Gå til innhold

Kjøretimer burde gitt skattefradrag

Anbefalte innlegg

Gjest bakvendtland
Skrevet

Det er veldig dyrt å ta kjøretimer, og jeg syns det burde "subsidieres" på en slik måte at en kunne føre det på selvangivelsen og få skattefradrag for dette.

Om det er foreldrene som betaler sertifikatet, er det dem som bør få fradraget.

Skrevet

Hvis foreldrene skal få skattefradrag, må jo vi andre skattebetalere punge ut. Staten skal ha penga sine uansett.

Jeg gidder ikke betale for at andres unger skal få ta førerkort. At folk får særfradrag for store helseutgifter o.l blir en annen sak, det er helt greit å være solidarisk i forhold til viktige samfunnsmessige oppgaver.

Derfor er jeg uenig med deg i at dette er en utgift samfunnet bør spleise på.

Skrevet

Kjøretimer er ikke man MÅ ha for liv og helses skyld akkurat, så nei, der er jeg ikke enig med deg. Som ung kan man spare til førerkort alt fra konfirmasjonen, man kan ta sommerjobber for å finansiere det og mange får lovnad om førerkort om de ikke røyker før 18. årsdagen f.eks.

Selv hadde jeg ikke foreldre som hadde råd til å sponse meg, men fikk førerkort delvis av min far noen år senere.

Skrevet

Det må settes en grense et sted for hva man kan trekke fra på skatten. Det finnes jo ikke ubegrenset med penger i statskassa. Førerkort er dyrt, ja. Men jeg er ikke enig i at mine skattepenger skal være med å finansiere andres førerkort.

Skrevet

Første kvelden på trafikalt grunnkurs ble vi spurt om det er en menneskerett å ha sertifikat.

De unge sa ja, vi litt eldre sa nei.

Nei, det er ingen menneskerett å ha lappen, og jeg vil heller ikke subsidiere andres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...