Gå til innhold

Legge inn bud før siste visning.

Anbefalte innlegg

Gjest Minnimy
Skrevet

Vi har vært på en visning på en leilighet vi har veldig lyst på. Den har også visning i morgen, så budene som kommer inn kan ikke vare kortere enn samme tid onsdag kveld. Er det noe poeng for oss å legge inn bud allerede i morgen (før siste visning), med frist akkurat 24 timer etter siste visning, eller kan vi like godt vente til morgenen etter siste visning? Første budet vårt vil uansett ikke være nevneverdig over takst, men selger kan jo akseptere de budene han vil uansett når fristen går ut. Noen råd?

Skrevet

Det er meningsløst og ganske dustete å legge inn et 'lavt' bud med 24t frist før visningen har gått ut.

Skal man dra slike stunt må du friste med et bud som er såpas høyt at selger er fristet til å ikke gamble på at han/hun får mer.

Skrevet

Jeg synes å huske at vi gav bud med korte frister, det må vel ikke gå 24timer vel? Jeg tror jeg ville lagt inn bud tidlig dagen etter heller.

Skrevet

Jeg synes å huske at vi gav bud med korte frister, det må vel ikke gå 24timer vel? Jeg tror jeg ville lagt inn bud tidlig dagen etter heller.

jo - det er nye regler nå - budet må stå til 24 timer etter varslet visning.

Skrevet

Javel, det visste jeg ikke. Jeg vil tro det blir litt mindre stress for begge parter med en fast grense. Sikkert positivt.

mumitrollet
Skrevet

Men deretter kan man ha kortere frister, kan man ikke?

Skrevet

Joda, da jeg solgte i fjor sommer var i alle fall fristene nede i under timen til slutt tror jeg. :o)

Det gjorde jeg selv da jeg kjøpte for 3 1/2 år siden også. Den gangen måtte budrundens første bud stå i minst 24 timer, etter det var det fritt fram med korte frister.

Skrevet

Jo -det antar jeg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...