Gå til innhold

Norsk country?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*hihihihihihihi*

Og fargerik! Du glemte fargerik!

At noen i det hele tatt kan vurdere norsk køntri er for meg en gåte. Og egentlig vet jeg ikke om hverken Vassendgutane (som jeg knapt har hørt), Hellbillies og Odd Nordstoga _helt_ kommer i den kategorien. De sto siste er i alle fall ganske så like i mine ører. Men så er ikke mine ører laget for køntri heller.

Nei, jeg synes også at det er å dra det litt vel langt å plassere Nordstoga i køntriboksen, og trolig også Hellbillies. De derre "vangsgutane" har jeg ikke hørt om;-)

Men når det gjelder "kategorisering" av hvor grensa går mellom de ulike kontrilignende musikkformene, så skal ikke jeg være den som skal uttale meg altså;-) Hva er køntri og hva er roots??

(synger) *vi har rootskultur og hatt & blueskultur og en kultur for alle som vil dra til Nashville og tilbake for å spelle inn ei plate, men hvor kommer alle cowboyene fra?*

Videoannonse
Annonse
  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Lillemus

13

• pekkaline

13

• mariaflyfly

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, jeg synes også at det er å dra det litt vel langt å plassere Nordstoga i køntriboksen, og trolig også Hellbillies. De derre "vangsgutane" har jeg ikke hørt om;-)

Men når det gjelder "kategorisering" av hvor grensa går mellom de ulike kontrilignende musikkformene, så skal ikke jeg være den som skal uttale meg altså;-) Hva er køntri og hva er roots??

(synger) *vi har rootskultur og hatt & blueskultur og en kultur for alle som vil dra til Nashville og tilbake for å spelle inn ei plate, men hvor kommer alle cowboyene fra?*

hva som er køntri og hva som er roots?

Alt jeg liker av den typen musikk er roots. Så enkelt og greit. ;-)

Skrevet

hva som er køntri og hva som er roots?

Alt jeg liker av den typen musikk er roots. Så enkelt og greit. ;-)

*knegg*

Skrevet

Hva tror du det er som går for full musikk i bilen når jeg er ute på veien da? ;o) Det er jo livsfarlig! Tramper man takten der viser jo speedometeret fort bortimot 120.... Heldigvis var det ikke fotoboks i den tunnelen... ;o)

"Eg e ungkar med dobbelseng og eige sjark og ræva full i penge!" ;o)

Haha den sangen spiller vi ofte i bilen. Ungene digger den ;)

Jeg skulle fortelle noen venner om videoen som er laget til sangen. Jeg sa det var en eldre fyr med kuselufte i den musikkvideoen. Skulle være lusekofte da :))

Skrevet

Guri land, nå ser jeg for meg hva som skal tyte ut av høyttalerne i bilen din når du er på kjøretur. At du kan falle så dypt... ;-)

Vet du hva? Det er faktisk mye variasjoner i countrymusikken ;) Jeg får litt dilla på slik musikk på våren, sammen med svenske danseband faktisk! Haha, nå får jeg vel høre det her. Er nok litt harry. sokker i slippers, tobakk i lomma og spiller _den_ musikken hehe. Men, det er bare vår og sommer :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vet du hva? Det er faktisk mye variasjoner i countrymusikken ;) Jeg får litt dilla på slik musikk på våren, sammen med svenske danseband faktisk! Haha, nå får jeg vel høre det her. Er nok litt harry. sokker i slippers, tobakk i lomma og spiller _den_ musikken hehe. Men, det er bare vår og sommer :)

Du må bare ikke tro jeg ikke har hørt min del av denslags. ;-) Men for meg må det være litt mer essens enn såpeglatt jalla med glidemiddel. Jeg er f.eks stor fan av John Prine.

Vår og sommer er U2 eller raggeatime. Norsk country og svensk danseband er regelrett ufyselig. Har noen venninner som liker sånt, og når de setter på musikk prøver jeg virkelig å opparbeide litt velvilje, men det er sånn en lidelse at alle gode forsetter forsvinner etter CD nummer to.

