Gå til innhold

Kan du lukeparkere?


org

Anbefalte innlegg

Ja, lukeparkere kan jeg, jeg har blitt litt rusten etter å ha bodd noen år borte fra Oslo. Da bodde vi midt i byen og jeg gjorde det stort sett hver dag. Jeg smetter ikke like lett inn på første forsøk som før. hmmm kanskje jeg skal trene litt på det en dag jeg har tid, det er så kjipt å knote når jeg kommer inn til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 182
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • org

    26

  • mrxx

    25

  • morsan

    16

  • Sofline

    13

Mest aktive i denne tråden

Eller

Nei jeg har barne førerkort for sommerføre, men ikke for lukeparkering

eller jeg kan bare lukeparkering på sommeren

eller

hvor mange feil ble det? skrivefeil altså?

Hm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte kjørelæreren om vi ikke kunne ta en kjøretime spesielt til lukeparkering. Men neeeeida, det fikk jeg ikke på oppkjøringa, fortalte han, så det trengtes ikke.

Men jeg skal jo tross alt kjøre bil etter oppkjøringa også... Skulle gjerne betalt kr 420,- hvis noen kunne lært meg lukeparkering...

Kjøreskolen jeg var elev ved sa det var mange som kom en stund etter de hadde tatt sertifikatet for å lære lukeparkering. Så du kan jo bare ringe nærmeste kjøreskole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ta en ekstra kjøretime

Jeg spurte kjørelæreren om vi ikke kunne ta en kjøretime spesielt til lukeparkering. Men neeeeida, det fikk jeg ikke på oppkjøringa, fortalte han, så det trengtes ikke.

Men jeg skal jo tross alt kjøre bil etter oppkjøringa også... Skulle gjerne betalt kr 420,- hvis noen kunne lært meg lukeparkering...

Det var en utrolig teit kjørelærer! Det er slett ikke uvanlig å bruke ekstra tid til å lære dette!

Se mitt innlegg høyere opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lappen i utlandet, og lærte ikke lukeparkering. Tilbake i Norge ringte jeg en kjøreskole og ba om en enkelttime for å lære å lukeparkere (da hadde jeg hatt lappen i to år). Det gikk helt greit, og jeg er VELDIG glad for at jeg lærte teknikken. (Det er jo bare å lære seg en bestemt teknikk på akkurat når man skal svinge hvilken vei). Lukeparkering har man bruk for mange ganger i uka, så det er viktig å kunne.

Vet du, jeg har vært inne på tanken!

Jeg har ei venninne som skal begynne å ta kjøretimer nå. Og hvis hun forteller at hun har en kjempegrei lærer, tror jeg at jeg skal ta en kjøretime der!

Tilbake til den :*'¨!&% fjotten av en kjørelærer jeg hadde, skal jeg iallefall ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken Einstein

Ettersom jeg ikke synes lukeparkering har vært noen big deal, har jeg alltid trodd at det var mangel på å bare ta seg sammen og lære seg det som var problemet for jenter;-)

Men for ikke så lenge siden så jeg et tv-innslag om dette med lengden på fingre (se annen tråd), og da skjønte jeg at det kanskje er medfødt likevel....;-)

Herregud, det har faktisk ingen ting med romfølelse å gjøre!! Og at jenter skulle være generelt dårlig på romfølelse og kartlesning, og gutter flinke, er bare tull. De undersøkelsene baserer seg på et gjennomsnitt, ikke på en-til-en basis. Og de sier faktisk INGEN ting om det er medfødt eller tillært.

Selv er jeg knakende god på kartlesning, mye bedre enn folk flest jeg har møtt (gutter eller jenter).

Man må slutte å trekke masse løse slutninger utifra utilstrekkelig forståelse for forskning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, faktisk er det svært enkelt, som sagt, bare noen få knep du skal forholde deg til og vips står du der du skal stå.

Men dere jenter mangler romfølelse, så det blir kanskje vanskelig:-)

Ja, at jeg mangler romfølelse er iallefall sant.

Og jeg er skjeløyd og mangler derfor dybdesynet fullstendig. Tror det kan være noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det har faktisk ingen ting med romfølelse å gjøre!! Og at jenter skulle være generelt dårlig på romfølelse og kartlesning, og gutter flinke, er bare tull. De undersøkelsene baserer seg på et gjennomsnitt, ikke på en-til-en basis. Og de sier faktisk INGEN ting om det er medfødt eller tillært.

