Gå til innhold

Attføring/ utdanning innen alternativ behandling

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Er det noen som har vært gjennom attføringsopplegg og utdannet seg innen alternativ medisin? Jeg har vært i kontakt med mitt arbeidskontor, og de nekter hardnakket å godta utdannelse som ikke er godkjent av Statens Lånekasse.

Men jeg kjenner flere som har fått dette godkjent i nabobyen vår, og etter en ringerunde til flere skoler bl.a. Axelsons i Oslo får jeg bekrefte at det er mange der so får godkjente dette på a-etat i Oslo, og andre kommuner.

Er det forskjellig praksis i forskjellige kommuner, og er det trynetillegg og personlige tolkninger av disse reglene innen etaten?

Takkmenlig om noen kan komme med svar til meg her, det gjelder menlig hele min fremtid... ;-))

mvh

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Sakset fra aetats retningslinjer:

"For å godkjenne skolegang/ utdanning som nødvendig og hensiktsmessig attføringstiltak etter§ 11-6, må skolegangen/utdanningen gi rett til lån/stipend fra Statens Lånekasse for utdanning. Utdanning som ikke gir rett til lån fra Statens Lånekasse for utdanning skal aldri godkjennes som yrkesrettet attføring. Begrunnelsen for dette er å sikre at undervisningsopplegget er tilstrekkelig kvalitetssikret."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...