Gå til innhold

Kan du lukeparkere?


org

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix

Nei det er jeg ikke særlig flink til.

Jeg har fått det til en gang eller to, men sant og si var det ren skjær flaks. ;-P

Jeg tror jeg svinger og rygger rett, men så går det som regel på tverke og jeg blir stående og rugge fram og tilbake og tilslutt må jeg bare kjøre til en annen parkering for ikke å bli stående der resten av dagen. ,-)

Jeg liker best parkeringsplassene med god luft rundt. ;-P

Ta dette med humor:). Så du parkerer ikke inne på kilden du da:P! Stemmer det. Har sett du har parkert noen hundre meter unna. Er det nødvendig:P!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 182
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • org

    26

  • mrxx

    25

  • morsan

    16

  • Sofline

    13

Mest aktive i denne tråden

fuji1365380447

Jeg er skikkelig god til å lukeparkere, til min manns store irritasjon - han er nemlig skikkelig dårlig.

Om man er god eller dårlig til å lukeparer handler om to ting.

1. God spatsial (romlig) forståelse/intelligens.

2. Øvelse.

Jeg har ekstremt god stedsans, og finner alltid frem. Det er som jeg har en indre kompassnål. Gubben aner ikke hvor han er, og kan nesten ikke finne hjem dersom vi kommer fra en annen siden enn vi pleier.

Så han skal nok måtte øve ufattelig mye for å bli spesielt god på lukeparkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dette med humor:). Så du parkerer ikke inne på kilden du da:P! Stemmer det. Har sett du har parkert noen hundre meter unna. Er det nødvendig:P!

hahaha! Da vet du hvem som parkerer midt på torget der de selger juletrær ;-P

Nei, jeg våger meg forsåvidt inn under park-taket på kilden. :-)

hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tacomix

hahaha! Da vet du hvem som parkerer midt på torget der de selger juletrær ;-P

Nei, jeg våger meg forsåvidt inn under park-taket på kilden. :-)

hehehe

Hvor parkerte du egentlig når de solgte juletrær? Nå lurer jeg fælt!

Hvordan tør du egentlig å bevege deg inn på kilden under taket? Tør selv ikke gå den inngangen:P! Haha.

En har det ikke mer morro enn man gjør det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvem har en steg-for-steg-oppskrift på lukeparkering for oss som ikke er så flinke, da? mrxx?

Jeg har fått til å lukeparkere, men føler det går mer på om månen er i Merkur enn på egne egenskaper. :)

Prøver meg:

La oss si du ser en ledig p-plass på høyre side. I det du passerer p-plassen kjører du en halvmeter eller så inn på den ledige plassen, slik at bilen får rett vinkel til du skal rygge.

Du kjører et par meter forbi åpningen, og passer på å ligge ganske nær bilen på din høyre side.

Du legger rattet litt over slik at du rygger temmelig skrått inn i åpningen til hekken er nesten inne ved fortauet. Når du er nesten så langt inne som bilen skal, legger du rattet helt over andre veien for å rette opp. Så rygger du forsiktig, mens du følger godt med i bakspeilet, så du ikke rygger inn i bilen bak.

Når bilen er rett, justerer du avstanden til bilen foran og bak.

Voilà!

Hehe, dette var vanskeligere enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er skikkelig god til å lukeparkere, til min manns store irritasjon - han er nemlig skikkelig dårlig.

Om man er god eller dårlig til å lukeparer handler om to ting.

1. God spatsial (romlig) forståelse/intelligens.

2. Øvelse.

Jeg har ekstremt god stedsans, og finner alltid frem. Det er som jeg har en indre kompassnål. Gubben aner ikke hvor han er, og kan nesten ikke finne hjem dersom vi kommer fra en annen siden enn vi pleier.

Så han skal nok måtte øve ufattelig mye for å bli spesielt god på lukeparkring.

Jeg har ikke god stedsans, men lukeparkere - det kan jeg.

Antar jeg kompenserer med trening :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor parkerte du egentlig når de solgte juletrær? Nå lurer jeg fælt!

Hvordan tør du egentlig å bevege deg inn på kilden under taket? Tør selv ikke gå den inngangen:P! Haha.

En har det ikke mer morro enn man gjør det selv!

