Gå til innhold

Kan du lukeparkere?


org

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 182
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • org

    26

  • mrxx

    25

  • morsan

    16

  • Sofline

    13

Mest aktive i denne tråden

Prøver meg:

La oss si du ser en ledig p-plass på høyre side. I det du passerer p-plassen kjører du en halvmeter eller så inn på den ledige plassen, slik at bilen får rett vinkel til du skal rygge.

Du kjører et par meter forbi åpningen, og passer på å ligge ganske nær bilen på din høyre side.

Du legger rattet litt over slik at du rygger temmelig skrått inn i åpningen til hekken er nesten inne ved fortauet. Når du er nesten så langt inne som bilen skal, legger du rattet helt over andre veien for å rette opp. Så rygger du forsiktig, mens du følger godt med i bakspeilet, så du ikke rygger inn i bilen bak.

Når bilen er rett, justerer du avstanden til bilen foran og bak.

Voilà!

Hehe, dette var vanskeligere enn jeg trodde.

Du trenger ikke svare. Jeg har sett svaret under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Du trenger ikke svare. Jeg har sett svaret under.

Beskrivelsen her var det beste jeg fikk til i farten, men var mest ment som en fleip likevel. Tror ikke jeg helt klarer å teoretisere hva jeg gjør. Men hvem vet - kanskje jeg likevel kan gjøre forklaringen mer forståelig enn en mann? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lukeparkere med fem cm foran og fem bak. Det er bare trening og ikke noe vanskelig bare man vet når man skal dreie på rattet og det gjør man når hjulene på bilen som står der og din er paralelle.

Imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Bilen din er jo halvparten så lang som min, dah! :P

Men det er samme regler som gjelder da :o)

Du kan få kødde med meg når jeg har fått ny bil, da tror jeg ikke jeg har lyst å lukeparkere. Men da er det ikke nødvendig heller for jeg skal ha åpningen bak og da trenger jeg minst 2,5 m bak meg uten noen andre biler. *puster egentlig lettet ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Flystripa

Uff, jeg misliker CS - eller rettere sagt alle bilene på parkeringsplassen der! Det er jo nesten aldri tre ledige parkeringsplasser ved siden av hverandre - og da får jo ikke jeg parkert, vet du.

Jeg parkerer ofte under tak ved nye Lidl, rett over veien ved Melkekartongen (hotellet). Genialt, jeg har hele parkeringsplassen for meg selv... Du kan få plassen i den andre enden, alltid ledig ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg parkerer ofte under tak ved nye Lidl, rett over veien ved Melkekartongen (hotellet). Genialt, jeg har hele parkeringsplassen for meg selv... Du kan få plassen i den andre enden, alltid ledig ;o)

Jatakk, gjerne det! Da treffes vi der, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Jatakk, gjerne det! Da treffes vi der, da?

*hihi* Jeg hadde blitt noe overraska om du kakka på bilvinduet og sagt "hallå, Flystripa!" Du får hinte om du er i traktene, da sjøh! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tacomix

Jeg pleier å holde hånda over hodet sånn for sikkerhets skyld, i tilfelle taket faller ned. ,-P

Hvor jeg parkerte da juletrærne var på torget? Da tok jeg en spansk en, og parkerte under et av de største. Jeg har så liten bil ser du.

Og da gjorde det ikke noe om jeg var litt borti, for greinene laget ikke merker i lakken mens jeg prøvde å lukeparkere mellom trærne.

"En har det ikke mer morro enn man gjør det selv! "

Enig!

Hadde vært morro å sett du tok en spansk en på juletre torget:)!

*LOL*

En annen ting, jeg må skrive den mailen til deg nå! Men blir ikke før i morgen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hihi* Jeg hadde blitt noe overraska om du kakka på bilvinduet og sagt "hallå, Flystripa!" Du får hinte om du er i traktene, da sjøh! *s*

Det kan jeg da gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem har en steg-for-steg-oppskrift på lukeparkering for oss som ikke er så flinke, da? mrxx?

Jeg har fått til å lukeparkere, men føler det går mer på om månen er i Merkur enn på egne egenskaper. :)

Skal jeg lære deg det i RL eller skal jeg ta oppskriften her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite lurt av kjørelæreren å gjøre deg oppmerksom på det!

Hehe, tja...såpass burde hun ha sett selv da:-)

Jeg lurer på hvordan hun klarte å kjøre inn i det smuget uten å se at det var så trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Skal jeg lære deg det i RL eller skal jeg ta oppskriften her?

Tja, tør du det da? Jeg var svært hissig på kjørelæreren min i sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jeg ikke særlig flink til.

Jeg har fått det til en gang eller to, men sant og si var det ren skjær flaks. ;-P

Jeg tror jeg svinger og rygger rett, men så går det som regel på tverke og jeg blir stående og rugge fram og tilbake og tilslutt må jeg bare kjøre til en annen parkering for ikke å bli stående der resten av dagen. ,-)

Jeg liker best parkeringsplassene med god luft rundt. ;-P

"Jeg tror jeg svinger og rygger rett,".....du......det er akkurat det jeg tror at du ikke gjør da, hehe.

Det er svært enkelt å lukeparkere, det er bare noen få knep som skal til og vips så smetter du inn riktig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, morsom den reklamen på P4 hvor en ung mann begynner å grine hysterisk fordi han gruer seg for å lukeparkere.

"Kylling på veien er ikke noe du vil _være_, men noe du vil _spise_!"

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tør du det da? Jeg var svært hissig på kjørelæreren min i sin tid.

Jeg tør. Gjør du ikke som jeg sier så kaster jeg meg i strupen på deg, bare så du vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Jeg tør. Gjør du ikke som jeg sier så kaster jeg meg i strupen på deg, bare så du vet det.

Det er ikke at jeg ikke gjør som læreren sier, men jeg blir så sinna når jeg ikke får det til. :)

Har grusomme minner om trening på rygging langs fortauskant og bakkestart. *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...