Gå til innhold

yrkesrettet attføring

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei.

Jeg har et spørsmål ang. yrkesrettet attføring og svangerskap. Jeg har snart fullført første år på skolen i samsvar med handlingsplanen jeg skrev med Aetat. Det videre forløpet i utdanningen min består av to år ute som lærling. Nå har jeg blitt gravid( er 6 uker på vei) og lurer på hva jeg skal gjøre. Læreperioden min er i ambulansen hvor jeg skal tilbringe to år, men jeg regner med at det ikke blir aktuellt å starte på læretiden min nå av flere årsaker. For det første vil det innebære mye ugunstige arbeidsforhold og for det andre så er det mulig at jeg blir langtidssykemeldt pga. risikosvangerskap (mistet en sønn i mars 2000).

Mitt spørsmål er som følger: mister jeg retten til attføringen min hvis jeg utsetter læretiden min i ett eller to år? Må jeg da evnt. gjennom samme papirmølla for å få godkjent handlingsplanen på nytt? Blir attføringen "nullstillt" hvis jeg sykemeldes?

Håper på svar.

Vennlig hilsen Linda

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26580-yrkesrettet-attf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Jeg vil anta at attføringen bli utsatt. Det betyr at du ikke får attf.penger men slipper å søke på nytt.

Blir du sykmeldt blir sannsynligvis saken returnert til trygdekontoret for vurdering av rehab.penger (regner med du ikke har rett til sykepenger lengre).

Problemet vil sannsynligvis bli at du ikke får rehab.penger etter fødsel - kun engangsstønad.

Om du vil ha rett på rehab.penger kommer an på om de vanlige vilkårene for rehab. er oppfylt (at du er under behandling). Du får ikke rehab. kun som erstatning for manglende rett til fødselspenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...