Gjest (Anonymous) Skrevet 5. mai 2001 Del Skrevet 5. mai 2001 Jeg leste i et blad at man burde drikke melk når man tar kosttilskuddpillen. Det var en student i ernæringslære som skrev innlegget. Er dette sant? Ønsker svar fra fagpersoner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Hei Jeg vet ikke hvilket kosttilskudd som var omtalt, men generelt sett er det ingen grunn til at melk skal være mer gunstig å drikke til kosttilskudd enn annen væske. Dersom du tar jerntilskudd er det f.eks ikke lurt å drikke melk til fordi kalsium hindrer jernopptaket i tarmen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Hei Jeg vet ikke hvilket kosttilskudd som var omtalt, men generelt sett er det ingen grunn til at melk skal være mer gunstig å drikke til kosttilskudd enn annen væske. Dersom du tar jerntilskudd er det f.eks ikke lurt å drikke melk til fordi kalsium hindrer jernopptaket i tarmen. Takk for svar! Det var ikke snakk om noe spesielt kosttilskudd, bare kosttilskudd generelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.