Gå til innhold

Slimløsende!

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix

Varm solbærsaft (av solbærsiruptypen med veldig varmt vann i) løser slim like godt som vanlig hostesaft uten reseptplikt. Dattera mi vokste omtrent opp på det, hun var ofte veldig forkjølet fordi hun var astmatiker.

Men ettersom du også er astmatiker, så har du vel diverse sprayer, og det skal du jo ta for å åpne luftveiene før du slenger nedei store slurker varm solbærsaft.

:)

Tusen

takk

for

ditt

tips.

Jeg

får

prøve

varm

solbærsaft

selv

om

det

ikke

er

det

jeg

liker

best.

Men

kan

da

forsøke

å

se

om

jeg

liker

det

nå!

Du

skriver

at

jeg

er

en

astmatiker.

Eller

hvertfall

tror

det

etter

ting

jeg

har

skrevet.

Nei,

jeg

er

ikke

en

astmatiker.

Jeg

har

bare

allergier

og

jeg

fikk

astmamedisin

for

jeg

slet

mye

med

pusten,

en

får

astmamedisin

selv

om

en

ikke

har

astma

når

en

har

lungebetennelse.

Hvertfall

fikk

jeg

det.

Fortsetter under...

Forskjellen på slimløsende og hostedempende hostesaft er....? Ligger det ikke i navnet hostesaft at begge demper hoste?

Det er ikke bra å dempe hosten hvis man har masse slim. Hvis man hoster mindre, får man ikke opp slimet, og det kan bli liggende i lungene og lage infeksjoner. Hvis man har slimløsende, hjelper det med å få opp slimet.

Forskjellen på slimløsende og hostedempende hostesaft er....? Ligger det ikke i navnet hostesaft at begge demper hoste?

Det finnes mange forskjellige hostesafter, med ulike egenskaper, for ulike typer hoste.:) Hvorfor en med lungebetennelse ikke må bruke hostestillende, men slimløsende, gir Peachy et godt svar på nedenfor.

Tusen

takk

for

ditt

tips.

Jeg

får

prøve

varm

solbærsaft

selv

om

det

ikke

er

det

jeg

liker

best.

Men

kan

da

forsøke

å

se

om

jeg

liker

det

nå!

Du

skriver

at

jeg

er

en

astmatiker.

Eller

hvertfall

tror

det

etter

ting

jeg

har

skrevet.

Nei,

jeg

er

ikke

en

astmatiker.

Jeg

har

bare

allergier

og

jeg

fikk

astmamedisin

for

jeg

slet

mye

med

pusten,

en

får

astmamedisin

selv

om

en

ikke

har

astma

når

en

har

lungebetennelse.

Hvertfall

fikk

jeg

det.

Jeg tenkte bare at det forklarte "hvalpusten" din.

Sjøl har jeg fått astmamedisin for bronkitt. Så det er nok ikke så uvanlig å bruke det på flere områder. Det utvider jo bronkiene så slimet kommer opp, uansett.

Håper du snart blir helt bra. Det er dumt at du må gå sånn og hangle. Jeg har i mange år vært plagd av dårlig immunforsvar med mange infeksjoner sjøl. For min del har det hjulpet med et kosttilskudd som heter Avantgarden, små tabletter, tatt sammen med omega3-kapsler.

Jeg tar det hver dag. Datteren min, som er student som deg og ikke har så mye penger å bruke på sånt, tar det bare når hun kjenner at hun er i ferd med å bli sjuk.

Et forsøk verdt?

Annonse

Gjest Tacomix

Jeg tenkte bare at det forklarte "hvalpusten" din.

Sjøl har jeg fått astmamedisin for bronkitt. Så det er nok ikke så uvanlig å bruke det på flere områder. Det utvider jo bronkiene så slimet kommer opp, uansett.

Håper du snart blir helt bra. Det er dumt at du må gå sånn og hangle. Jeg har i mange år vært plagd av dårlig immunforsvar med mange infeksjoner sjøl. For min del har det hjulpet med et kosttilskudd som heter Avantgarden, små tabletter, tatt sammen med omega3-kapsler.

Jeg tar det hver dag. Datteren min, som er student som deg og ikke har så mye penger å bruke på sånt, tar det bare når hun kjenner at hun er i ferd med å bli sjuk.

Et forsøk verdt?

forstår

jeg;)

Jeg

hadde

"hvalpust"

pga.

lungebetennelsen. Ble

utrolig

tungpustet.

har

jeg

bare

litt

tungpust,

ikke

som

for

noen

dager

siden.

det

går

hvertfall

smått

framover:)

Takk

for

tipset!

Jeg

tar

noe

som

heter

multivitamin,

noe

vitaminer

og

tabletter

tar

jeg.

Det

rare

var

at

jeg

ikke

merka

at

jeg

ble

syk,

jeg

bare

fikk

lungebetennelse

helt

plutslig.

Slik

akutt

lungebetennelse

kalles

vel

det.

Det

går

vel

over

snart

håper

jeg.

Gjest advokado

Det er ikke bra å dempe hosten hvis man har masse slim. Hvis man hoster mindre, får man ikke opp slimet, og det kan bli liggende i lungene og lage infeksjoner. Hvis man har slimløsende, hjelper det med å få opp slimet.

Men er det da hostesaft? Ikke bare "slimløsende"?

Gjest advokado

Det står jo ofte "slimløsende og hostedempende" på dem. Men som Nurse Novel sier, det er ikke mye fres i dem man får kjøpt reseptfritt.

Men du skriver jo om at hostedempende (noe man skal være forsiktig med ved lungebetennelse etc) og slimløsende (som er bra mot lungebetennelse) er to forskjellige ting? Og nå sier du at det er sammetingen? Skjønner ikke dette, jeg.

Men du skriver jo om at hostedempende (noe man skal være forsiktig med ved lungebetennelse etc) og slimløsende (som er bra mot lungebetennelse) er to forskjellige ting? Og nå sier du at det er sammetingen? Skjønner ikke dette, jeg.

Noen står det begge deler på, og noen står det bare hostedempende på. Husker ikke om det er noen som er bare slimløsende, men det er det sikkert.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...