Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sola mi
Skrevet

Har lite kjøkken på 13 kvadrat.Ønsker nå å ta ut spiseplassen fra kjøkkenet og bruke spisebordet i stua.

Jeg har følgende muligheter. Slå helt ut en halvvegg mellom kjøkken og stue og lage en øy på midten.

Eller jeg kan dele veggen halveis på midten og lage meg en L-formet innredning på innsiden uten overskap. Da får jeg større gulv å bevege meg på. Samtidig så ser man kanskje heller ikke så mye rot på benkene når man sitter ned i sofagruppen.

Men det er så stilig med kjøkkenøy da!. Litt mer moderne stil.

Hva ville dere ha gjort?

Skrevet

Kjøkkenplanleggeren hos ikea.no er kjekk, der kan du plassere om og bytte skapdører så ofte du vil.

Gjest sola mi
Skrevet

Kjøkkenplanleggeren hos ikea.no er kjekk, der kan du plassere om og bytte skapdører så ofte du vil.

Jeg ønsker gjerne synspunkter fra folk her inne på hva som kan være praktisk og hva som ikke er. Det er sikkert noen her inne som har erfaring fra bruken av en øy kontra bare benker langs fire vegger.

Skrevet

Litt vanskelig å svare for hva som blir finest hos deg, men jeg har alltid sagt at jeg vil ha øy på kjøkkenet om jeg hadde plass til det;)

Synes øy er pent og praktisk!

Skrevet

Jeg har aldri skjønt stasen med kjøkkenøy så jeg hadde ikke valgt det. :o) Jeg vil heller ha stor og åpen og luftig golvflate, evt. med en flyttbar spiseplass.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt stasen med kjøkkenøy så jeg hadde ikke valgt det. :o) Jeg vil heller ha stor og åpen og luftig golvflate, evt. med en flyttbar spiseplass.

Helt enig.

Gjest swuppes
Skrevet

Jeg ønsker gjerne synspunkter fra folk her inne på hva som kan være praktisk og hva som ikke er. Det er sikkert noen her inne som har erfaring fra bruken av en øy kontra bare benker langs fire vegger.

Du kan ha kjøkkenøy med bardisk/krakker istedet for bord+stoler på den ene siden, det er det mange som har. Trenger ikke store plassen heller.

Men skal du ha en slik løsning bør du ha god helse og like å klatre opp på høye barkrakker.

Ikke noe for en stiv eller tung kropp, men spreke spretne mennesker. ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Når kjøkkenet er stort nok er det fint med kjøkkenøy, synes jeg. Men som du sier - ikke om det går utover spiseplassen.

Ofte blir kjøkkenet et samlingspunkt i huset mens man lager mat, og da er det hyggeligere å være ved kjøkkenøya ennå stå med ryggen til ved benken.

Skrevet

Du kan ha kjøkkenøy med bardisk/krakker istedet for bord+stoler på den ene siden, det er det mange som har. Trenger ikke store plassen heller.

Men skal du ha en slik løsning bør du ha god helse og like å klatre opp på høye barkrakker.

Ikke noe for en stiv eller tung kropp, men spreke spretne mennesker. ;-)

Hei.

Vi har nylig pusset opp og gikk da for åpen kjøkken-stue løsning med kjøkken øy. Kjøkkenøya har skuffer og skap hele veien rundt og jeg har derfor behov for lite skap på veggene. Det er utrolig praktisk og veldig pent! I tillegg er det veldig sosialt når man lager mat.

Jeg har valgt barkrakker med høy rygg. De kan også heves og senkes etter behov, slik at de kan brukes til vanlig spisebord også.

Vil absolutt anbefale deg kjøkkenøy. Vi kjøpte HTH- kjøkken og de har også tegneprogram på hjemmesiden, slik at du kan sette sammen ulike deler og få et bilde på hvordan det blir.

Mvh.

Gjest glemt nicket
Skrevet

Hei.

Vi har nylig pusset opp og gikk da for åpen kjøkken-stue løsning med kjøkken øy. Kjøkkenøya har skuffer og skap hele veien rundt og jeg har derfor behov for lite skap på veggene. Det er utrolig praktisk og veldig pent! I tillegg er det veldig sosialt når man lager mat.

Jeg har valgt barkrakker med høy rygg. De kan også heves og senkes etter behov, slik at de kan brukes til vanlig spisebord også.

Vil absolutt anbefale deg kjøkkenøy. Vi kjøpte HTH- kjøkken og de har også tegneprogram på hjemmesiden, slik at du kan sette sammen ulike deler og få et bilde på hvordan det blir.

Mvh.

HTH er DYRT!

Jeg anbefaler heller Ikea, masse flott kvalitet og en god del billigere enn HTH.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...