Gå til innhold

Dobbeltrom på hotell

Anbefalte innlegg

Gjest Mr.Garrison
Skrevet

En ting jeg alltid har lurt på er når man booker ett dobbeltrom betyr det at det skal to personer på det rommet, eller kan jeg invitere med en ekstra person som kan sove der også?

Finnes det regler for sånt?

Leier man rommet og kan gjøre som man vil?

Gjest soldier
Skrevet

En ikke uvanlig problemstilling når man skal boke hotell for et sidesprang. Ja, du boker bare dobbeltrom. Hotellet kontrollerer ikke hvem som bor sammen med deg.

Gjest ikke alltid slik
Skrevet

En ikke uvanlig problemstilling når man skal boke hotell for et sidesprang. Ja, du boker bare dobbeltrom. Hotellet kontrollerer ikke hvem som bor sammen med deg.

Jeg har reist i mange land hvor de som bor på rommet må vise frem pass og det blir tatt kopi av det.

Gjest ikke alltid slik
Skrevet

Det er liten prisforskjell på enerom og dobbeltrom. Få hotell har rom med en enkelt seng, så du får dobbeltrom for litt mindre pris hvis du er alene. Jeg er ikke kjent med hvordan det gjøres når det er sidesprang i eget land, men i utlandet må du registrere de som skal på rommet.

Skrevet

Poenget var vel om man kunne sove 3 på et 2-mannsrom...?

Snorkfrøken
Skrevet

Vi pleier å ha datteren vår på samme rom og det er ikke noe problem. De krever 100 kr ekstra for den ekstra sengen de setter inn.

Gjest Mr.Garrison
Skrevet

Poenget var vel om man kunne sove 3 på et 2-mannsrom...?

Riktig. Skal på festival i sommer og vi er ikke så veldig rike men telt utgår.

Da tenkte vi å leie ett dobbeltrom men spleise tre venner. Den siste som blindpassasjer :)

Regner ikke med de på hotellene har kontroll på alle som går ut og inn av hotellet? :)

Gjest Mr.Garrison
Skrevet

Vi pleier å ha datteren vår på samme rom og det er ikke noe problem. De krever 100 kr ekstra for den ekstra sengen de setter inn.

Ja men jeg mente å ha en ekstra person der uten at de finner det ut...

Skrevet

Da tenkte vi å leie ett dobbeltrom men spleise tre venner. Den siste som blindpassasjer :)

Regner ikke med de på hotellene har kontroll på alle som går ut og inn av hotellet? :)

Dere må betlae noen få hundringser for ekstraseng ja.

Skrevet

Sånn at hotellet, i tilfelle brann, ikke vet at det er mer enn 2 personer på rommet og dermed tror de har fått ut alle om to er ute og tredjemann brenner inne? Glupt tenkt av deg.

Angelica :o)
Skrevet

"Regner ikke med de på hotellene har kontroll på alle som går ut og inn av hotellet? :)"

Har jobbet som stuepike og sånne som dere avslørte vi lett.. ;p

Snorkfrøken
Skrevet

Åh.. sånn sett! Åssen i all verden skulle de finne ut av det da? Nei, det lar seg vel sikkert gjøre. I alle fall på et større hotell, de kan da vel ikke følge med alt?

Gjest Mr.Garrison
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173649615' post='3567854]

"Regner ikke med de på hotellene har kontroll på alle som går ut og inn av hotellet? :)"

Har jobbet som stuepike og sånne som dere avslørte vi lett.. ;p

Hvordan ? ;)

Angelica :o)
Skrevet

Hvordan ? ;)

F.eks man ser det på bagasjen. Man ser at det er tre personer som går inn og ut av rommet.Bl.a.

Gjest Mr.Garrison
Skrevet

Sånn at hotellet, i tilfelle brann, ikke vet at det er mer enn 2 personer på rommet og dermed tror de har fått ut alle om to er ute og tredjemann brenner inne? Glupt tenkt av deg.

He he, orker ikke tenke så dystert som deg. Gidder ikke drive å bekymre meg om himmelen skal falle i hodet mitt og sånt.

Gjest Mr.Garrison
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173649869' post='3567865]

F.eks man ser det på bagasjen. Man ser at det er tre personer som går inn og ut av rommet.Bl.a.

Ja ja, tror vi skal klare det jeg. :)

Tviler på noen gidder å legge ned noe særlig jobb i å bevise at det var flere på rommet, for det må de eventuelt hvis de skal ha mer penger.

Skrevet

Ja ja, tror vi skal klare det jeg. :)

Tviler på noen gidder å legge ned noe særlig jobb i å bevise at det var flere på rommet, for det må de eventuelt hvis de skal ha mer penger.

Tro meg, de finner det ut.

Skal liksom denne personen spise frokost sammen med dere også, på hotellet, eller må h*n sitte på rommet mens dere gjør det?

Betal den lusne 100-lappen den koster. Ærlig talt.

Gjest Mr.Garrison
Skrevet

Tro meg, de finner det ut.

Skal liksom denne personen spise frokost sammen med dere også, på hotellet, eller må h*n sitte på rommet mens dere gjør det?

Betal den lusne 100-lappen den koster. Ærlig talt.

Bare gretne gamle damer her inne eller ??? :P

Skrevet

Bare gretne gamle damer her inne eller ??? :P

Neppe. Men de fleste er vel ærlige og ikke så gniene. :-)

Gjest Mr.Garrison
Skrevet

Neppe. Men de fleste er vel ærlige og ikke så gniene. :-)

Fikk en sterk følelse av å snakke med mamma her inne, skremmende ;)

Gnien og fattig er to forskjellige ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...