tuski Skrevet 14. mai 2001 Skrevet 14. mai 2001 Hei ! De siste par årene har min far (71 år, slank, aktiv, sunt kosthold, gift og "aldri syk" OG: Vil ikke ha legebesøk....), hatt en plage vi ikke skjønner noe av:-Han blir plutselig slapp, får vondt i hodet og må legge seg,- og da blir han liggende i 3-5 dager. Han må da hjelpes med alt,- han greier ikke engang å løfte hodet opp av puta. Han har hatt dette ca. to g. i året, men i det siste oftere. (Han ligger slik nå, og det er bare en mnd. siden sist.) Bør jeg bestille lege "bak hans rygg"? Kan det være stress, en slags migrene? (Han er veldig aktiv: restaurerer hus, hjelper venner mm.)Han har ikke problemer med hjertet, blodtrykk mm, men slikt ligger i slekten. HVA skal vi gjøre? 0 Siter
Anne Rita Øksengård, Lege Skrevet 16. mai 2001 Skrevet 16. mai 2001 Til Tuski, Ut ifra de opplysningene du oppgir er det vanskelig å si nøyaktig hva som skjer med din far. Det finnes bl.a flere former for hodepine som kan komme anfallsvis og som påvirker allmentilstanden betraktelig. Uten sikker diagnostikk som nødvendigvis må gjøres ved undersøkelse hos lege, er det umulig å iverksette målrettede tiltak. Jeg vil råde deg til å snakke med han om hvor bekymret du er. Spørr om du kan kontakte lege for han siden du opplever at han i perioder ikke tar ansvar for seg selv. Det er ikke å anbefale å gå "bak hans rygg", men du kan jo eventuelt alliere deg med en annen han har tillit til. Lykke til ! 0 Siter
tuski Skrevet 25. mai 2001 Forfatter Skrevet 25. mai 2001 - Det viste seg å være Menieres sykdom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.