Gå til innhold

Hvem vil du stoppe ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil stoppe ut Valla og Yssen og sette dem i gangen ved siden av telefonen. Jeg har ikke spurt dem enda.

Skrevet

Sitter og ser på tv om Lolo Ferrari, og jeg tror ikke jeg ville hatt henne på stuevegge iallfall.

Makan til dame altså. Hun kan ikke ha hatt et eieforhold til sin egen kropp...

Skrevet

Sitter og ser på tv om Lolo Ferrari, og jeg tror ikke jeg ville hatt henne på stuevegge iallfall.

Makan til dame altså. Hun kan ikke ha hatt et eieforhold til sin egen kropp...

Hun er et interessant taxidermisk prosjekt, også i levende live. Jeg får bare "freak" - fornemmelser av henne. To store ulemper.

Solsikkefrø
Skrevet

Han der presten Kvarme (var det det han het), han som sparket homo-presten. Jeg vil stoppe ut Kvarme og plassere ham fint inni skapet mitt, for så å åpne det hver dag og si "Velkommen ut av skapet Kvarme! Har du lyst å leke spark-homoprest-leken? Da kan du få lov å være homopresten denne gangen, så du kan få kjenne hvordan det føles!" :)

Gjest Rrose
Skrevet

Hun er et interessant taxidermisk prosjekt, også i levende live. Jeg får bare "freak" - fornemmelser av henne. To store ulemper.

"taxidermisk prosjekt"...hva betyr det?

Skrevet

"taxidermisk prosjekt"...hva betyr det?

Prosjekt for utstopping, koservering, balsamering også tror jeg.

Puppene er allerede stoppet ganske mye. Bare å konservere.

Gjest Rrose
Skrevet

Prosjekt for utstopping, koservering, balsamering også tror jeg.

Puppene er allerede stoppet ganske mye. Bare å konservere.

:-) ok! Der lærte jeg noe nytt. Skal huske det - taxidetermenisk? Hehe må sjekke, hvis jeg skal kunne imponere med nytt ord!

Skrevet

:-) ok! Der lærte jeg noe nytt. Skal huske det - taxidetermenisk? Hehe må sjekke, hvis jeg skal kunne imponere med nytt ord!

Hvis noen irriterer deg, så kan du true med å tilkalle en taxidermist, som kan stoppe dem ut. Eller med noen som er et veldig godt eksempel, de kan stå som godt eksempel i kantina.

Gjest Rrose
Skrevet

Hvis noen irriterer deg, så kan du true med å tilkalle en taxidermist, som kan stoppe dem ut. Eller med noen som er et veldig godt eksempel, de kan stå som godt eksempel i kantina.

...sant! .-)..litt med nesa i været..uttale ordet tydlig...så kanskje de blir litt forvirra:-)...eller er det bare jeg som er så uvitende?

Skrevet

Apropos taxidermister:

Husker du den Roald Dahl-novellen om hun gamle damen som drev "pensjonat", men som stoppet ut beboerne? ;-)

Skrevet

Apropos taxidermister:

Husker du den Roald Dahl-novellen om hun gamle damen som drev "pensjonat", men som stoppet ut beboerne? ;-)

Han vestlandske komikeren med det bustete håret skulle stoppe ut sin døde tante, ringte til begravelsebyrået og spurte om han kunne det. Han ville ha henne ute i gangen ved siden av telefonen.

Skrevet

...sant! .-)..litt med nesa i været..uttale ordet tydlig...så kanskje de blir litt forvirra:-)...eller er det bare jeg som er så uvitende?

Det er aldri kult med fremmedord. Jeg pleier rekke opp hånda og spørre hva de betyr, selv om jeg vet det.

Det er f eks ikke kulere med "kontekst" enn "sammenheng". De prøver bare heve seg over andre.

Noen sier vansklige ord og klarer oversette det i samme setning uten at det virker arrogant. Det er respektabelt hvis det ikke finnes gode andre ord, eller de som hører må lære seg disse ordene for å få inn terminologien fra ett fag.

