Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det EGENTLIG man markerer når man konfirmeres?

I kirka er det jo en markering av at man velger å fortsatt bekjenne seg til den kristne tro når man går inn i voksenlivet.

Men hva med de som konfirmerer seg borgerlig? Det er jo absolutt ikke en markering av at man har blitt voksen. Man er jo bare 15 år.

petter smart
Skrevet

Man markerer at selv om man ikke er kristen så ønsker man masse gaver.

Skrevet

Ja, egentlig konfirmerer jo alle seg for penga.

Skrevet

Hvor mye er det riktig å gi i konf-gave til nevøen sin?

Skrevet

Jeg synes den borgelige konfirmasjonen er kjempefin og ser gjerne at mine velger det fremfor kirkelig når den tid kommer.

Vi gir ca. 1200,- i konf-gave til tantebarn, men vi har ikke så mange da. :o)

Skrevet

Jeg synes den borgelige konfirmasjonen er kjempefin og ser gjerne at mine velger det fremfor kirkelig når den tid kommer.

Vi gir ca. 1200,- i konf-gave til tantebarn, men vi har ikke så mange da. :o)

Hvis to søsken har hhv ett og fire barn, bør de gi like mye penger i konfgave til niesene og nevøene sine?

Skrevet

Hvis to søsken har hhv ett og fire barn, bør de gi like mye penger i konfgave til niesene og nevøene sine?

Det kommer helt på an den enkelte families økonomi.

Skrevet

Det kommer helt på an den enkelte families økonomi.

Hvis den er lik.

Skrevet

Hvis den er lik.

Ja, de bør gi likt hvis de overhodet kan. Det er ikke den enkelte konfirmanten sin skyld at foreldrene har sørget for en hel flokk med søsken.

Det er tross alt ikke en pengeoverføring mellom familiemedlemmer, men en markering av en viktig dag i livet til en ungdom.

Skrevet

Ja, de bør gi likt hvis de overhodet kan. Det er ikke den enkelte konfirmanten sin skyld at foreldrene har sørget for en hel flokk med søsken.

Det er tross alt ikke en pengeoverføring mellom familiemedlemmer, men en markering av en viktig dag i livet til en ungdom.

Man kan jo gjøre pengeoverføringen lik total da.

Sett at Arne og Bjarne har hhv 1 og 5 barn. Da gir jo Arne 5000 kr mens Bjarne gir 1000 kr. Da kan Bjarne gi 2000 kr til Arne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...