Gå til innhold

Delvis kontantstøtte

Anbefalte innlegg

Jeg har fått barnehageplass to dager i uken og lurer på hvor mye kontantstøtte jeg da vil få fra barnet blir et år. Leste på Norge.no at oppholdstid tom 16 timer gir 60% støtte, mens fra 17 timer og oppover gir 40%.

I brevet fra barnehagen stod det at vi har fått innvilget to dager som vi ba om, og at dette utgjør 16,5 timer.

Hvor mye kontantstøtte får vi da, og har det noe å si at barnet faktisk kommer til å være MINDRE enn 16 timer i barnehagen, da vi henter det en stund før stengetid?

Skulle tro de lagde reglene for at vi akkurat_ikke skulle få 60% støtte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27027-delvis-kontantst%C3%B8tte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sandex

Hallo!!

En ting jeg vet, er at timeantallet regner de ut fra åpningstiden til barnehagen, ikke de timene barnet faktisk ER i barnehagen..

Jeg har 50% plass, og får 1200 i kontantstøtte. Det samme gjelder de som har 40% plass, de har heller ikke rett til mer enn 1200 pr. mnd.

Men vår barnehage har åpningstid fra 7-16.30, som vil si 9.5 t. pr. dag = 19 t. for 40% plass.. Grensen til økt kontantstøtte ligger på 16 t. (tror jeg) og da vil vel du ligge akkurat i overkant for å få mer kontantstøtte..

DVS at jeg er RIMELIG sikker på at du sitter igjen med 1.200 av 3.000 med en 40% plass i barnehagen (2 dgr. i uken)

Surt, ikke sant?! men bedre enn ingenting..

:-)

Irene Grøneng

Kontantstøtteloven bruker begrepet "til og med 16 timer" og "fra og med 17 timer. Til og med 16 timer betyr opp til 16,99 timer.

Og det betyr igjen at dere skal ha kr 1800 pr mnd.

Det er den skriftlig avtalte oppholdstid som teller (åpningstiden brukes kun for dem som ikke har avtalt noe annet skriftlig).

Hvis dere velger å bruke kortere oppholdstid enn det som er skriftlig avtalt har det ingenting å si for kontantstøtten før dere får en skriftlig avtale på det.

Gjest sandex

Kontantstøtteloven bruker begrepet "til og med 16 timer" og "fra og med 17 timer. Til og med 16 timer betyr opp til 16,99 timer.

Og det betyr igjen at dere skal ha kr 1800 pr mnd.

Det er den skriftlig avtalte oppholdstid som teller (åpningstiden brukes kun for dem som ikke har avtalt noe annet skriftlig).

Hvis dere velger å bruke kortere oppholdstid enn det som er skriftlig avtalt har det ingenting å si for kontantstøtten før dere får en skriftlig avtale på det.

Hallo!!

Kan en familiebarnehage avtale kortere dager, enn åpningstidene uten å da tape Statsstøtte??!!

Veldig viktig å få svar på dette, da!!! :-)

Irene Grøneng

Hallo!!

Kan en familiebarnehage avtale kortere dager, enn åpningstidene uten å da tape Statsstøtte??!!

Veldig viktig å få svar på dette, da!!! :-)

Nuvel... min formellekompetanse går på trygd, altså reglene for kontantstøtte, ikke reglene for statsstøtte. så mitt offisielle svar må bli: det vet jeg ikke. ;-)

Men så har det seg slik at jeg sjekket satsene for statsstøtte til barnehage i går i en annen og mer privat sammenheng, se revidert busjett på side 142 (pdf-fil på odin.dep.no).

(Hurra, det er meningen at barnehageutgiftene våre skal reduseres med 150 kroner pr mnd...:-/

*vifte med ironiflagget*)

Gjest sandex

Nuvel... min formellekompetanse går på trygd, altså reglene for kontantstøtte, ikke reglene for statsstøtte. så mitt offisielle svar må bli: det vet jeg ikke. ;-)

Men så har det seg slik at jeg sjekket satsene for statsstøtte til barnehage i går i en annen og mer privat sammenheng, se revidert busjett på side 142 (pdf-fil på odin.dep.no).

(Hurra, det er meningen at barnehageutgiftene våre skal reduseres med 150 kroner pr mnd...:-/

*vifte med ironiflagget*)

Jaaaaa!!

Jippiiii!

Det er fantastisk hvordan politikerne tar hensyn til oss småbarnsforeldre, ja!!

Jeg er med på å drive en familiebarnehage, derfor jeg spurte...

Jeg skal sjekke videre selv!!

GOD 17. mai til ALLE!!!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...