jeg har barne førerkort for sommerføre, men ikke for lukeparkering

eller jeg kan bare lukeparkering på sommeren

eller

hvor mange feil ble det? skrivefeil altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det da til, til slutt... blir litt knoting frem og tilbake, så jeg unngår helst å lukeparkere om det finnes andre muligheter. Vanlig parkering går som en drøm :)

Sånn er jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært svært synd hvis menn og kvinner hadde vært helt like. Som mann hadde jeg ikke satt pris på det:-)

Det jeg ikke skjønner helt hvorfor det skal være så viktig for enkelte jenter å mene at de skal være så like oss menn. Ærevære forskjellene sier nå jeg.

Menn har visse egenskaper og kvinner har det, verre kan det da ikke være. Det ene er da ikke noe bedre enn det andre.

Men det betyr ikke at alt ikke kan læres, for enkelte vil dette ligge for dem, for andre ikke.

Du misforstår meg fullstendig!

Det var absolutt ikke en innlegg på at man skal være mest mulig like, men en tanke om hva man tror kan være årsaken til ting.

Medfødte egenskaper/ulikheter kan forklare veldig mye og gi oss mer innsikt i hvorfor andre handler som de gjør/tenker som de gjør. Hvis man går rundt og innbiller seg at andre skal tenke og handle som en selv, og bedømmer andre på bakgrunn av slik ting er for en selv, så gjør ikke det nødvendigvis noe godt for samarbeid og kommunikasjon. Derfor er det veldig nyttig å vite hva som kan skyldes slike medfødte ulikheter.

Men vel så viktig er det å vite hva som IKKE skyldes slike medfødte ulikheter - hva som bare er en myte, eller som bare skyldes ulike forventninger ut fra kjønnsrollemønsteret.

Man må ikke skyve det medfødte foran seg som en unnskyldning for ikke å prøve å forbedre seg eller innrette seg i forhold til sine medmennesker.

Så tilbake til lukeparkeringen:

Ja, jeg har etterhvert skjønt at det er medfødte egenskaper som gjør det lettere/vanskeligere for noen å foreta lukeparkeringer. Jeg har jo "alltid" hørt denne påstanden om at kvinner ikke kan lukeparkere, men jeg trodde ikke på den nettopp fordi det ikke var noe problem for meg. Det var da naturlig _for meg_ å tro at damer var dårligere enn menn fordi de ikke gadd å ta seg sammen! ;-)

Men som sagt så har jeg siden fått en forklaring på hvorfor dette med lukeparkering kan være enklere for noen kvinner enn andre, så da skal jeg la tvilen komme tiltalte til gode i denne saken, :-) og ikke sammenligne det med kvinner og bilkjøring forøvrig.

For når det gjelder det siste nekter jeg å tro at det er medfødte egenskaper som gjør menn flinkere. Jeg vet om utrolig mange damer som tillater seg å være "pyser", f eks ikke kjøre på motorveien, ikke kjøre i byen, ikke kjøre når det er mørkt og/eller glatt, osv.

Disse damene kan imidlertid komme unna med denslags, nettopp fordi de er kvinner. Man hadde aldri godtatt at en mann ikke turte å kjøre bil i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg er dårlig på luke parkering. Isåfall må det være en nødløsning. Jeg fikk et tips en gang: parker ved siden av et butikk vindu. Da kan du kansje se bilen bak deg i vinduet..

Lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg kunne en gang, men nå gjør jeg det ikke.

Så om du ser en bil i nærheten av din, langt borte fra butikkinnganger der det er mange biler, så er det min.

Da skal jeg hilse på deg!

*gleder meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jeg;)

Kjørelæreren elska de timene der;)

Jeg spurte kjørelæreren om vi ikke kunne ta en kjøretime spesielt til lukeparkering. Men neeeeida, det fikk jeg ikke på oppkjøringa, fortalte han, så det trengtes ikke.

Men jeg skal jo tross alt kjøre bil etter oppkjøringa også... Skulle gjerne betalt kr 420,- hvis noen kunne lært meg lukeparkering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Litt pussig at du synes det er lettere å parkere når luka er til venstre for deg. Det betyr jo at du egentlig parkerer mot kjøreretningen;-)

Hihi, det har jeg ikke tenkt over, engang! Men på skolen min var det en svært lite trafikkert vei, det var bare de til og fra parkingsplassen til skolen som kjørte der, egentlig. Og hjemme hos meg er det gateparkering, og der er det sånn "uskreven regel" om at alle parkerer på samme siden av veien alltid, så da blir det parkering til venstre om jeg kommer fra den ene siden. Det er sjelden lukeparkering though, fordi det ikke er så veldig mange biler der, stort sett. Men det er fortsatt en følelse av hvor nær jeg er fortauet fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lukeparkering noe med skrivefeil å gjøre. Kanskje jeg burde starte innlegget mitt med nei?

"Nei jeg kan ikke lukeparkere, derfor kjører jeg alltid hjem dersom eneste mulighet er lukeparkering"

eller

"Nei, jeg kræsjer alltid når jeg lukeparkerer, men det er bare gøy..."

Jeg har faktisk kjørt hjem fordi jeg hadde måttet lukeparkere hvis jeg skulle det ærendet. Og jeg tok bussen nedover for å utføre det etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ta en ekstra kjøretime

Jeg tok lappen i utlandet, og lærte ikke lukeparkering. Tilbake i Norge ringte jeg en kjøreskole og ba om en enkelttime for å lære å lukeparkere (da hadde jeg hatt lappen i to år). Det gikk helt greit, og jeg er VELDIG glad for at jeg lærte teknikken. (Det er jo bare å lære seg en bestemt teknikk på akkurat når man skal svinge hvilken vei). Lukeparkering har man bruk for mange ganger i uka, så det er viktig å kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...