Gjest theresa75 Skrevet 11. mai 2001 Del Skrevet 11. mai 2001 Jeg har slitt med bulimi i 10 år(er nå 25)Ble gravid forrige sommer,men mistet dessverre i uke 10.La på meg endel da,og veier nå 50 kg og er 163 høy.Vet at jeg er akkurat passe i vekt nå.Etter aborten har vi hatt et sterkt barneønske,og prøver nå å bli gravide igjen.Måler temperaturen og vet utifra dette at jeg har eggløsning hver måned.Har også tatt en haug med hormonprøver og innvendig ultralyd-alt er ok.(min mann har også levert en fin sædprøve) Det jeg lurer på.....Har jo nå prøvd i nesten ett år,med eggløsning,uten å bli gravid.Har bulimi,og kaster opp ca.3 ganger daglig.Men spiser også flere måltider uten å kaste opp,holder vekta stabil.Kan alikevel bulimien påvirke fruktbarheten min,selv om hormonene er iorden og eggløsninga er der hver måned??Sier tusen takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 12. mai 2001 Del Skrevet 12. mai 2001 Hei theresa. Jeg tror ikke noen her inne er kvalifisert til å hjelpe deg, kanskje du kunne på forum for spiseforstyrrelser? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Hei theresa75 Det er vel mulig at bulimien spiller en rolle for at det er vanskelig for deg å bli gravid. Det er en belastning for kroppen din at du kaster opp. Du taper næringsstoffer, og det er økt risiko for at du mangler viktige stoffer kroppen trenger for å fungere optimalt. Jeg anbefaler at du tar 1 multivitamin-og mineraltablett hver dag. Du skal også ta folinsyre (anbefalt til alle som planlegger graviditet, samt de tre første månedene av svangerskapet). Tilskuddene skal tas til et måltid der du ikke kaster opp. Det er selvsagt en stor fordel om du kan redusere frekvensen av oppkastepisodene så mye som mulig. Jeg håper du kan diskutere problemet med legen din, og bli henvist til psykolog eller noen som har kompetanse på behandling av spiseforstyrrelser. Det er viktig at du får hjelp til å bli frisk. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.