santander Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Hva er det EGENTLIG man markerer når man konfirmeres? I kirka er det jo en markering av at man velger å fortsatt bekjenne seg til den kristne tro når man går inn i voksenlivet. Men hva med de som konfirmerer seg borgerlig? Det er jo absolutt ikke en markering av at man har blitt voksen. Man er jo bare 15 år. 0 Siter
Peachy Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 http://www.hef.no/ Fikk ikke til å linke direkte, men se på Seremonier - Humanistisk Konfirmasjon. 0 Siter
petter smart Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Man markerer at selv om man ikke er kristen så ønsker man masse gaver. 0 Siter
santander Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Man markerer at selv om man ikke er kristen så ønsker man masse gaver. Ja, egentlig konfirmerer jo alle seg for penga. 0 Siter
santander Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Man markerer at selv om man ikke er kristen så ønsker man masse gaver. Hvor mye er det riktig å gi i konf-gave til nevøen sin? 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Jeg synes den borgelige konfirmasjonen er kjempefin og ser gjerne at mine velger det fremfor kirkelig når den tid kommer. Vi gir ca. 1200,- i konf-gave til tantebarn, men vi har ikke så mange da. ) 0 Siter
santander Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Jeg synes den borgelige konfirmasjonen er kjempefin og ser gjerne at mine velger det fremfor kirkelig når den tid kommer. Vi gir ca. 1200,- i konf-gave til tantebarn, men vi har ikke så mange da. ) Hvis to søsken har hhv ett og fire barn, bør de gi like mye penger i konfgave til niesene og nevøene sine? 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Hvis to søsken har hhv ett og fire barn, bør de gi like mye penger i konfgave til niesene og nevøene sine? Det kommer helt på an den enkelte families økonomi. 0 Siter
santander Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Det kommer helt på an den enkelte families økonomi. Hvis den er lik. 0 Siter
calendula Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Hvis den er lik. Ja, de bør gi likt hvis de overhodet kan. Det er ikke den enkelte konfirmanten sin skyld at foreldrene har sørget for en hel flokk med søsken. Det er tross alt ikke en pengeoverføring mellom familiemedlemmer, men en markering av en viktig dag i livet til en ungdom. 0 Siter
santander Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Ja, de bør gi likt hvis de overhodet kan. Det er ikke den enkelte konfirmanten sin skyld at foreldrene har sørget for en hel flokk med søsken. Det er tross alt ikke en pengeoverføring mellom familiemedlemmer, men en markering av en viktig dag i livet til en ungdom. Man kan jo gjøre pengeoverføringen lik total da. Sett at Arne og Bjarne har hhv 1 og 5 barn. Da gir jo Arne 5000 kr mens Bjarne gir 1000 kr. Da kan Bjarne gi 2000 kr til Arne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.