Som hevn pleier jeg sette i gang MediaPlayer med David Gray når de kommer på besøk, og da er jeg jo _snill_.

Skrevet

Du må bare ikke tro jeg ikke har hørt min del av denslags. ;-) Men for meg må det være litt mer essens enn såpeglatt jalla med glidemiddel. Jeg er f.eks stor fan av John Prine.

Vår og sommer er U2 eller raggeatime. Norsk country og svensk danseband er regelrett ufyselig. Har noen venninner som liker sånt, og når de setter på musikk prøver jeg virkelig å opparbeide litt velvilje, men det er sånn en lidelse at alle gode forsetter forsvinner etter CD nummer to.

Som hevn pleier jeg sette i gang MediaPlayer med David Gray når de kommer på besøk, og da er jeg jo _snill_.

Hehe, jeg ser det for meg at du sitter og åler deg mens de spiller :)

Jeg kan høre på det meste, men ikke piggtråd musikk, da går jeg derfra :)

Skrevet

Jeg fant endelig noe mer fresht! http://www.dagbladet.no/tv/index.html?clipid=14572

He he! Der var det mange kjekkaser gitt! :-) Det verste er vel at de sikkert fikk massevis av damer etter seg også....;-)

I tillegg til påkledingen var det nesten "påbudt" å ha dobbeltnavn hvis du skal danne eget band. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hehe, jeg ser det for meg at du sitter og åler deg mens de spiller :)

Jeg kan høre på det meste, men ikke piggtråd musikk, da går jeg derfra :)

"Hehe, jeg ser det for meg at du sitter og åler deg mens de spiller :)"

Hehe, ja... Men ikke før etter CD to. ;-)

Skrevet

Kent Rogers, Cool candys, Kurt Reines, Ivan Henrys og Gert Jonnys. LOL

Både fargerike navn og dresser.

Nå kommer jeg til å le hele dagen! :-(

Ja, det var bra SYN, men jeg må innrømme at jeg mute't musikken etter en stund;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, det var bra SYN, men jeg må innrømme at jeg mute't musikken etter en stund;-)

Gikk fint for meg, jeg tåler det litt lenger. Men guri land så fæl musikk som det er!

Skrevet

"Tramper man takten der viser jo speedometeret fort bortimot 120"

Jeg tror du mangler litt rytme i kroppen! Hadde man trampa taktfast skal jeg love deg at bilen hadde jumpa forover i rykk og napp. ;)

Jada jada jada... :o) Klapper takten på rattet og tramper stadig hardere med foten da! ;o)

Han ved siden av meg i bilen begynte å klukkle:"Og du sier at jeg kjører fort!?" ;o)

Skrevet

Jeg skulle fortelle noen venner om videoen som er laget til sangen. Jeg sa det var en eldre fyr med kuselufte i den musikkvideoen. Skulle være lusekofte da :))

Video?!?!? På nettet? Hvor? MÅ SE! NÅ!

Skrevet

Video?!?!? På nettet? Hvor? MÅ SE! NÅ!

Du kan stemme den frem eller se om den kommer. Det er slik musikk i helgene (fredag el lørdag) etter sending på tv. Er usikker hvilken kanal, men det er en av de norske. Stilig video, han kjører avsted i dobbeltsenga si :)

Skrevet

Det er en køntrivideo jeg har sett på svisj som var skikkelig morsom, og det er den "Ingen røyker hasjis her i bygda", har du hør&sett den? *lol*

Skrevet

http://daft.punk.no/Forums/viewtopic/p=16955.html

Her er forresten teksten:-)

Skrevet

Du kan stemme den frem eller se om den kommer. Det er slik musikk i helgene (fredag el lørdag) etter sending på tv. Er usikker hvilken kanal, men det er en av de norske. Stilig video, han kjører avsted i dobbeltsenga si :)

Da er jeg nok i drømmeland du... :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...