Gå til innhold

Hvor mye trening for muskler?

Anbefalte innlegg

Gjest pump it up
Skrevet

Skjønner jo at dette er individuelt, men omtrent hvor mye må man trene for å få merkbare muskler? Jeg er jente, passe BMI.

(Jeg tenker f.eks. på hun i farmen, som vant den melkespann-holding konkurransen. Hun har synlige, fine muskler i overarm. Ikke for store.)

Hvor mye, i praksis - må man trene vekter, for å få noe slikt? Holder sikkert ikke å gå en gang i uka på "body pump"...

Noen trenings-entusiaster her som vil gi meg sine 5 cents?

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke så lett å bygge muskler. Det ligger alltid mye trening bak muskler som synes.

Men hard trening en times tid to ganger i uka vil gi deg økt muskelmasse. Men det vil likevel ta tid.

Gjest Pimpi
Skrevet

Ikke så lett å bygge muskler. Det ligger alltid mye trening bak muskler som synes.

Men hard trening en times tid to ganger i uka vil gi deg økt muskelmasse. Men det vil likevel ta tid.

Ikke nødvendigvis alltid hard trening som er grunnen til at folk har muskler. Kan likesågreit være genetisk.

Jeg har synlige muskler, men har aldri i mitt liv trent...

Skrevet

Ikke nødvendigvis alltid hard trening som er grunnen til at folk har muskler. Kan likesågreit være genetisk.

Jeg har synlige muskler, men har aldri i mitt liv trent...

Joda, selvsagt vil det alltid være unntak, men generelt er det ikke slik.

Skrevet

2-3 (helst 3) ganger i uka med apparater som trener armer, rygg, bein og rompe, mage og midje - samt kostholdendring ga synlige resultater på meg etter tre mnd. Har ikke veldig synlige muskler ennå, men de begynner å skimte gjennom huden og vinke-flesket på armene er borte. :) Anbefaller deg å ta en veiledningstime på trningssenteret og fortelle dem hva du ønsker å oppnå ved treninga, så skreddersyr de program for deg. :) Pass på å ikke sett deg mål du ikke kan oppnå.. Å trene hver dag går bra i to uker, så plutselig blir du drittlei. Annen hver dag er en god regel :)

Annonse

Skrevet

Jeg har trent en del vekter. Spesielt i mine yngre dager.

Jeg trente tungt. Hver muskegruppe fikk gjennomgå to ganger i uka.

Fikk da LITT synlige muskler, men ikke mye.

Men mye avhenger også av fettprosenten. Du skal ha veldig store muskler om det skal synes dersom du har litt ekstra fett på kroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...