Gå til innhold

Når Gud skapte Adam og Eva....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den varianten kunne jeg ikke fortalt døtrene mine ;-)

Fordi?

Enkelte foreldre kan ikke fortelle sine barn "grove" vitser, selv etter at barna er over 30 år.

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• santander

40

• hidi, the scorpion

38

• keinstein

34

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis guden ikke finnes, så faller jo hele bunnen ut av vitsen? Da faller bunnen ut av ganske mye. Og mange har bl a dødd en grusom død forgjeves.

Selvsagt finnes ikke denne guden. Bibelen er oppspinn.

Ja, mange har lidd en grusom død forgjeves. Livssyn satt i system i samfunnet har aldri vært en god ting.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis guden ikke finnes, så faller jo hele bunnen ut av vitsen? Da faller bunnen ut av ganske mye. Og mange har bl a dødd en grusom død forgjeves.

Jeg tror på Gud...Så for meg faller ingenting bort!

Skrevet

Amerikanere er noe for seg selv. De er dummere enn samtlige europeere bortsett fra tyrkerne, som er eneste folkeslag her som overgår amerikanerne på den statistikken.

Så jødenes tidsregning tar utgangspunkt i skapelsen? Hvilket år er de kommet til, om jeg tør spørre?

Ifølge jødisk tidsregning befinner vi oss i år 5767, den buddhistiske kalenderen skriver år 2610, og muslimene er ikke kommet lenger enn til 1427. Sånn sesjka.

Skrevet

Ifølge jødisk tidsregning befinner vi oss i år 5767, den buddhistiske kalenderen skriver år 2610, og muslimene er ikke kommet lenger enn til 1427. Sånn sesjka.

Muslimene teller vel fra Muhammed ble født, eller var det kanskje utvandringen?

Buddhistene teller kanskje fra Buddha ble født?

Jødene er jo så smarte at de umulig kan tro jorda ble til for under 6000 år siden.

Skrevet

Hva slags Gud er det du tror på da? Ikke Gud i Bibelen håper jeg?

Skrevet

Selvsagt finnes ikke denne guden. Bibelen er oppspinn.

Ja, mange har lidd en grusom død forgjeves. Livssyn satt i system i samfunnet har aldri vært en god ting.

Religion oppi politikk er ekkelt og absurd. Alkohol, sex og abort er komplisert nok.

Jeg får grøsninger når f eks politikere går åpnet ut og fordømmer onani. Det er ikke lenge siden Are og Odin laget side med onanitema, og en politikerkjerring fikk raserianfall. Der er det helt mørkt på loftet. Ikke en stripe lys.

Skrevet

Religion oppi politikk er ekkelt og absurd. Alkohol, sex og abort er komplisert nok.

Jeg får grøsninger når f eks politikere går åpnet ut og fordømmer onani. Det er ikke lenge siden Are og Odin laget side med onanitema, og en politikerkjerring fikk raserianfall. Der er det helt mørkt på loftet. Ikke en stripe lys.

Hvem og når fordømte onani?

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva slags Gud er det du tror på da? Ikke Gud i Bibelen håper jeg?

Selvfølgelig er det Gud i Bibelen...Ingen over og ingen ved siden av!

Skrevet

Selvfølgelig er det Gud i Bibelen...Ingen over og ingen ved siden av!

Hehe. Aner en liten ironi her :-)

Skrevet

Muslimene teller vel fra Muhammed ble født, eller var det kanskje utvandringen?

Buddhistene teller kanskje fra Buddha ble født?

Jødene er jo så smarte at de umulig kan tro jorda ble til for under 6000 år siden.

Jødene steiner ikke kvinner for utroskap lenger heller, for toraen sier at de skal drepes, dyresex er også drapsgrunn i flg boka.

Men omskjærer guttebarn gjør de, og det er ikke særlig intelligent.

Skrevet

Når fant skapelsen sted?

Hvor er guden?

Skrevet

Jødene steiner ikke kvinner for utroskap lenger heller, for toraen sier at de skal drepes, dyresex er også drapsgrunn i flg boka.

Men omskjærer guttebarn gjør de, og det er ikke særlig intelligent.

I hvilket samfunn er det at guttene må ha sex med en geit før de kan debutere med en jente?

Skrevet

Når fant skapelsen sted?

Hvor er guden?

Skapelsen av universet fant vel sted for rundt 15 mrd år siden.

Guden er en menneskeskapt illusjon.

Det er i hvert fall mine svar på spøremålene.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hehe. Aner en liten ironi her :-)

Nope.

Skrevet

Nope.

Så du tror ikke mennesket stammer fra apene? Du tror på fortellingene om at Noah hadde med seg ett av alle verdens dyr i arken sin? Du tror Gud er allmektig og god samtidig, men ikke bryr seg med all verdens elendighet?

Vær ærlig nå.

hidi, the scorpion
Skrevet

Når fant skapelsen sted?

Hvor er guden?

Aner ikke når skapelsen fant sted...! At Bibelen beskriver det enkelt, må vel begrunnes med at de skrev det ned for ca. 4000 år siden.

Gud er tilstede der hvor Han trengs.

Skrevet

Hvem og når fordømte onani?

Hun fordømte ikke onani generelt, men var i mot at det skulle omtales offentlig. Det skulle ikke infromeres om sånt. "Barn kan jo komme til å se det". Hun hadde "litt problemer" etterpå å forklare hvilke skader barn kunne få av å å opplysninger om hvilke muligheter naturen utstyrer oss med.

Hun er mer opptatt av moralen enn av naturvitenskapen. Det uunngåelige skal visst stoppes. Hun tenkte at fortielse er et effektivt middel, og massiv skyldfølelse skal virkelig gjøre susen.

Mange helsefagfolk ble temmelig hissige.

Jeg husker ikke navnet hennes, men det dukker vel opp. Hun er/var ikke alene heller. Men onanidebatt er ikke det de har mest lyst på.

Skrevet

I hvilket samfunn er det at guttene må ha sex med en geit før de kan debutere med en jente?

I bortgjemte stammesamfunn kanskje?

Gjest MiaMariaa
Skrevet

Aner ikke når skapelsen fant sted...! At Bibelen beskriver det enkelt, må vel begrunnes med at de skrev det ned for ca. 4000 år siden.

Gud er tilstede der hvor Han trengs.

Der hvor han trengs?

Jeg tror de virkelig hadde trengt en barmhjertig gud i sultkatastre-områdene i Afrika. Så hvor er han???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...