Gå til innhold

"Selvfølgelig" og "selvsagt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får inntrykk av at de fleste som skriver selvsagt eller selvfølgelig, egentlig mener at alle de andre er teite..

Tar sikkert feil, men det gjør jeg nesten bestandig uansett :)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caloni Makaroni

14

• double

5

• Adriana

4

• NeaNoor

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg får helt angst av vaske tråder.

"Selvsagt vasker vi gulvet 1 gang i uka!!"

"Selvfølgelig vasker vi hendene ALLTID før vi spiser!!"

you liars... ;)

Hehe..

Skrevet

Jeg svarer "selvsagt" og "selvfølgelig" når jeg mener at det er noe jeg er rimelig sikker på at de fleste mener eller at alle "burde" mene det.

I tråden om telefon fra svigers under her så ville jeg ikke svart "selvfølgelig" for det er et valg og folk gjør forskjellige ting. Men i tråden på psykiatriforumet her om dagen var det en som spurte om det var greit å slå barn som er ekstra vanskelige så forstår jeg dem som svarer: "Nei, det er SELVSAGT ikke greit!"

Det var et godt eksempel på når det er selvsagt å bruke ordet :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Når man har prøvd sitt beste i alle år på å oppdra og ikke lyktes nevneverdig så går man over til "nikk og smil" når man innser håpløsheten... :-p

He he, jeg er nok snart der, jeg også :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er sterkere enn henne :D

En av mine småsøsken kaller meg konsekvent for lillesøster, kan det være fordi h*n er sterkere enn meg også tro?

Men du vet det, at det er ikke styrke det kommer an på, det er modenhet og visdom som teller.

Skrevet

Jeg får inntrykk av at de fleste som skriver selvsagt eller selvfølgelig, egentlig mener at alle de andre er teite..

Ja, jeg synes SELVSAGT at alle som ikke tar telefonen når svigers ringer er uteite. De har bare med å ta den, selv om svigermor er et rent helvete! :-)

Skrevet

uRteiet, skulle det stå, jah.

Gjest abrahamsen
Skrevet

wihi :D

Det skrives Weehee! Wihi blir vaihai kan du skjønne;o)

Skrevet

En av mine småsøsken kaller meg konsekvent for lillesøster, kan det være fordi h*n er sterkere enn meg også tro?

Men du vet det, at det er ikke styrke det kommer an på, det er modenhet og visdom som teller.

*nikker* :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg bruker ofte "selvfølgelig" og "selvsagt", og gjør det naturligvis for å påpeke hvor lite rutinert jeg synes innleggsforfatteren er som i det hele tatt spør. :)

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg svarer "selvsagt" og "selvfølgelig" når jeg mener at det er noe jeg er rimelig sikker på at de fleste mener eller at alle "burde" mene det.

I tråden om telefon fra svigers under her så ville jeg ikke svart "selvfølgelig" for det er et valg og folk gjør forskjellige ting. Men i tråden på psykiatriforumet her om dagen var det en som spurte om det var greit å slå barn som er ekstra vanskelige så forstår jeg dem som svarer: "Nei, det er SELVSAGT ikke greit!"

Jeg vil bare kommentere spm mitt på psyk.forum; jeg vet (selvsagt) at det er galt. Sånn sett var det kansje dumt å spørre om.

Men noen sa til meg at "kansje har han en grunn til å gjøre det han har gjort"

Det gjorde meg forvirret, siden jeg akkurat hadde flyttet ut pg kontaktet helsevesenet. Derfor var det godt å få en slags bekreftelse (fra oppegående dolere:) på at jeg ikke hadde "overdrevet" noe ift dette.

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg vil bare kommentere spm mitt på psyk.forum; jeg vet (selvsagt) at det er galt. Sånn sett var det kansje dumt å spørre om.

Men noen sa til meg at "kansje har han en grunn til å gjøre det han har gjort"

Det gjorde meg forvirret, siden jeg akkurat hadde flyttet ut pg kontaktet helsevesenet. Derfor var det godt å få en slags bekreftelse (fra oppegående dolere:) på at jeg ikke hadde "overdrevet" noe ift dette.

Men det var faktisk et veldig godt eksempel uansett, så det er helt greit altså :-)

Skrevet

Har jeg forstått deg rett når du mener det forskjell på betydningen av selvsagt og selvfølgelig? Vel, i synonymordboka står det "Selvsagt - se innlysende, selvfølgelig"....

Skrevet

Har akri tenkt over hva som er forskjellen på selvsagt og selvfølgelig. Er oppvokst med sjølvsagt, som nok på nynorsk dekker begge ordene .

Skrevet

Men det var faktisk et veldig godt eksempel uansett, så det er helt greit altså :-)

Og det var absolutt ikke noe galt i at du stilte spørsmålet heller.

Jeg vet hvordan det er å bli usikker og føle at en trenger bekreftelse fra flere på at en har rett, selv om svaret egentlig er ganske innlysende.

Det er bedre å spørre enn å la være :)

Gjest Jente31
Skrevet

Og det var absolutt ikke noe galt i at du stilte spørsmålet heller.

Jeg vet hvordan det er å bli usikker og føle at en trenger bekreftelse fra flere på at en har rett, selv om svaret egentlig er ganske innlysende.

Det er bedre å spørre enn å la være :)

Var det jeg også fant ut:-)

Caloni Makaroni
Skrevet

"Jeg får inntrykk av at de fleste som skriver selvsagt eller selvfølgelig, egentlig mener at alle de andre er teite.."

Det var egentlig akkurat det jeg tenkte, jeg bare turte ikke si det så rett ut ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Visdommen min lar vente på seg, ettersom visdomstennene mine er godt gjemt. Var det ikke du og noen andre som tippet at mine visdomstenner var de neste til å bli trukket, i en tråd på meldinger? Var iallfall noen som mente det :P

Caloni Makaroni
Skrevet

Det skrives Weehee! Wihi blir vaihai kan du skjønne;o)

Uttaler stort sett ord på norsk, jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...