Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å rydder, og fant en gammel sammenkrøllet kinobilett. Da jeg så hvilken film det var husket jeg den kvelden jeg var på kino i hyggelig selskap og turen hjem m.m. Det ville jeg aldri kommet på hvis det ikke var for kinobiletten.

Hvis jeg kaster den kommer jeg sikkert til å glemme, men å samle på en kinobilett.. Hvor skal man gjøre av slikt.

Samler dere på slike minner? Hvor gjør dere av dem?

Eller går det i søpla?

Skrevet

Jeg samler på mye rart (har f.eks. to ordentlige hestehale-tipper liggende + en som har vært mitt eget hår), men gamle kinobilletter går rett i søpla ja, så snart forestillingen er over.

Skrevet

Jeg har flere konsertbiletter, fotballbiletter liggende i en skuff. Har tenkt på å lime dem inn i en bok, sammens med bildene vi tok fra de turene. I tillegg har jeg den første kinobilett til guttungen, samt sabeltann bilettene liggende.

Nå gjenstår det å få dem inn i den påtenkte boka:) Hvor lenge til, eller om det blir gjort noen gang, gjenstår å se

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har noen korktavler, der enkelte kino/konsert/teaterbiletter, flybiletter, lapper,visittkort, passfotoer dingser,buttons, beskjeder etc, som ellers hadde gått i søpla bor.

Ellers kan enkelte sånne ting gå i album, som ornament og forklaring også.

Å slenge sånt rett i skuff er derimot _helt_ uaktuelt. Orker ikke "roteskuffer" + når kan jeg egentlig drømme meg ned memorylane om det ligger der?

:-)

Skrevet

Jeg samler på mye rart (har f.eks. to ordentlige hestehale-tipper liggende + en som har vært mitt eget hår), men gamle kinobilletter går rett i søpla ja, så snart forestillingen er over.

Når du sier at du samler på hår tenker jeg på filmen Den misunderlige frisør. Han samlet på alt håret til kundene sine. :-)

Skrevet

Jeg har noen korktavler, der enkelte kino/konsert/teaterbiletter, flybiletter, lapper,visittkort, passfotoer dingser,buttons, beskjeder etc, som ellers hadde gått i søpla bor.

Ellers kan enkelte sånne ting gå i album, som ornament og forklaring også.

Å slenge sånt rett i skuff er derimot _helt_ uaktuelt. Orker ikke "roteskuffer" + når kan jeg egentlig drømme meg ned memorylane om det ligger der?

:-)

Du sier noe der, memory lane.

Nei, kjenner jeg meg selv rett får jeg ikke laget noen sånne minnealbum før jeg blir gammel, og hva skal man med dem da? ;) Jeg har kun roteskuffer, så de havner der foreløpig til neste gang jeg flytter.

ylvali1365381015
Skrevet

Grensen går ved kinobilletter. ;-D

Har flere barn og bare en akkurat passe stor rekkehusleilighet. Da sier det seg selv at kinobilletter må kastes.

Men før barn og mann osv var det annerledes. Jeg er nok en samler av natur. En stund var tom bussbilletter fra stevnemøter også yndet som samleobjekt, laget gjerne kyssemerke med med min beste rosa leppestift... *suukk*

Skrevet

Grensen går ved kinobilletter. ;-D

Har flere barn og bare en akkurat passe stor rekkehusleilighet. Da sier det seg selv at kinobilletter må kastes.

Men før barn og mann osv var det annerledes. Jeg er nok en samler av natur. En stund var tom bussbilletter fra stevnemøter også yndet som samleobjekt, laget gjerne kyssemerke med med min beste rosa leppestift... *suukk*

Sukk:-)

Det går jo an å ta bilder av ting før man kvitter seg med dem, men så var det å ha orden i fotografiene, går ikke...

Jeg har egentlig alltid vært en kaster. En stund kastet jeg det meste, men n¨å vil jeg egentlig ta vare på minner. Men for et rot. Du skulle hatt et stort hus!

ylvali1365381015
Skrevet

Sukk:-)

Det går jo an å ta bilder av ting før man kvitter seg med dem, men så var det å ha orden i fotografiene, går ikke...

Jeg har egentlig alltid vært en kaster. En stund kastet jeg det meste, men n¨å vil jeg egentlig ta vare på minner. Men for et rot. Du skulle hatt et stort hus!

Jepp! Med en kjelleravdeling viet til minner, katalogisert og utstilt.

Huff nei, det hørtes ikke fristende ut...

Lim inn slikt i dagbøkene som du burde skrive, der kan jo minnene samles og foreviges... :-)

Album har jeg gitt opp etterhvert, har kassevis med bilder. Og all mulig info om barna, hva de sa og når osv... Håpløst å få orden på det.

Skrevet

Jepp! Med en kjelleravdeling viet til minner, katalogisert og utstilt.

Huff nei, det hørtes ikke fristende ut...

Lim inn slikt i dagbøkene som du burde skrive, der kan jo minnene samles og foreviges... :-)

Album har jeg gitt opp etterhvert, har kassevis med bilder. Og all mulig info om barna, hva de sa og når osv... Håpløst å få orden på det.

Man burde kanskje ansette en assistent for å fikse slike ting:-)

Skrev mye dagbok da jeg var yngre, men de brente jeg. Kanskje jeg skal gjøre det igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...