Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• santander

20

• Gemini

5

• cathlin

3

• Peachy

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I hvilken sammeheng?

Det kan bety at fagperson har besvart et innlegg - rød prikk.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Under 100 nyeste så viser grå prikk at det er trådstart.

Rød prikk viser fagsvar.

Under et forum, der trådene er pakket sammen, viser rød prikk hvilke tråder som har fagsvar.

Skrevet

Under 100 nyeste så viser grå prikk at det er trådstart.

Rød prikk viser fagsvar.

Under et forum, der trådene er pakket sammen, viser rød prikk hvilke tråder som har fagsvar.

Synd jeg er fargeblind.

Gjest The watcher
Skrevet

Synd jeg er fargeblind.

Det må være en sinnsyk tøff jobb å være webdesigner når du er fargeblind.

Skjønner ikke hvordan det går ann en gang jeg...

Skrevet

Det må være en sinnsyk tøff jobb å være webdesigner når du er fargeblind.

Skjønner ikke hvordan det går ann en gang jeg...

Tull, de beste webdesignerne i verden er fargeblinde!!!

Har du ikke hørt om RGB og CMYK-fargekoding, samt pikselpickers og fargepsykologi?

Og viktigst av alt: En fargeblind webdesigner vil aldri finne på å lage en webside som ikke er tilpasset fargeblinde! Dermed lager han sider som ALLE kan lese, bortsett fra blinde.

Skrevet

Synd jeg er fargeblind.

Da ville jeg lagt meg ned for å dø.

Skrevet

Da ville jeg lagt meg ned for å dø.

Fordi jeg er fargeblind?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Tull, de beste webdesignerne i verden er fargeblinde!!!

Har du ikke hørt om RGB og CMYK-fargekoding, samt pikselpickers og fargepsykologi?

Og viktigst av alt: En fargeblind webdesigner vil aldri finne på å lage en webside som ikke er tilpasset fargeblinde! Dermed lager han sider som ALLE kan lese, bortsett fra blinde.

Du er ikke mye til webdesigner, om du ikke tar hensyn til blinde!

Leselist er da elementert, min kjære Watson.

Skrevet

Du er ikke mye til webdesigner, om du ikke tar hensyn til blinde!

Leselist er da elementert, min kjære Watson.

Dessverre er det foreløpig ikke enkelt for blinde å navigere på nett, men det kommer. Nye typer touchskjermer er under utvikling, og dette vil garantert åpne muligheter. For oss webdesignere vil dette by på store utfordringer, og det vil sannsynligvis bli et nytt studium med spesialitet på webdesign for blinde her i Lillehammer.

Dog vil det gå mest på det skriftlige. Grafiske elementer og slikt er ikke så viktig for blinde.

Skrevet

Dessverre er det foreløpig ikke enkelt for blinde å navigere på nett, men det kommer. Nye typer touchskjermer er under utvikling, og dette vil garantert åpne muligheter. For oss webdesignere vil dette by på store utfordringer, og det vil sannsynligvis bli et nytt studium med spesialitet på webdesign for blinde her i Lillehammer.

Dog vil det gå mest på det skriftlige. Grafiske elementer og slikt er ikke så viktig for blinde.

Dette har du ikke mye greie på...

*ler*

Skrevet

*ler*

Du viser i hvert fall INGEN kunnskap om emnet. Tomme påstander om at meddebattanter framlegger gal informasjon er patetisk.

Gjest blame
Skrevet

*ler*

Jasså, hvordan røpet han seg? :P

hehe

Skrevet

hehe

Nettopp!

Gemini later som om h*n har peiling, men viser det ikke. Later bare som hun vet at informasjonen jeg framlegger er gal. Det er den ikke, og dere kan selv sjekke det ved å søke på google.

Så kan alle se at Gemini er den virkelig kunnskapsløse her.

Gjest Slutt nå
Skrevet

Nettopp!

Gemini later som om h*n har peiling, men viser det ikke. Later bare som hun vet at informasjonen jeg framlegger er gal. Det er den ikke, og dere kan selv sjekke det ved å søke på google.

Så kan alle se at Gemini er den virkelig kunnskapsløse her.

Ikke

lov

å

henge

ut

folk

Skrevet

Ikke

lov

å

henge

ut

folk

Du hang jo ut meg først.

Gjest Slutt nå
Skrevet

Du hang jo ut meg først.

Har ikke hengt ut noen. Leser bare det du skriver. Ikke den du tror jeg er.

Skrevet

hehe

Jeg kjenner blinde som har orientert seg på web i årevis allerede.

Tekniske hjelpemidler som leselist (det som er på skjermen vises i punktskrift på en list som ligger i nærheten av tastaturet) og skjermleser (det som er på skjermen leses opp av en syntetisk stemme).

Skrevet

Har ikke hengt ut noen. Leser bare det du skriver. Ikke den du tror jeg er.

Hvis du ikke er den jeg tror, burde du stå fram. Ikke flaut å be folk slutte å henge ut andre.

Gjest Slutt nå
Skrevet

Hvis du ikke er den jeg tror, burde du stå fram. Ikke flaut å be folk slutte å henge ut andre.

Pleier ikke å ha fast nick. Men uansett slutt å heng ut folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...