Gå til innhold

fortsatt matnekt-hva gjør jeg?


amarige

Anbefalte innlegg

Snuppa er snart 7mnd, og har spist 2 grøt + 1 middagsmåltid om dagen i noen uker. Det har aldri vært noe problem å få henne til å spise.

Hun har i tillegg fått pupp 4-6 ganger per dag.

Nå har hun vært forkjølt i 6 dager, men er nesten frisk nå. Hun har nektet å spise mer enn 2-3 teskjeer grøt og middag helt siden hun ble førkjølt, hun bare vrir seg i stolen, griner og vil tydeligvis ikke sitte i verken tripp trapp eller vippestol.(Det likte hun kjempegodt før).

Jeg lurer på hvordan jeg bør gå frem for å få henne til å spise igjen, jeg har nok presset litt lenge ved hvert måltid for å få i henne 1 teskje ekstra, men hun bare griner .

Hva bør jeg gjøre? Kutte helt ut mat et par dager for så å prøve igjen? Gi morsmelkersstatning i tillegg til pupp (har ikke lyst til å øke melkeproduksjonen igjen)?

Gi vann ved siden av pupp (det gjør jeg idag)?

Ta henne til legen for å sjekke om det er noe galt?

Hvor lenge kan kan jeg se det an, uten at det er farlig for henne?

Kan legge til at tennene oppe holder på å bryte igjennom, kan dette ha noe å si for at hun ikke vil spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære amarige. Det er vanlig at små barn mister lysten på mat når de er syke, slik som voksene. Matlysten tar seg opp igjen når de friskner til. Tilby mat til de tidene du vanligvis gir henne. Gi morsmelk til de måltidene du vanligvis gir henne, vann å drikke mellom måltidene som tørstedrikk. Du bestemmer hva som barnet skal spise, barnet bestemmer hvor mye hun vil ha.Vurder almentilstand. Er du i tvil om ta kontakt med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...