Gå til innhold

"Selvfølgelig" og "selvsagt"

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Har jeg forstått deg rett når du mener det forskjell på betydningen av selvsagt og selvfølgelig? Vel, i synonymordboka står det "Selvsagt - se innlysende, selvfølgelig"....

Neinei, det var ikke det jeg mente :) Det var bare bruken av ord som selvfølgelig og selvsagt. Jeg tok dem med begge, siden de er synonymer som begge er i bruk :)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caloni Makaroni

14

• double

5

• Adriana

4

• NeaNoor

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Caloni Makaroni
Skrevet

Har akri tenkt over hva som er forskjellen på selvsagt og selvfølgelig. Er oppvokst med sjølvsagt, som nok på nynorsk dekker begge ordene .

Som jeg skrev til Lillemus,- det er ikke forskjellen på ordene jeg påpeker (da det ikke er noen forskjell mellom dem). Men bruken av dem på en litt "arrogant" måte.

Caloni Makaroni
Skrevet

Når man har prøvd sitt beste i alle år på å oppdra og ikke lyktes nevneverdig så går man over til "nikk og smil" når man innser håpløsheten... :-p

Pøh!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Visdommen min lar vente på seg, ettersom visdomstennene mine er godt gjemt. Var det ikke du og noen andre som tippet at mine visdomstenner var de neste til å bli trukket, i en tråd på meldinger? Var iallfall noen som mente det :P

Det stemmer, jeg var en av de involverte :-)

Jeg er ikke helt sikker, men tror togli var den andre.

Caloni Makaroni
Skrevet

Det stemmer, jeg var en av de involverte :-)

Jeg er ikke helt sikker, men tror togli var den andre.

togli og Gyda, tror jeg. *elefanthukommelse*

Husker ikke datoen, men jeg tror dere tippet at det ble min tur om et år, ettersom det var et år mellom hver av deres eller noe sånt. Så om det faktisk -blir- min tur på samme datoen i år, så blir det månelyst *hytte med neven*

Gjest Ulvinnen
Skrevet

togli og Gyda, tror jeg. *elefanthukommelse*

Husker ikke datoen, men jeg tror dere tippet at det ble min tur om et år, ettersom det var et år mellom hver av deres eller noe sånt. Så om det faktisk -blir- min tur på samme datoen i år, så blir det månelyst *hytte med neven*

*Dukker*

Gjest abrahamsen
Skrevet

Uttaler stort sett ord på norsk, jeg :)

Da blir det i tilfelle viihii.

hahaha, sorry altså, dette er bare tull og tøys fra min side:o)

Caloni Makaroni
Skrevet

Da blir det i tilfelle viihii.

hahaha, sorry altså, dette er bare tull og tøys fra min side:o)

Om jeg hadde tatt deg seriøst i dag ville jeg nok stått på toppen av en høy bygning, tittet ned, og grått høylydt over at jeg verken har normal folkeskikk, eller er en av de som kalles "man" ;)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Om jeg hadde tatt deg seriøst i dag ville jeg nok stått på toppen av en høy bygning, tittet ned, og grått høylydt over at jeg verken har normal folkeskikk, eller er en av de som kalles "man" ;)

:o)Bra du ikke tok meg seriøst da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...