Jeg pleier å holde hånda over hodet sånn for sikkerhets skyld, i tilfelle taket faller ned. ,-P

Hvor jeg parkerte da juletrærne var på torget? Da tok jeg en spansk en, og parkerte under et av de største. Jeg har så liten bil ser du.

Og da gjorde det ikke noe om jeg var litt borti, for greinene laget ikke merker i lakken mens jeg prøvde å lukeparkere mellom trærne.

"En har det ikke mer morro enn man gjør det selv! "

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan og kan, fru Blom. Har fått det til et par ganger, men det har vel skjedd flere ganger at jeg har gitt opp eller gått fra en bil som står på skrå. ;)

Har svært svært sjelden behov for det. Kan ikke huske å ha gjort det mer enn 1 gang siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plutselig blitt helt rå på lukeparkering, og nå morer jeg meg storveis over menn som står på fortauet og forventer seg en god latter, og blir snytt for den. :)

Rygge med tilhenger derimot... Det er en kunst jeg strever mye mer med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det uten problemer dersom luken er på høyre side, er den på venstre side kan jeg knote noe.

Har man bodd i Oslo er det nesten et must å bli flink til å lukeparkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg:

La oss si du ser en ledig p-plass på høyre side. I det du passerer p-plassen kjører du en halvmeter eller så inn på den ledige plassen, slik at bilen får rett vinkel til du skal rygge.

Du kjører et par meter forbi åpningen, og passer på å ligge ganske nær bilen på din høyre side.

Du legger rattet litt over slik at du rygger temmelig skrått inn i åpningen til hekken er nesten inne ved fortauet. Når du er nesten så langt inne som bilen skal, legger du rattet helt over andre veien for å rette opp. Så rygger du forsiktig, mens du følger godt med i bakspeilet, så du ikke rygger inn i bilen bak.

Når bilen er rett, justerer du avstanden til bilen foran og bak.

Voilà!

Hehe, dette var vanskeligere enn jeg trodde.

'Du legger rattet litt over...' - men hvor mye er litt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan jeg.

Jeg lærte det aldri på kjøreskolen. Men takket være en veeeldig tålmodig samboer som har måttet høre den ene kraftsalven etter den andre, lukeparkerer jeg nå uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte si det, men dette er et veldig klart kjerringtegn, hehe.

Snakker om å strø havsalt i såret og vriiii kniven rundt, du!

:-)

Jeg har tupperwareting også, jeg. Så kjerring er jeg, ingen tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flirer* Neste gang på CS, da finner du en lapp på ruta di "Hei org!" - da vet du at jeg har vært der *ler*

Uff, jeg misliker CS - eller rettere sagt alle bilene på parkeringsplassen der! Det er jo nesten aldri tre ledige parkeringsplasser ved siden av hverandre - og da får jo ikke jeg parkert, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lukeparkere med fem cm foran og fem bak. Det er bare trening og ikke noe vanskelig bare man vet når man skal dreie på rattet og det gjør man når hjulene på bilen som står der og din er paralelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jævel på lukeparkering. Etter at vi flytta hit vi bor, har jeg fått mer enn nok trening. Jeg pleier å fortelle barna mine hvilken ukrona lukeparkeringsdronning deres mor er hver gang jeg har fått jekka bilen inn en trang plass. :)

Jeg nekter for at du slår meg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg:

La oss si du ser en ledig p-plass på høyre side. I det du passerer p-plassen kjører du en halvmeter eller så inn på den ledige plassen, slik at bilen får rett vinkel til du skal rygge.

Du kjører et par meter forbi åpningen, og passer på å ligge ganske nær bilen på din høyre side.

Du legger rattet litt over slik at du rygger temmelig skrått inn i åpningen til hekken er nesten inne ved fortauet. Når du er nesten så langt inne som bilen skal, legger du rattet helt over andre veien for å rette opp. Så rygger du forsiktig, mens du følger godt med i bakspeilet, så du ikke rygger inn i bilen bak.

Når bilen er rett, justerer du avstanden til bilen foran og bak.

Voilà!

Hehe, dette var vanskeligere enn jeg trodde.

"Du legger rattet litt over slik at du rygger temmelig skrått inn i åpningen"

Hvor skrått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...