gurvin Skrevet 13. mai 2001 Skrevet 13. mai 2001 Jeg har sagt opp jobben min fra sv.permisjonens slutt, og har fått tilbud om en annen stilling som er 50%. Det jeg opprinnelig hadde, og som jeg videre ønsker er 100% stilling. Men jeg kunne jo godt tenke meg å ta denne stillingen i påvente av full jobb, MEN vil jeg da kunne søke dagpenger for de resterende 50% jeg ønsker å jobbe? Jeg hadde jo opprinnelig 100% stilling, men valgte 80% lønn i 52 uker. Hva vil de regne som min stillingsprosent? Tenker da på denne regelen om at man må ha redusert stillingen med 40%... Vil jeg ha rett på dagpenger lik 50%? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 14. mai 2001 Skrevet 14. mai 2001 Du må søke om dagpenger, og så får du avslag hvis du har sagt opp selv for mindre enn 6 mndr siden. Da går du 8 uker uten stønad, og søker på nytt (veldig viktig å passe på å søke i to omganger, for 8 uker regnes fra første søknadsdato). Da skal du få dagpenger beregnet av enten siste års inntekt eller siste 3 års inntekt (det gunstigste for deg). Tapt arbeidstid regnes av din _normale_ arbeidstid, det må bli 100%. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.