Gå til innhold

Purring på ukjent regning

Anbefalte innlegg

Gjest this is a signature
Skrevet

Fikk idag en purring på en regning på i underkant av 3000 fra et selskap som kaller seg Phonzo AS, som er er et bredbåndstelefonifirma.

Jeg er student og bor på studenthybel med fri internett, og har aldri bestilt noe bredbåndstelefoni.

Hva gjør jeg? Jeg ringte og forklarte saken til det firmaet som sendte purringa. Det er vel ikke noe mer jeg kan gjøre?

Gjest lillee_my88
Skrevet

kontakt forbrukerombudet , litt googling så skal du finne en mail. er dette svindel så har de garantert lurt andre før deg og dermed ved forbrukerombudet om det, hvis de svarer at det er et ekte firma, så vet du jo sikkert at regningen enten er feilsendt, eller at de du leier hos plutselig ikke har betalt for seg el ligende. snakk gjerne med de du leier hos også.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Be firmaet om spesifisert regning på kravet.

Skrevet

Be firmaet om spesifisert regning på kravet.

Firmaet som sendt purring?

Men jeg har jo ikke engang inngått noen avtale med dette selskapet..

Gjest mandolina
Skrevet

Skriv på purringen at dette kravet har du aldri godtatt, og send det i retur til firmaet.

Ta kopi av brevet.

Hilsen

Gjest ChiengMai
Skrevet

Firmaet som sendt purring?

Men jeg har jo ikke engang inngått noen avtale med dette selskapet..

Får du purring på noe må de da kunne vise deg grunnen til at du får dette kravet? Man kan jo ikke sende krav i hytt og pine uten å kunne vise til hva det er regning for? Altså, useriøse firmaer gjør jo dette fordi de kalkulerer med at noen betaler, men er det et seriøst firma må de kunne vise deg grunnen til at du har fått regning.

Svigermor fikk en regning på en parkeringsbot hun hadde fått et sted ho aldri har vært, ho gikk til politiet og fikk satt frem krav om spesifikasjonene på kravert. Da ble det stille.

Skrevet

Skriv på purringen at dette kravet har du aldri godtatt, og send det i retur til firmaet.

Ta kopi av brevet.

Hilsen