Selv er jeg knakende god på kartlesning, mye bedre enn folk flest jeg har møtt (gutter eller jenter).

Man må slutte å trekke masse løse slutninger utifra utilstrekkelig forståelse for forskning!

Jeg er også god til å lese kart, og jeg har aldri øvd noe særlig på det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det har faktisk ingen ting med romfølelse å gjøre!! Og at jenter skulle være generelt dårlig på romfølelse og kartlesning, og gutter flinke, er bare tull. De undersøkelsene baserer seg på et gjennomsnitt, ikke på en-til-en basis. Og de sier faktisk INGEN ting om det er medfødt eller tillært.

Selv er jeg knakende god på kartlesning, mye bedre enn folk flest jeg har møtt (gutter eller jenter).

Man må slutte å trekke masse løse slutninger utifra utilstrekkelig forståelse for forskning!

Det kan ha noe med mangel på dybdesyn og dermed noe med vanskeligheter med å beregne avstand å gjøre.

Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også god til å lese kart, og jeg har aldri øvd noe særlig på det en gang.

Har jeg fortalt om den gangen jeg og ei klassevenninne gikk oss bort under orienteringstur på skolen?

Vi holdt kartet oppned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg fortalt om den gangen jeg og ei klassevenninne gikk oss bort under orienteringstur på skolen?

Vi holdt kartet oppned...

Den historien har jeg ikke hørt, nei... *lol* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at jeg mangler romfølelse er iallefall sant.

Og jeg er skjeløyd og mangler derfor dybdesynet fullstendig. Tror det kan være noe med det.

Ikke meningen å ta ifra deg trøsten din, men mannen min skjeler og mangler fullstendig samsyn (det samme som dybdesyn?). Allikevel er han rå på å parkere... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukeparkering er jeg komfortabel uviten om hvordan man gjør.

Det påståes at kvinner er så dårlig på lukeparkering, fordi menn tilstadighet prøver å innbilde oss at

|------------------------------|

er lik 20 cm....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok lappen i utlandet, og lærte ikke lukeparkering. Tilbake i Norge ringte jeg en kjøreskole og ba om en enkelttime for å lære å lukeparkere (da hadde jeg hatt lappen i to år). Det gikk helt greit, og jeg er VELDIG glad for at jeg lærte teknikken. (Det er jo bare å lære seg en bestemt teknikk på akkurat når man skal svinge hvilken vei). Lukeparkering har man bruk for mange ganger i uka, så det er viktig å kunne.

"Lukeparkering har man bruk for mange ganger i uka, så det er viktig å kunne."

Ikke her jeg bor..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte kjørelæreren om vi ikke kunne ta en kjøretime spesielt til lukeparkering. Men neeeeida, det fikk jeg ikke på oppkjøringa, fortalte han, så det trengtes ikke.

Men jeg skal jo tross alt kjøre bil etter oppkjøringa også... Skulle gjerne betalt kr 420,- hvis noen kunne lært meg lukeparkering...

Kjørelæreren min terroriserte meg med lukeparkering. Han fant ei luke og jeg baksa og styrte verre! Svetta og var blå i trynet! Når jeg endelig var ute av luka igjen kjørte vi rundt kvartalet. Og der var den fæle luka igjen:( Og så var det påan igjen! og igjen og igjen.....!

Slik gjorde han ofte. Men så lærte jeg lukeparkering da;)

Du får melde deg opp til et par timer hos en kjøreskole, så tenker jeg det blir lukeparkeringsmester av deg også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukeparkering er jeg komfortabel uviten om hvordan man gjør.

Det påståes at kvinner er så dårlig på lukeparkering, fordi menn tilstadighet prøver å innbilde oss at

|------------------------------|

er lik 20 cm....:-)

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å ta ifra deg trøsten din, men mannen min skjeler og mangler fullstendig samsyn (det samme som dybdesyn?). Allikevel er han rå på å parkere... ;)

Usj, sier du det...

Ja, samsyn og dybdesyn henger sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lukeparkering har man bruk for mange ganger i uka, så det er viktig å kunne."

Ikke her jeg bor..:-)

Ikke her heller,- det er så sjelden at jeg kunne ha nytte av det, at jeg aldri får noen trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ler så jeg griner!

Synes folk som kan lukeparkere er ekle... Men parkere i vanlig bås, er jeg en racer i! Stolt!

Jo nærmere butikken, desto bedre!

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...