Fuglekikker er ikke like kult som ornitolog heller dah. Det kan være litt respektløst å kalle en vitenskapsperson for "kikker".

Medisiner liker neppe å bli kalt "kroppekikker".

Gjest Rrose
Skrevet

Det er aldri kult med fremmedord. Jeg pleier rekke opp hånda og spørre hva de betyr, selv om jeg vet det.

Det er f eks ikke kulere med "kontekst" enn "sammenheng". De prøver bare heve seg over andre.

Noen sier vansklige ord og klarer oversette det i samme setning uten at det virker arrogant. Det er respektabelt hvis det ikke finnes gode andre ord, eller de som hører må lære seg disse ordene for å få inn terminologien fra ett fag.

Fuglekikker er ikke like kult som ornitolog heller dah. Det kan være litt respektløst å kalle en vitenskapsperson for "kikker".

.-)...kult eller ikke ...men det er kult å lære nye ord da...

Gjest Rrose
Skrevet

Ellers så tror jeg at folk som bruker fremmedord bare for å heve seg over andre enten har behove for å heve seg over andre eller ikke helt har grepet om stoffet de snakker om og gjør språket sitt vanskelig for å tilsløre at de ikke har peil...puh DET var en lang setning det!

Skrevet

Han vestlandske komikeren med det bustete håret skulle stoppe ut sin døde tante, ringte til begravelsebyrået og spurte om han kunne det. Han ville ha henne ute i gangen ved siden av telefonen.

*he he*

Var det den samme som helst ville at sønnen skulle hete Judas, bare for å tøffe han opp?

Kona satte heldigvis ned foten!

Dermed slapp man den vestlanske varianten av "A boy named Sue".

Skrevet

Apropos taxidermister:

Åh! Digger Roald Dahl. Har du lest den historien om antikvitetshandleren som reiste rundt forkledd som prest (?) for å se om det fantes skatter rundt om på gårdene? :)

Skrevet

Åh! Digger Roald Dahl. Har du lest den historien om antikvitetshandleren som reiste rundt forkledd som prest (?) for å se om det fantes skatter rundt om på gårdene? :)

*demre demre* Jeg _vet_ jeg har lest den (evt sett den på TV), men husker ikke helt hvordan det ender.

Det er temmelig lenge siden jeg leste RD, men nå blir jeg fristet til å gjenta det.

Det var mange "Tales from the unexpected" på TV sist på 70, men da var du vel ikke engang et glimt i din faders øyne;-)

Skrevet

*demre demre* Jeg _vet_ jeg har lest den (evt sett den på TV), men husker ikke helt hvordan det ender.

Det er temmelig lenge siden jeg leste RD, men nå blir jeg fristet til å gjenta det.

Det var mange "Tales from the unexpected" på TV sist på 70, men da var du vel ikke engang et glimt i din faders øyne;-)

Tja, jeg var i det minste født på slutten av 70-tallet, men jeg tror ikke jeg fikk med meg så mye på tv, nei. ;)

Det endte med at han fant en skikkelig verdifull kommode på en gård, fikk overtalt bonden til å selge den billig. La det fram som om han omtrent gjorde dem en tjeneste ved å ta med kommoden. Mens han gikk for å hente bilen og dagdrømte om hvor mye han kom til å få for kommoden i London (han kunne visst pensjonere seg etterpå for pengene), hadde bonden sagd opp kommoden i småbiter slik at den skulle være lettere å få med seg i bilen! :D

Skrevet

Tja, jeg var i det minste født på slutten av 70-tallet, men jeg tror ikke jeg fikk med meg så mye på tv, nei. ;)

Det endte med at han fant en skikkelig verdifull kommode på en gård, fikk overtalt bonden til å selge den billig. La det fram som om han omtrent gjorde dem en tjeneste ved å ta med kommoden. Mens han gikk for å hente bilen og dagdrømte om hvor mye han kom til å få for kommoden i London (han kunne visst pensjonere seg etterpå for pengene), hadde bonden sagd opp kommoden i småbiter slik at den skulle være lettere å få med seg i bilen! :D

*knegg*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...