Gjest guggen Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Ja altså jeg prøver å deffe, men det jeg gjør nå fungerer ikke, så jeg trenger litt hjelp. Dette gjør jeg nå: mandag, ons , fre 45 min aerob trening før frokost søn: hviledag tirs, tors lør styrketrening, 20 min aerob trening etter programmet. 3 splitta program jeg er 186cm veier 86-87 kg og har ca 13 i fettprosent jeg vil under 10 % for da har jeg vel ok sixpack osv? ja så til hva jeg spiser. protshake med vann før morgentrening frokost: 60g havregryn eller allbran, 1 protshake 2,5 dl melk mellommål1: protshake eller 200g kylling eller lignende + 1 eple middag: 60 g pasta eller 2 poteter 200 g rent kjøtt eller fisk grønnsaker mellommål2: som mellommål 1 kvelds: protshake( noen ganger i 2 yoplait lettyoghurt hoho ) etter stryketrening (3 splitt) tar jeg en aquaris med en gang, en protshake og deretter 200 g loff eller 150 g rå ris eller (litt over 100 g rask karb)Dette blir da middagen min den dagen jeg har spisedag på lørdag , hvor jeg har et høyt kcal inntak jeg begynte med 100 g havregyn og pasta til henhoildsvis frokost og middag senkte til 80 nå til 60 Jeg ligger under 2000 kcal om dagen, kanskje på litt over 2000 de dagene jeg styrketrener Men nå vil liksom ikke vekta mer nedover, og hvor langt ned skal jeg drive og senke kcal inntaket? Bør jeg roe litt ned på spisedagen? Ja jeg bruker 5 g fiskolje til frokost har senere tenkt til å gå over til fiskeolje Hva mer kan jeg gjøre? Øke aerob trening? Jeg sitter en del stille ellers 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 hmm... Nesten litt rart ut at du ikke får noe fremgang. Hvor lenge har holdt på? Overtrening kan føre til at kroppen tviholder på fettet. Hvis ingen andre her finner en eller annen feil som jeg ikke så, så ville jeg prøvd å kutte ut den aerobiske delen etter styrketreningen. Mulig du trener veldig intensivt og er overtrent...? btw; Da jeg veide 86kg var jeg tynn som en pinne. Høyden var mellom 186-188 et sted. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 hmm... Nesten litt rart ut at du ikke får noe fremgang. Hvor lenge har holdt på? Overtrening kan føre til at kroppen tviholder på fettet. Hvis ingen andre her finner en eller annen feil som jeg ikke så, så ville jeg prøvd å kutte ut den aerobiske delen etter styrketreningen. Mulig du trener veldig intensivt og er overtrent...? btw; Da jeg veide 86kg var jeg tynn som en pinne. Høyden var mellom 186-188 et sted. ja altså jeg trener gankse intensivt, noe som heter Nautilus metoden dvs jeg kjører 1 set per øvelse og i alt 7-10 øvelser så dvs i alt 7-10 set og jeg tar ut max i hvert eneste set jeg har holdt på fra slutten av februar ca 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 ja altså jeg trener gankse intensivt, noe som heter Nautilus metoden dvs jeg kjører 1 set per øvelse og i alt 7-10 øvelser så dvs i alt 7-10 set og jeg tar ut max i hvert eneste set jeg har holdt på fra slutten av februar ca Tenkte helst på den aerobiske delen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Tenkte helst på den aerobiske delen. 45 min tre ganger i uka = 135min 20 min tre ganger i uka= 60 min ellers sitter jeg mye stille det er ikke mye det vel? til sammen 135 + 60 = 185 min = 3 timer og 5 min i uka ( en uke består av 168 timer) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 45 min tre ganger i uka = 135min 20 min tre ganger i uka= 60 min ellers sitter jeg mye stille det er ikke mye det vel? til sammen 135 + 60 = 185 min = 3 timer og 5 min i uka ( en uke består av 168 timer) Nei men noe feil må det være hvis du har drevet slik en lengre periode uten å se noe forskjell. Trening 6 ggr. i uken kunne kanskje være en årsak. Liten sjangs for at det er for lite! Mulig du bare har veldig vanskelig for å få lavere fettprosent. Jeg syntes ihvertfall opplegget ditt ellers så bra ut. Selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor du hiver innpå 200gram loff etter trening. Pga de "raske" karbohydratene eller? Prøv noe annet enn mineralvann og loff etter trening. Druesukker eller rosiner som tilsvarer 80-90gram karbohydrater er mye bedre/raskere. Prøv å ikke ha mer enn 3 timer mellom måltidene dine. Også ser jeg du har tenkt å bytte ut fiskeolje med