Gå til innhold

Karitas "hensynet til barna"

Anbefalte innlegg

Gjest OliviaDepasse
Skrevet

Støttes.

Vedtaket er helt horribelt.

Selvsagt har jeg ikke lest tråden og burde dermed skamme meg. Du er en merkelig skrue, til psyk å være, men nok om det. Egentlig nok så santsigende og sånn passe normal.

Skulle vi snakke om umulige unger. Jeg fikk også en sådan når jeg jobbet i barnehagen(ørten år siden) Måtte sitte på faenskapet for å få han til å gi seg. Vel, det var endel år siden, men de bønnba meg omtrent til å bli. Kan du skjønne det ?

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

11

• Poetica

9

• Grip

8

• Jeffrey Geiger

5

Mest aktive i denne tråden

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har ikke ektemannen og den potensielle faren noe å si? Så lenge enslige kan få adoptere, hvorfor kan ikke en godt fungerende mann + hans uintelligent ektefelle få det?

Jeg skjønner ikke at ikke menn reagerer på at det kun er kvinnen og hennes omsorgsevne som trekkes frem. Mannen teller liksom ikke i det hele tatt?

Jeg så at du skrev det samme et annet sted og fikk et spørsmål tilbake.

Jeg slutter meg til det spørsmålet som var omtrent slik: " Hvor sannsynlig tror du det er at denne kvinnen lever i et stabilt forhold med en mann som både er psykisk frisk og har normal intellektuell utrustning?"

Jeffrey Geiger
Skrevet

Hei,

Du skriver: "Bortsett fra mine forsøk på å tenne opp i peisen, da."

Du må ha kommet ut av trening etter man sluttet å brenne hekser på torget! ;-)

Du må da istedet bli ateist, slik som Poetica og jeg - vi har jo en garantert "flammefull fremtid"!

Med røykfrie hilsener,

*flirer*

Kan du garantere for en lykkeligere fremtid og tilværelse om jeg forkaster min tro, da? Jeg har aldri satt fyr på noen, jeg, og helvete tror jeg ikke på.

Bortsett fra det jeg lager på DOL fra tid til annen, da. =^)

Mvh

Skrevet

Men tror du ikke at sosialarbeidere og de som godkjenner adopsjoner kjenner denne kvinnen? Det er mye man må igjennom før man blir godkjent som adoptivforeldre, og jeg er sikker på at de har gjort det rette her.

Men KBO har altså overprøvd disse menneskene.

Jo, jeg er enig i det, men det er også litt merkelig å ha en "anke-instans" som ikke kan overprøve avgjørelser....

Da er det bedre å ikke ha instansen hvis den bare er "spill for galleriet".

Jeg føler meg rett og slett ikke kvalifisert til å uttale meg bastant i denne saken, men magefølelsen er jo at KBO har gjort en feil.

Jeffrey Geiger
Skrevet

Jeg har da ikke tatt til orde for at KBO skal "beskyttes"...???

Jeg har bare påpekt at Grips krokodilletårer for en potensiell innvandrer er "noe forskjellig" fra det han vanligvis skriver om "innvandrere".

Det er derfor rimelig å konkludere at hans motiver er svært flyktige og vikarierende.

Du malte deg inn i et hjørne her Sør, slik som i denne:

http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=show&id=599215

Er ikke lett å holde så mange baller i lufta uten å gå i surr.

=^)

Mvh

Annonse

Skrevet

Nei, det er det ikke!

Jeg har selv jobbet i barnehage hvor det var ansatt en assistent med psykisk utviklingshemming. Så lenge alt fungerte bra i barnehagen, og det ikke skjedde noe spesielt, var hun omtrent som oss andre. Selvfølgelig barnslig, men hvem er ikke det innimellom?

Men med en gang det skjedde ting som krevde en voksen tankegang, så vi tydelig at hun ikke klarte å takle det.

F.eks. hvis et barn slo seg alvorlig og trengte mer enn plaster og blåsing, ble hun helt hysterisk og gikk og gjemte seg. Dersom vi skulle på turer, kunne hun ikke ha ansvar for barn alene, for plutselig kunne hun bestemme seg for å gå et annet sted.

Og ved kontakt med foreldrene, var hun helt klart ikke mentalt sterk nok til f.eks. konfrontasjoner. Reagerte med skriking, slo rundt seg, kjefting osv.

Det høres helt utrolig ut at man ansetter tilbakestående i slike stillinger, men det er helt sant (dette var i 1990)

Og nå som jeg har en 10-åring, ser jeg at foreldrerollen er så mye mer enn omsorg og kos, det er også rettledning, grensesetting, regler, og man må kunne være voksen for å være forelder.

Så jeg synes et slikt forslag er like idiotisk som at mennesker med Down syndrom har rett til å ta førerkort.

Man får kalle en spade en spade, og ikke late som om tingenes tilstand er en annen enn det det er.

Men det er grader av evneveikhet...

( jeg har ikke lest avisen - så jeg vet ikke hvordan hennes funksjonsevne var )

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Jeg så at du skrev det samme et annet sted og fikk et spørsmål tilbake.

Jeg slutter meg til det spørsmålet som var omtrent slik: " Hvor sannsynlig tror du det er at denne kvinnen lever i et stabilt forhold med en mann som både er psykisk frisk og har normal intellektuell utrustning?"

Siden du henviser til Foreldreforum får jeg gjøre det også - jeg har svart der.

Skrevet

I den grad framstillinga di gjev eit rett bilete av det som er skjedd - noko eg i og for seg ikkje har grunn til å tvile på - er eg samd med deg. Vedtaket er heilt på trynet.

Jeffrey Geiger
Skrevet

Det mener jeg da å huske at jeg har svart på - innlegget beviser kun at Grip ikke kan/vil lese det han svarer på.

Mvh

Joda, jeg hadde stor «glede» av å følge med i den diskusjonen, og jeg har sett svarene dine. Men det blir liksom et slags «goddag-mann-økseskaft» over det. =^)

Som forsvarspilleren som parrerer (nesten) ethvert angrep med å sparke ballen opp på tribunen, om jeg får lov å bruke sportsmetaforer. Kan ikke du snart innse at det ikke er mengden av ord som teller, men konsise svar på direkte tiltale.

Ha en fin dag.

Mvh

Skrevet

Joda, jeg hadde stor «glede» av å følge med i den diskusjonen, og jeg har sett svarene dine. Men det blir liksom et slags «goddag-mann-økseskaft» over det. =^)

Som forsvarspilleren som parrerer (nesten) ethvert angrep med å sparke ballen opp på tribunen, om jeg får lov å bruke sportsmetaforer. Kan ikke du snart innse at det ikke er mengden av ord som teller, men konsise svar på direkte tiltale.

Ha en fin dag.

Mvh

Hei,

Jeg skriver da vanligvis svært korte innlegg! :-)

Mvh

• 8 år senere...
Gjest de gamle er eldst
Skrevet

Joda, jeg er enig med deg jeg, og har også for lang tid siden skrevet om Grips vikarierende motiver. :-)

Og VGs motiver bak denne historien er neppe "barnets ve og vel"!

*klem*

Nei, VG er ikke til å stole på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...