Gå til innhold

Fikk ikke kjøpt Hypericum!

Anbefalte innlegg

Gjest Marcella

Hei!

Da jeg skulle kjøpe Hypericum i helsekostforretningen i dag, fikk jeg beskjed om at de ikke fikk lov til å selge det lenger. Damen i butikken sa at det var blitt et legemiddel, og at man kunne kjøpe det på apoteket. Men hun visste ikke om det var reseptbelagt.

Hvorfor har dette skjedd, og hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26985-fikk-ikke-kj%C3%B8pt-hypericum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også det samme svaret, men jeg fikk heldigvis kjøpt noe de hadde igjen i butikken, for det var ikke kommet forbud mot å ikke selge ut det de hadde. Det som ville vært til interresant å vite er om det er dyrere/billigere på apotek? Jeg betalte 149,- for Kira (50 tabl.), syntes det var litt dyrt...

Sånn er det bare å bo i Norge - når et naturlegemiddel virker må det kjøpes på apotek... Snart må en vel til apotek for å kjøpe selje og piletrær en vil ha i hagen...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Marcella,

Jeg har også fått vite at johannesurt er blitt et reseptfritt legemiddel og må selges via apotek. Kjenner ikke til den offisielle begrunnelsen, men har sannsynligvis med sikkerhet å gjøre, ettersom johannesurt kan påvirke omsetningen av andre legemidler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...