Gå til innhold

Kan skader forsvinne av seg selv?

ewik

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid slitt med en skade på oversiden av underarmen. Hvis du forestiller deg at du holder et glass i venstre hånd så sitter skaden øverst på oversiden av underarmen og strekker seg fra biceps og helt til 10cm. fra håndleddet. Jeg trener en del tung styrketrening og fikk skaden rett og slett bare ved et uvarsomt øyeblikk da jeg la vektene på plass! Smertene kommer hver gang denne muskel involveres. Vet ikke om det er betennelse eller evt. noe annet!

Nå nærmer sommersesongen seg og da er det løpesesong for meg! Det betyr normalt at jeg mister en del kg pga. all løpingen men det får man bare regne med. Normalt trener jeg litt styrketrening vedlikehold om sommeren men det blir jo ikke aktuelt nå! Nå lurer jeg på om et opphold fra styrketreningen på en-to måneder vil kunne gjøre at skaden forsvinner av seg selv? Jeg har flere ganger tidligere gått til behandling uten at det har hjulpet nevneverdig.

Tanken er å begynne på den igjen i juni, juli eller august (alt etter hvor lang tid jeg trenger) og selvfølgelig begynne stille og rolig med lette vekter.

Klarer kroppen å kvitte seg med skaden av seg selv?

Hilsen "dansken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

jeg kan sende deg en liten "overtrenings-guide" på epost om du vil. Bare spør etter den i mail til [email protected]

Alt om trening, belastningsskader, revmatisme, m.e. og ikke minst vår spesialitet: Slanking. Se http://www.trim.no

Norges beste side innen kroppsbygging og fitness? Se http://www.iform.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...