Gjest (Anonymous) Skrevet 19. mai 2001 Skrevet 19. mai 2001 Går på medisinsk attføring og skal på ferie til utlandet til sommeren.Blir jeg trukket i attføringspenger den perioden jeg er borte ? ( i SÅ FALL HAR JEG IKKE RÅD TIL FERIE ! ) Er det lang behandlingstid å gå over til yrkesrettet attfring fra medisinsk attføring ? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 21. mai 2001 Skrevet 21. mai 2001 I utgangspunktet kan du ikke få rehab.penger den perioden du er utenlands, men du kan SØKE trygdekontoret om å få beholde rehab.pengene likevel. Du må da godtgjøre at utenlandsoppholdet ikke vil forverre helsetilstanden, forlenge arbeidsuførheten eller hindre trygdekontorets kontroll og oppfølging. ("godtgjøre" betyr i praksis at legen din må bekrefte dette skriftlig). Saksbehanlingstid varierer fra sak til sak, normalt 3-4 mndr men det kan gå mye raskere eller litt tregere. Snakk med din saksbehandler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.