Gå til innhold

Nattmåltider


Heffalump

Anbefalte innlegg

Sønnen min på to og en halv måned har siden vi kom hjem fra sykehuset vært våken ca 2-3 ganger hver natt for å spise. Det vil si at det går 3-4 timer mellom hver ammerunde på natta. Men nå i det siste har han begynt å våkne oftere, og så sovner han etter å ha tatt ett bryst, noen ganger etter en par slurker av det andre. Dermed blir han selvfølgelig sulten igjen raskere, og så er det på´n igjen...

Det er forsåvidt greit at han krever mat oftere, selv om det innebærer mindre søvn på meg, men jeg lurer på om han etter hvert vil sove lengre og spise færre nattmåltider? Regulerer dette seg selv etter hvert? Hører om unger som bare er våken én gang om natta, og det høres ganske deilig ut....Jeg mener - han skal jo ikke opp og spise to-tre ganger om natta resten av livet! Så hvordan skjer overgangen fra nattmat til full nattesøvn...? Lillegutt skal selvfølgelig få kose seg med pupp om natta en god stund ennå, men jeg bare undrer.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ponni

De første to ukene ammet jeg sønnen min ca. annenhver time døgnet rundt. Men så begynte det å gå lenger tid mellom om natten - f.eks. fra kl. 11.30 til 04.00. Etter enda et par uker våknet han ikke før i 6-tiden. Nå er han 3 mndr. og sover fra ca. 10.00 på kvelden til mellom 8 og 9 på morran. Synes han er "flink" :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Heffalump.Har du prøvd å sette deg opp å amme om natta? Noen barn søvner lett av når det er varmt og godt i senga. Du kan nok regne med at han trenger nattmat første halve året, men det finnes selfølgelig untak. Hvis barnet selv får bestemme når tid det vil ha mat, synes det som om barnet lettere kommer inn i en rytme.Overgangen kommer gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første to ukene ammet jeg sønnen min ca. annenhver time døgnet rundt. Men så begynte det å gå lenger tid mellom om natten - f.eks. fra kl. 11.30 til 04.00. Etter enda et par uker våknet han ikke før i 6-tiden. Nå er han 3 mndr. og sover fra ca. 10.00 på kvelden til mellom 8 og 9 på morran. Synes han er "flink" :-))

Fra ti om kvelden til neste morgen??? Høres ut som en drøm...

Men det er vel bare livets harde fakta at babyer er like forskjellige som alle andre mennesker, selv om vi har en tendens til å forvente at de skal oppføre seg likt. Og som min egen mor sier; det er litt tungt mens det står på, men det går jo over!

Og jeg ville jo ikke byttet den lille engelen min med noen annen uansett!!!

God helg :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...