Gå til innhold

Kan du lukeparkere?


org

Anbefalte innlegg

Men likevel finnes det mange individuelle variasjoner.

Husker en gang på en speiderhaik - gutta okkuperte kartet og bestemte seg for hva som var riktig vei å gå, og vi jentene hadde ikke noe vi skulle ha sagt. Da det etter en stund ble opplagt at vi gikk feil vei, slapp vi (=en annen jente + meg selv) omsider til og fikk rettet opp fadesen! ;-)

Og en ting til:

Selv om forksning påviser forskjeller, så vet man jo ikke alltid hva forskjellene skyldes: arv eller miljø.

Ta mitt forrige eksempel med bilkjøring generelt: Jeg er overbevist om at en mye større andel av mennene er flinke enn tilsvarende for kvinnene, men jeg nekter å tro at det skyldes arv.

Jeg har også opplevd det på speiderhaik. Jeg påstod vi skulle gå den ene veien, gutta den andre. Gutta fikk bestemme, og det endte med at vi gikk en kjempeomvei. Jeg hadde hatt rett viste det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 182
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • org

    26

  • mrxx

    25

  • morsan

    16

  • Sofline

    13

Mest aktive i denne tråden

Jeg har også opplevd det på speiderhaik. Jeg påstod vi skulle gå den ene veien, gutta den andre. Gutta fikk bestemme, og det endte med at vi gikk en kjempeomvei. Jeg hadde hatt rett viste det seg.

;-)

Disse gutta ass! Hvor får de all selvtillitten fra?? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er det ofte.

Og så kan man gjøre som en dame jeg kjenner: Etter at hun kræsjet på glatta i 30-sona i naboveien til der hun borfor noen år siden, nekter hun nå å kjøre bil:

- når det er glatt

- når det er mørkt

- på ukjente veier

- langkjøring

- på motorveien

!!!!!

Helt utrolig spør du meg! Hva hvis mannen hennes skulle ha bestemt seg for det samme hvis _han_ kræsjet? Da hadde de sittet der med skjegget i postkassen.;-)

Jeg synes det er utrolig at hun selv velger å begrense sin radius og sin frihet på den måten, og ikke minst at mannen hennes synes at det er helt OK og forståpelig at hun nå har "pyset ut" fra alt dette (egentlig burde hun jo ha vært redd for kjente veier med 30-sonde, ettersom det var der hun kræsjet, og ikke på motorveien! *LOL*)

Men kanskje det røsker ekstra godt i testosteronet når menn kan trå til pg hjelpe sin pikelill med å kjøre bil? ;-)

Eller kanskje det forholder seg slik at han slipper unna oppvask og klesvask på grunn av at han tar denne "drittjobben"? ;-)

Så sparer de jo miljøet, hvis de blir sittende hjemme hele tiden. :-)

Enig i at det blir for tåpelig å sette opp sånn kriterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd det på speiderhaik. Jeg påstod vi skulle gå den ene veien, gutta den andre. Gutta fikk bestemme, og det endte med at vi gikk en kjempeomvei. Jeg hadde hatt rett viste det seg.

"Gutta fikk bestemme, og det endte med at vi gikk en kjempeomvei. Jeg hadde hatt rett viste det seg."

Kan bare ikke dy meg for å kommentere: Hvis _de_ hadde hatt rett, hadde du nok glemt hele episoden,- og i alle fall ikke skrevet om den her ;-)

Ikke for å påstå at du ikke har god retningssans, altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gutta fikk bestemme, og det endte med at vi gikk en kjempeomvei. Jeg hadde hatt rett viste det seg."

Kan bare ikke dy meg for å kommentere: Hvis _de_ hadde hatt rett, hadde du nok glemt hele episoden,- og i alle fall ikke skrevet om den her ;-)

Ikke for å påstå at du ikke har god retningssans, altså :)

Sikkert ikke... Men vanligvis var jeg enig med dem, bare ikke denne dagen, og hvem hadde rett...? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Flystripa

Lukeparkering er jeg komfortabel uviten om hvordan man gjør.

Det påståes at kvinner er så dårlig på lukeparkering, fordi menn tilstadighet prøver å innbilde oss at

|------------------------------|

er lik 20 cm....:-)

*hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sammfunnskritiker

Jeg har faktisk kjørt hjem fordi jeg hadde måttet lukeparkere hvis jeg skulle det ærendet. Og jeg tok bussen nedover for å utføre det etterpå...

Alle har vi vell, noen hindringer i hverdagen som gjør ærender mer tungvinte? JEg kan f. eks kjøre til butikken, dersom det er lang kø, kjører jeg hjem. Det deisdert verste jeg vet er KØ. (Vi handler aldri på lørsdags formidag/dag f. eks.,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

"Hvis du ser en bil langt utpå en nærmest tom parkeringsplass, er det min bil. "

Ikke absolutt sikkert. Det kan nemlig være min også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likeså.

Og jeg har heller ikke noen problemer med å peke i riktig retning når jeg sitter inne i en bygning og det snakkes om en annen bygning el lin i nærheten:-)

Synes det er så komisk når man sitter inn i f eks folks egen stue, og så skal de peke i retning f eks butikken eller skola, og så peker de fullstendig feil vei! *he he*

"Synes det er så komisk når man sitter inn i f eks folks egen stue, og så skal de peke i retning f eks butikken eller skola, og så peker de fullstendig feil vei! *he he*"

Er det meg du ler av, eller?

*skule olmt bort på morsan* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan noe som ligner. Men det ser ikke alltid pent ut :P

"Jeg kan noe som ligner. Men det ser ikke alltid pent ut :P "

Genialt svar! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jeg ikke særlig flink til.

Jeg har fått det til en gang eller to, men sant og si var det ren skjær flaks. ;-P

Jeg tror jeg svinger og rygger rett, men så går det som regel på tverke og jeg blir stående og rugge fram og tilbake og tilslutt må jeg bare kjøre til en annen parkering for ikke å bli stående der resten av dagen. ,-)

Jeg liker best parkeringsplassene med god luft rundt. ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Hvem har en steg-for-steg-oppskrift på lukeparkering for oss som ikke er så flinke, da? mrxx?

Jeg har fått til å lukeparkere, men føler det går mer på om månen er i Merkur enn på egne egenskaper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jævel på lukeparkering. Etter at vi flytta hit vi bor, har jeg fått mer enn nok trening. Jeg pleier å fortelle barna mine hvilken ukrona lukeparkeringsdronning deres mor er hver gang jeg har fått jekka bilen inn en trang plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...