Gjest Minnimy Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Vi har vært på en visning på en leilighet vi har veldig lyst på. Den har også visning i morgen, så budene som kommer inn kan ikke vare kortere enn samme tid onsdag kveld. Er det noe poeng for oss å legge inn bud allerede i morgen (før siste visning), med frist akkurat 24 timer etter siste visning, eller kan vi like godt vente til morgenen etter siste visning? Første budet vårt vil uansett ikke være nevneverdig over takst, men selger kan jo akseptere de budene han vil uansett når fristen går ut. Noen råd? 0 Siter
red Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Det er meningsløst og ganske dustete å legge inn et 'lavt' bud med 24t frist før visningen har gått ut. Skal man dra slike stunt må du friste med et bud som er såpas høyt at selger er fristet til å ikke gamble på at han/hun får mer. 0 Siter
pekkaline Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Jeg synes å huske at vi gav bud med korte frister, det må vel ikke gå 24timer vel? Jeg tror jeg ville lagt inn bud tidlig dagen etter heller. 0 Siter
flisa Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Jeg synes å huske at vi gav bud med korte frister, det må vel ikke gå 24timer vel? Jeg tror jeg ville lagt inn bud tidlig dagen etter heller. jo - det er nye regler nå - budet må stå til 24 timer etter varslet visning. 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 jo - det er nye regler nå - budet må stå til 24 timer etter varslet visning. Javel, det visste jeg ikke. Jeg vil tro det blir litt mindre stress for begge parter med en fast grense. Sikkert positivt. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 jo - det er nye regler nå - budet må stå til 24 timer etter varslet visning. Men deretter kan man ha kortere frister, kan man ikke? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Men deretter kan man ha kortere frister, kan man ikke? Joda, da jeg solgte i fjor sommer var i alle fall fristene nede i under timen til slutt tror jeg. ) Det gjorde jeg selv da jeg kjøpte for 3 1/2 år siden også. Den gangen måtte budrundens første bud stå i minst 24 timer, etter det var det fritt fram med korte frister. 0 Siter
flisa Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Men deretter kan man ha kortere frister, kan man ikke? Jo -det antar jeg 0 Siter
flisa Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/dok/andre/brev/prinsipputtalelser_fortolkninger/2006/Henvendelse-om-eiendomsmeglingsforskriften-8-6.html?id=444484 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.