Gjest Jobbsøkeren Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Jeg jobber nå i det private og har alltid gjort det. Nå ønsker jeg imidlertid å søke en ledig jobb i Oslo kommune. Er det noen fordeler med å jobbe i Oslo kommune kontra i det private næringsliv? Noen som kjenner til dette? 0 Siter
Gjest i annen kommune Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Det er vel sikrere/tryggere å være ansatt i en kommune. 0 Siter
fresja Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Ofte gunstigere regler for permisjon med lønn i det offentlige. Arbeidsdagen er mindre stressende (dette gjelder nok ikke alle), kanskje bortsett fra like før man skal ha ut sakspapirene til neste kommunestyre/andre-styre-møte. 0 Siter
sammfunnskritiker Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Mener du Oslo kommune som arbeidsgiver? Eventuell bydel? I dag er vell oppsigelsesvernet inget problem, da det totalt sett er for mange jobber her i landet. Kommunene har problemer med å få besatt sine stilllinger, ergo mulighet for å forhandle lønn. Jeg tror mulighetene for personlig og faglig vekst er størst i det private. De pleier ofte å ha andre "goder". Kommunene lønner sine ansatte stort sett i himmelen * 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.