Gå til innhold

Får ikke til å poppe på do.


Gjest pusleline

Anbefalte innlegg

Gjest pusleline

Har en gutt på snart 4 år som vidt har begynt å tisse på do.Det blir jo noen uhell i løpe av dagen men stort sett går det greit.Har bleie om natten enda.

Men jeg får han ikke til å "bæsje" på do da må bleien på.

Så det jeg lurer på er om noen har vært borti det samme og om noen har noen gode råd å gi,er tom for ideer.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Siren

Det er lite du kan gjøre med dette annet enn å gi ham tid. Det er slett ikke uvanlig at spesielt gutter vil ha bleie på for å bæsje en stund etter at de har begynt å gå på do. Hvis du maser på ham eller nekter ham å få på bleie kan han gå å holde seg slik at han blir forstoppet. La ham få lov til å bæsje i bleien en stund til, det drøyer nok ikke lenge før han vil gjøre det på do også, men akkurat føler han at det kanskje går litt for fort. Nattbleien kan det lang tid før han blir kvitt. Har selv en sønn på 7 som bruker nattbleie enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til pusleline

Jeg tror jeg vil støtte meg til det svaret du har fått av Siren. Det er ikke så lett å få barna til å gjøre alt på toalettet med en gang. Det er bra om han sitter på do i løpet av dagen når han skal tisse. Han vil nok snart gjøre alt på toalettet. Kanskje du vil se endring allerede i løpet av sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...