Gå til innhold

Hodepine og nakkesmerter

Anbefalte innlegg

Gjest kate-74-
Skrevet

Jeg er plaget med hodepine og nakkesmerter nesten hver dag.Har prøvd fysio for noen år siden til ingen nytte.Hva annet kan jeg prøve?.Tenkte på ostopat men han skulle ha 500 kr pr behandling.Synes det var dyrt.Jeg veit jo ikke om det fungerer og det er mye penger.Noen råd?

Skrevet

Vet du hva spenningene kommer av? Kan det være en spykisk årsak? Isåfall kan det hjelpe med psykolog. Det er veldig vanlig å spenne nakke og skuldre hvis det stress eller noe som plager deg.

Skrevet

Jeg har bare hatt gode erfaringer med akupunktur. Kan ikke rose det nok.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Siden jeg ikke vet hva dine nakke- og hodesmerter kommer av, så vet jeg ikke om dette vil hjelpe deg.

Men mange med nakkesmerter får god hjelp av å trene med nakkeslynge på en TerapiMaster.

Gjest Rrose
Skrevet

Når var det at plagene begynte?

Skjedde det noe da plagene begynte?

Har de kommet gradvis?

Har du skader i bein eller rygg?

Jeg kan liste opp en masse spørsmål her. Nakkesmerter som du beskriver kan jo være stress av en eller annen årsak.

Det kan være arbeidsituasjonen din.

Det kan være at du har Stramninger eller skjeveheter i hofter slik at du må bruke nakken for å gjenopprette balansen.

Det kan ha med holdningen din å gjøre.

Jeg ville anbefalt deg massasje på "klinikk for alle" for der er de flinke! La det gå 3 fire ganger og se om det hjelper. Ikke la det gå for lang tid imellom. Men deter selvsagt ikke billig. Du kan også be om henvisning til en manuellterapeut...de må da også ha avtale med trygdekontoret for de har lengere utdannelse enn fysioterapeuter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...