Gå til innhold

HASTER!

Gjest ja det var det da

Anbefalte innlegg

Gjest ja det var det da
Skrevet

Hvordan kommer jeg til pilestredet 19 fra oslo s? Tenker da på buss, tbane eller trikk. Fint om noen kunne hjelpe meg litt:-)

Skrevet

Fra: Oslo Sentralstasjon [tog] (Oslo) 11. april 2007

Til: Pilestredet 19 (Oslo)

Gangveg fra Oslo Sentralstasjon [tog] til Jernbanetorget [T-bane] ca . 4 minutter.

T-bane 5 mot Storo [T-bane]

Fra: Jernbanetorget [T-bane] 21.10

Til: Stortinget [T-bane] 21.11

Gangveg fra Stortinget [T-bane] til Pilestredet 19 ca . 6 minutter.

Sammenlagt reisetid: 11 minutter

Minste byttetid er satt til 2 min. Du kan endre minste byttetid her.

Maks gangavstand er satt til ca. 20 min eller 1400 meter.

--

Hilsen www.trafikanten.no

Gjest ja det var det da
Skrevet

Fra: Oslo Sentralstasjon [tog] (Oslo) 11. april 2007

Til: Pilestredet 19 (Oslo)

Gangveg fra Oslo Sentralstasjon [tog] til Jernbanetorget [T-bane] ca . 4 minutter.

T-bane 5 mot Storo [T-bane]

Fra: Jernbanetorget [T-bane] 21.10

Til: Stortinget [T-bane] 21.11

Gangveg fra Stortinget [T-bane] til Pilestredet 19 ca . 6 minutter.

Sammenlagt reisetid: 11 minutter

Minste byttetid er satt til 2 min. Du kan endre minste byttetid her.

Maks gangavstand er satt til ca. 20 min eller 1400 meter.

--

Hilsen www.trafikanten.no

Ok takk for svaret:) Det var koselig. Er ikke sikker på om jeg skjønte det riktig, hvis jeg tar banen mot storo og hvor skal jeg av. Og hvor skal jeg gå? Hadde vært koselig om du kunne hjelpe lille meg:)

Skrevet

Ok takk for svaret:) Det var koselig. Er ikke sikker på om jeg skjønte det riktig, hvis jeg tar banen mot storo og hvor skal jeg av. Og hvor skal jeg gå? Hadde vært koselig om du kunne hjelpe lille meg:)

Enig, det der ble bare tull. Trafikanten foreslår t-bane til egertorget, og så gå derfra, men det blir fort litt knotete.

Dersom du ikke er kjent, hadde jeg gjort følgende:

Tatt toget/banen til nationaltheateret.

Gått bort til universitetsgata. Gått universitetsgata opp forbi Nordli og helt opp til du møter Pilestredet (3 kvartaler), og så fulgt denne ned til nr 19 (et halvt kvartal).

Da får du en spasertur på ca 10 min tilsammen.

(Ellers kan du gå til www.trafikanten.no, gå til kart, og oppgi oslo sentralstasjon som fra, og pilestredet 19 som til, så ser du hvordan du kan gå fra oslo s. )

Skrevet

Buss nr 37 går fra mellom Oslo S og Oslo City, og kjører opp Akersgata. Hvis du går av i nærheten av trefoldighetskirka har du en spasertur på noen få hundre meter ned Keysersg til Pilestredet Park. (Jeg sjekket kartet på gulesider)

Eventuelt kan du gå hele veien fra Oslo S, hvis du ikke har mye å bære på. Det er ikke såååå langt, og da har du ikke faren for at du ikke kommer deg av på riktig sted.

Skrevet

Buss nr 37 går fra mellom Oslo S og Oslo City, og kjører opp Akersgata. Hvis du går av i nærheten av trefoldighetskirka har du en spasertur på noen få hundre meter ned Keysersg til Pilestredet Park. (Jeg sjekket kartet på gulesider)

Eventuelt kan du gå hele veien fra Oslo S, hvis du ikke har mye å bære på. Det er ikke såååå langt, og da har du ikke faren for at du ikke kommer deg av på riktig sted.

Pilestredet Park er jo et stykke unna Pilestredet 19, så det vil jeg ikke anbefale.

Skrevet

Smart på papiret, men en liten labyrint hvis du ikke er kjent. Problemet er tunnellen, og at du fort ender på feil side av ibsenringen.

Nei, er du usikker, hadde jeg gått fra national.

Er du litt kjent, hadde jeg gått fra stortinget t-banestasjon.

Ingenting slår det å gå hele veien, nei! :-)

Gjest ja det var det da
Skrevet

Enig, det der ble bare tull. Trafikanten foreslår t-bane til egertorget, og så gå derfra, men det blir fort litt knotete.

Dersom du ikke er kjent, hadde jeg gjort følgende:

Tatt toget/banen til nationaltheateret.

Gått bort til universitetsgata. Gått universitetsgata opp forbi Nordli og helt opp til du møter Pilestredet (3 kvartaler), og så fulgt denne ned til nr 19 (et halvt kvartal).

Da får du en spasertur på ca 10 min tilsammen.

(Ellers kan du gå til www.trafikanten.no, gå til kart, og oppgi oslo sentralstasjon som fra, og pilestredet 19 som til, så ser du hvordan du kan gå fra oslo s. )

Går ikke trikk nr 10 opp til pilestredet? Mener jeg å huske:)

Skrevet

Det finnes ingen trikk 10 lenger. Men alle trikkene som går over stortorget har en holdeplass like ved pilestredet 19 (nemlig tinghuset). Men fra stortorget er det bare 1 holdeplass...

Skrevet

Det er forresten mulig å ta trikk 18 til fra Jernbanetorget (utenfor Oslo City) til Tinghuset. Da er du 1 minutt unna. Den går hvert 10ende minutt.

Skrevet

Det finnes ingen trikk 10 lenger. Men alle trikkene som går over stortorget har en holdeplass like ved pilestredet 19 (nemlig tinghuset). Men fra stortorget er det bare 1 holdeplass...

Er Pilestredet 19 TINGHUSET?? Så ikke sånn ut på kartet på gule sider...:-(

Men isåfall er jo saken grei: Buss 37 går opp forbi Stortorvet, inn Grubbegata, forbi Høyesterett, svinger til høyre opp i Akersgata og stopper rett vis-a-vis VG.

Så krysser man Akersgata og går man ned den lille veien v VG, Apotekergata, og VIPS kommer man ut i Pilestredet like ved Tinghuset.

Skrevet

Er Pilestredet 19 TINGHUSET?? Så ikke sånn ut på kartet på gule sider...:-(

Men isåfall er jo saken grei: Buss 37 går opp forbi Stortorvet, inn Grubbegata, forbi Høyesterett, svinger til høyre opp i Akersgata og stopper rett vis-a-vis VG.

Så krysser man Akersgata og går man ned den lille veien v VG, Apotekergata, og VIPS kommer man ut i Pilestredet like ved Tinghuset.

Ja, den er også grei.

Pilestredet 19 er ikke Tinghuset, men det ligger mellom tinghuset og St.Olavs plass, så fra tinghuset er det bare 1-2 minutter å gå opp langs Pilestredet.

(Pilestredet 19 er så og si akkurat der Ibsenringen går under jorden).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...