fiskeolje... det er lurt:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Nei men noe feil må det være hvis du har drevet slik en lengre periode uten å se noe forskjell. Trening 6 ggr. i uken kunne kanskje være en årsak. Liten sjangs for at det er for lite! Mulig du bare har veldig vanskelig for å få lavere fettprosent. Jeg syntes ihvertfall opplegget ditt ellers så bra ut. Selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor du hiver innpå 200gram loff etter trening. Pga de "raske" karbohydratene eller? Prøv noe annet enn mineralvann og loff etter trening. Druesukker eller rosiner som tilsvarer 80-90gram karbohydrater er mye bedre/raskere. Prøv å ikke ha mer enn 3 timer mellom måltidene dine. Også ser jeg du har tenkt å bytte ut fiskeolje med fiskeolje... det er lurt:) hehe altså det skulle være til cla da menne psh det er vel bare å være tålmodig? Er ikke loff bra? Potetstappa spiser jeg også noen ganger, det er vel ok? noen ganger tar ejg en moden moden banan istedenfor aquarius rett etter treninga. Høres det ok ut? Hva men å spise gelegodterier, type smågodt etter trening da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Nei men noe feil må det være hvis du har drevet slik en lengre periode uten å se noe forskjell. Trening 6 ggr. i uken kunne kanskje være en årsak. Liten sjangs for at det er for lite! Mulig du bare har veldig vanskelig for å få lavere fettprosent. Jeg syntes ihvertfall opplegget ditt ellers så bra ut. Selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor du hiver innpå 200gram loff etter trening. Pga de "raske" karbohydratene eller? Prøv noe annet enn mineralvann og loff etter trening. Druesukker eller rosiner som tilsvarer 80-90gram karbohydrater er mye bedre/raskere. Prøv å ikke ha mer enn 3 timer mellom måltidene dine. Også ser jeg du har tenkt å bytte ut fiskeolje med fiskeolje... det er lurt:) men seriøst er ikke hvitt brød jøvlig kjapt og bra etter trening? med f.eks honning eller syltetør? må man være så ekstrem og spise druesukker? Mener du at det tas rett etter trening? Personlig tar jeg nå bare 20-30 g raske karb rett etter treninga. MEner du et stort måltid skal spises i tillegg til 80-90 g karb fra druesukker eller rosiner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 ja altså jeg trener gankse intensivt, noe som heter Nautilus metoden dvs jeg kjører 1 set per øvelse og i alt 7-10 øvelser så dvs i alt 7-10 set og jeg tar ut max i hvert eneste set jeg har holdt på fra slutten av februar ca Hmmm dette så da veldig gjennomtenkt ut, så jeg synes også at det er merkelig at du ikke ser resultater. Men som Synch sier så er det kanskje ikke helt usansynlig at du er overtrent? Dersom du har trent 7-10 sett per muskelgruppe hvor du tar deg helt ut så vil jeg si at dette helt klart er så mye at du kan ha blitt overtrent. Isåfall så vil det være vanskelig å bli kvitt ytterligere fett. Hvis du har 13 % med fett så er vel det ganske lite er det ikke? Jeg aner ikke hva jeg har som fettprosent selv, men jeg innbiller meg at 13 % er forholdsvis lite. Isåfall så er det mulig at du rett og slett har store problemer fra naturens side og i det hele tatt få av deg det siste laget. Men med unntak at du sannsynligvis trener for mye, så kan jeg ikke se hva du burde gjøre annerledes, ihvertfall ikke iforhold til kostholdet. Jeg ser forøvrig heller ikke poenget med loffen og aquariusen, men dette burde ikke påvirke i den retning at du ikke skulle kunne få av deg flere kg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 men seriøst er ikke hvitt brød jøvlig kjapt og bra etter trening? med f.eks honning eller syltetør? må man være så ekstrem og spise druesukker? Mener du at det tas rett etter trening? Personlig tar jeg nå bare 20-30 g raske karb rett etter treninga. MEner du et stort måltid skal spises i tillegg til 80-90 g karb fra druesukker eller rosiner? Trenger da ikke være så extrem for at man spiser druesukker.. Kan du ikke bare gjøre det enkelt å spise det istedet for loffen og brusen? 