Gå til innhold

Euro Disney TIPS mottas med takk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lurte på om vi skulle ta en tur med ungene til euro disney Paris. Vi kommer til å lande på Orly flyplass. Er det noen som vet hva som er best fremkostmiddel herfra og eventuelt en grei plass å bo ikke så langt i fra euro disney. Hvor langt er det til Euro disney herfra og eventuelt hvor langt fra euro disney til paris?

Skrevet

Om dere kun reiser dit for å oppleve EuroDisney (som virkelig anbefales), ville jeg ha bodd på hotellene i selve disneyland.

Vi var der for et par år siden, men skulle da være der en uke. Det ble for lenge å være i selve EuroDisney, så vi bodde i Paris. Vi tok metroen (undergrunnsbanen) til Disneyland. Metroen er veldig oversiktlig og lett å bruke. Tror det tok ca. en halvtime fra Paris til EuroDisney.

Jeg vet ikke hvor langt det er fra Orly til EuroDisney, men jeg tror det er lettest å ta et av hurtigtogene fra flyplassen og inn til Paris, og så ta metroen til ED.

God tur!

Gjest hallow ;o/
Skrevet

Jeg skulle akkurat til å legge inn tilsvarende innlegg da vi planlegger tur i mai i år.

Vi har barn på 8 og 11. Har det noen hensikt å oppholde seg og se seg runt i Paris med barn på den alderen? Vi var - som par - i Paris for flere år siden, men da var det masse gåing, gallerier, shopping, severdigheter etc. som opptok oss og det var slitsomt til og med for oss voksne. Er det noe i Paris som er gøy for barn ? Jeg har sett på sidene til Euro Disney, men såvidt jeg kan se er hotellene veldig stilige og vi liker litt avslappet stil når vi har ferie. Ønsker at ungene skal kunne løper rundt uten at det sjenerer noen, og ønsker ikke å måtte skifte til selskapsantrekk til middag på hotellet. Er det noen her som kan anbefale et av hotellene i ED som de likte spesielt godt; og som vil passe for oss. Hvilket flyselskap har de beste prisene til Paris?

Gjest Morsk
Skrevet

Som allerede nevnt. Bo på ett av hotellene i tilknytning til selve parken(e) når dere har med barn.

Folkemaset, køene og trengselen er nemlig en så stor påkjenning at hele besøket kan bli en negativ opplevelse dersom dere ikke har flere dager, og mulighet for å besøke attraksjonene både sent og tidlig før hordene ankommer.

• 2 uker senere...
Gjest Elextra
Skrevet

Jeg skulle akkurat til å legge inn tilsvarende innlegg da vi planlegger tur i mai i år.

Vi har barn på 8 og 11. Har det noen hensikt å oppholde seg og se seg runt i Paris med barn på den alderen? Vi var - som par - i Paris for flere år siden, men da var det masse gåing, gallerier, shopping, severdigheter etc. som opptok oss og det var slitsomt til og med for oss voksne. Er det noe i Paris som er gøy for barn ? Jeg har sett på sidene til Euro Disney, men såvidt jeg kan se er hotellene veldig stilige og vi liker litt avslappet stil når vi har ferie. Ønsker at ungene skal kunne løper rundt uten at det sjenerer noen, og ønsker ikke å måtte skifte til selskapsantrekk til middag på hotellet. Er det noen her som kan anbefale et av hotellene i ED som de likte spesielt godt; og som vil passe for oss. Hvilket flyselskap har de beste prisene til Paris?

Jeg ville selv syntes det var stort å komme til Paris som 8- eller 11-åring!

Ville tro barna synes det er morsomt å ta heisen opp i Eifelltårnet og i Triumfbuen. Båttur på Seinen vil vel også være gøy?

Vil tro det vil være morsomt i det hele tatt å se en så stor (og storslagen) by som Paris!

Mer info kan du finne her (har ikke studert siden nøye, men vil nok før jeg selv tar med barna til Paris i sommer): http://www.travelforkids.com/Funtodo/France/paris.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...