metalman Skrevet 6. mai 2001 Del Skrevet 6. mai 2001 Jeg har mye luft i magen mer eller mindre hele tiden. Jeg driver med styrkeløft, og spiser derfor gjerne seks måltider om dagen. Jeg spiser gjerne to tallerkener med korngrøt før skolen, 4 skiver brød og en banan (eller en annen frukt) på skolen og tar en proteinshake blandet ut med skummet melk etter trening. Etter det spiser jeg middag (det kan være så mangt), og tar ofte en tallerken med nudler og en proteinshake senere på kvelden. Før jeg legger meg liker jeg å spise litt frukt og yoghyurt. Jeg spiser lite "junk-food" og spiser kun snacks og godteri i helgene. Hvorfor er jeg så ofte oppblåst? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 9. mai 2001 Del Skrevet 9. mai 2001 Hei metalman Du er mest sannsynlig oppblåst fordi kosten din er fiberrik. Fiberkildene er korngrøt, brød og frukt. Et mindre sannsynlig alternativ er at du reagerer på melkesukker (laktose). Dette vil du finne ut ved å unngå melk og brunost, samt yoghurt tre-fire dager. Er plagene like store er det ikke melkesukkeret som er problemet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.