80-90gram, så gjør du det beste. I tillegg til dette spiser du proteiner, feks en shake. Alt rett etter treningsøkta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 hehe altså det skulle være til cla da menne psh det er vel bare å være tålmodig? Er ikke loff bra? Potetstappa spiser jeg også noen ganger, det er vel ok? noen ganger tar ejg en moden moden banan istedenfor aquarius rett etter treninga. Høres det ok ut? Hva men å spise gelegodterier, type smågodt etter trening da? Banan er greit(rosiner er raskere), men 1 banan kan bli litt for lite. 3 stk. tror jeg er mer passende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Banan er greit(rosiner er raskere), men 1 banan kan bli litt for lite. 3 stk. tror jeg er mer passende. 3 bananer og en protshake er det alt jeg trenger etter trening? dette tas da rett etter trening? og da skal jeg ikek spise noe mer når jeg kommer hjem? har jeg forstått riktig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 3 bananer og en protshake er det alt jeg trenger etter trening? dette tas da rett etter trening? og da skal jeg ikek spise noe mer når jeg kommer hjem? har jeg forstått riktig? Mener du at jo høyere GI jo bedre etter trening? Jeg leste et sted at det ikke er bra med 150 i GI liksom etter trening da. Er det bare derfor druesukker er å foretrekke framfor loff? hehe ble mye mas om det her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Hei, du må fortsette å senke kaloriinntaket dersom vekta stopper. Etter et par måneder på deff, må du være kalr over at forbrenningen går helt ned i kjelleren i forhold til hva som normalt er når du spiser som vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 3 bananer og en protshake er det alt jeg trenger etter trening? dette tas da rett etter trening? og da skal jeg ikek spise noe mer når jeg kommer hjem? har jeg forstått riktig? Såpass med banan så du får i deg 80-90 gram karb. Jeg vil tro det er ca. 3 bananer, men det kan du bare sjekke selv.. Etter en times tid spiser du et nytt måltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Mener du at jo høyere GI jo bedre etter trening? Jeg leste et sted at det ikke er bra med 150 i GI liksom etter trening da. Er det bare derfor druesukker er å foretrekke framfor loff? hehe ble mye mas om det her Jo høyere jo bedre. Skjønner ikke hvor du har det i fra at 150 GI ikke er bra etter trening. Grunnen til at loff ikke er å foretrekk er pga at loff er for det meste bare tomme kalorier. Ikke høy nok GI. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Jo høyere jo bedre. Skjønner ikke hvor du har det i fra at 150 GI ikke er bra etter trening. Grunnen til at loff ikke er å foretrekk er pga at loff er for det meste bare tomme kalorier. Ikke høy nok GI. altså energidrikk på 80-90 g karb + protshake pluss et måltid en time senere som også har høy GI ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 altså energidrikk på 80-90 g karb + protshake pluss et måltid en time senere som også har høy GI ? Da var vi nesten på nett:) Det andre måltidet skal ikke ha høy GI. Bare rett etter trening det. Ellers riktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Da var vi nesten på nett:) Det andre måltidet skal ikke ha høy GI. Bare rett etter trening det. Ellers riktig. haha ja takk for all hjelpa da er det bare en liten ting til. Er du sikker på at det ikke holder med det ene måltidet med høy GI for å beholde musklene. Og det er nok hvis man er ute etter en "fitness" look.? Så mye mat du anbefaler er ikke en bulkediett man bruker offseason hvis man vil bli sinnsykt svær (monster som doraian yates?) Ikke et vondt ord om bodybuilding men trenger jeg såpass med mat asså? det andre måltidet da? 80-90 g trege karb og 30 g prot eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 haha ja takk for all hjelpa da er det bare en liten ting til. Er du sikker på at det ikke holder med det ene måltidet med høy GI for å beholde musklene. Og det er nok hvis man er ute etter en "fitness" look.? Så mye mat du anbefaler er ikke en bulkediett man bruker offseason hvis man vil bli sinnsykt svær (monster som doraian yates?) Ikke et vondt ord om bodybuilding men trenger jeg såpass med mat asså? det andre måltidet da? 80-90 g trege karb og 30 g prot eller? det enkleste hadde kanskje vært en gainer rett etter treninga da ja er bare så redd for å øke kcal inntaket, men det man spiser etter trening går vel rett til musklene ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.