Gå til innhold

Mindre trening....sterkere likevel?

Gjest jente18

Anbefalte innlegg

Gjest jente18

Før trente jeg på helsestudio 4 ganger i uka, men har nå gått ned til 3 ganger i uka fordi jeg følte jeg ble tung i musklene. Det jeg lurer på om jeg vil bli sterkere selv om jeg ikke trener så ofte som før? Jeg har heller begynt å jogge litt innimellom for jeg tenkte dette ville hjelpe siden jeg vil NED i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest guggen

ja, det er mulig du blir sterkere nå, fordi du blir sterkere mens du hviler og musklene bygger seg opp igjen. (musklene blir brytt ned under trening)

Det er smart og kombinere jogging og styrketrening når du vil ned i vekt ja.

Skal du slanke deg må du gradvis kutte ned på kaloriinntaket eller gradvis øke treningsmengden.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Det er gunstig å prioritere mye hvile når man trener styrke. Det kan tenkes at du vil få bedre framgang nå. Men husk på at det er den første tiden når en trener at man virkelig har muligeten til å øke mest i både styrke og masse. Jeg vil også anbefale deg å ta èn hel ukes fri fra vekttreningen per cirka 10. uke.

Min epost: [email protected]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

ja jøss- du kan bli sterkere bare ved å trene 1 gang i uka.

Men slanking og resultatøkning innenfor styrke og kondisjon, det er verre. Slankingen reduserer overskuddet ditt, og med det muligheten for å bygge seg opp. Slanking er en minusprosess, kan en vel si.

Slank deg sakte. Hard slanking tar knekken på deg psykisk også. Ikke bare at motivasjonen og trivselen kan få seg en knekk, men du reduserer det mentale overskuddet på samme måte som det fysiske. En skrekk og gru for skoleelever som prøver å lære, huske og gjøre det bta på skolen.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...