Gå til innhold

avhengig av behandler


Gjest deppa vanilje

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg har en flink og fantastisk behandler, men når stortsett alle menneskene i livet mitt får betalt for å snakke med meg, så er det ikke så enkelt.

Destruktiviteten min ja...selvhat, skading, gjøre mindre konstruktive ting...Det er ofte den eneste måten jeg kan kommunisere på, ordene jeg trenger finnes ikke.

Du har muligheter du ennå ikke ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • vanilje

    50

  • frosken

    16

  • orpah

    8

  • Mista nikket

    5

Mest aktive i denne tråden

Håper du tar det opp med henne, men gjerne drøfter det med henne og forteller hvorfor, i stedet for å bare si du ikke vil gå til henne mer.

Har vel drøftet det med henne på en måte, men vi er ikke enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke så annerledes å skravle på nett som man skulle tro. Hvorfor skulle ikke jeg like deg i det virkelige liv? Jeg lover deg at jeg ville likt deg om jeg fikk møte deg. Jeg bare vet det.

Jeg er ikke så annerledes enn jeg fremstår på nettet tror jeg. Ikke for de som slipper innom skallet.

Jeg liker de fleste mennesker som er hyggelige nemlig:o)

På nett ser du kun ordene mine, du ser ikke kroppsspråket eller utseende. Du ser ikke på meg om jeg er enig med deg eller ikke.

Det er mye lettere å være åpen på nett enn face to face.

Men du skriver mye klokt til meg nå, takk for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har muligheter du ennå ikke ser.

Får håpe de mulighetene dukker opp snart og ikke når jeg nærmer meg 90...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe de mulighetene dukker opp snart og ikke når jeg nærmer meg 90...

Du må se etter dem, de "popper" ikke opp av seg selv rett foran deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må se etter dem, de "popper" ikke opp av seg selv rett foran deg.

Det holder ikke bare å se de.Man må gripe tak i de og handle eller flyr de bare vekk fra en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Happiness

På nett ser du kun ordene mine, du ser ikke kroppsspråket eller utseende. Du ser ikke på meg om jeg er enig med deg eller ikke.

Det er mye lettere å være åpen på nett enn face to face.

Men du skriver mye klokt til meg nå, takk for det

Når jeg liker noen synes jeg de er vakre. Jeg kan muligens se at noen av mine venninner ikke er så billedskjønne objektivt sett etter samfunnets skjønnhetsmål. Men å være vakker er mye mer enn det. I mine øyne er mine venner vakre både utenpå og inni når de betyr noe for meg. Nettopp fordi jeg kan se ansiktet, blikket og kroppsspråket. Det hjelper positivt på å se noen:o) Uansett hvordan de føler seg.

Slik tror jeg mange av oss har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

På nett ser du kun ordene mine, du ser ikke kroppsspråket eller utseende. Du ser ikke på meg om jeg er enig med deg eller ikke.

Det er mye lettere å være åpen på nett enn face to face.

Men du skriver mye klokt til meg nå, takk for det

Ps!

Jeg har dessuten en tendens til å få folk til å være åpne i RL også:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...eller...jeg mestrer vel ikke den rollen heller, siden jeg ikke vil snakke med behandleren min

Akkurat det du beskriver her, er vel et svært vanlig fenomen i psykiatrien. Det er som med små unger som truer med å flytte hjemmefra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg liker noen synes jeg de er vakre. Jeg kan muligens se at noen av mine venninner ikke er så billedskjønne objektivt sett etter samfunnets skjønnhetsmål. Men å være vakker er mye mer enn det. I mine øyne er mine venner vakre både utenpå og inni når de betyr noe for meg. Nettopp fordi jeg kan se ansiktet, blikket og kroppsspråket. Det hjelper positivt på å se noen:o) Uansett hvordan de føler seg.

Slik tror jeg mange av oss har det.

Jeg synes kanskje du idealiserer relasjoner mellom mennesker noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder ikke bare å se de.Man må gripe tak i de og handle eller flyr de bare vekk fra en

så hvis jeg ser for meg en mulighet å ligge i senga mi hele dagen, og det blir lagt til rette for det, så er det feil, fordi det er liksom ikke sånn man skal leve livet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Jeg synes kanskje du idealiserer relasjoner mellom mennesker noe.

Det er mulig. Jeg sier bare hvordan jeg opplever det når jeg virklig bryr meg om noen. Og jeg kan umulig være alene om å oppleve det slik. Ordet vakker har for meg en utvidet betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig. Jeg sier bare hvordan jeg opplever det når jeg virklig bryr meg om noen. Og jeg kan umulig være alene om å oppleve det slik. Ordet vakker har for meg en utvidet betydning.

Jeg reagerer litt på at du forsøker å garantere at du vil like en person i RL . Etter min mening er det en type garanti som ikke kan gis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Happiness

Jeg reagerer litt på at du forsøker å garantere at du vil like en person i RL . Etter min mening er det en type garanti som ikke kan gis.

Nei, jeg kan ikke gi en garanti. Men jeg misliker svært få mennesker. Og liker de menneskene som ikke er utpreget egoistiske og som er overfladiske. Som er arrogante, nedlatende og harde. Som ikke bryr seg om andre og er intolerante.

Ellers kan de gjøre og være mye rart for min del. En forutsetning er at en får -se- lengre inn i et menneske, bli kjent med vedkommende nok til å se disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hvis jeg ser for meg en mulighet å ligge i senga mi hele dagen, og det blir lagt til rette for det, så er det feil, fordi det er liksom ikke sånn man skal leve livet sitt?

Nei selvfølgelig ikke.

Det er du som bestemmer hvordan du vil leve livet ditt og hva som er livskvalitet for deg.

Men det virker ikke som du er så tilfreds med slik det er nå.Altså det er jo ikke noe jeg har noe med men man vil jo folk skal ha det bra.Og ta valg som gjør at de kan få det litt bedre.

Altså jeg bryr meg om deg og vil at du skal ha det bra og ikke synes livet bare er pyton så jeg prøver så godt jeg kan å oppmuntre.Jeg nekter å bli med på den dere alt er håpløs tankegangen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig ikke.

Det er du som bestemmer hvordan du vil leve livet ditt og hva som er livskvalitet for deg.

Men det virker ikke som du er så tilfreds med slik det er nå.Altså det er jo ikke noe jeg har noe med men man vil jo folk skal ha det bra.Og ta valg som gjør at de kan få det litt bedre.

Altså jeg bryr meg om deg og vil at du skal ha det bra og ikke synes livet bare er pyton så jeg prøver så godt jeg kan å oppmuntre.Jeg nekter å bli med på den dere alt er håpløs tankegangen din.

Nei, jeg er ikke tilfreds nå, men vet heller ikke hva som skal til for å bli tilfreds. Tanken om å starte et nytt og bedre liv er der alltid.

Men vet, det er klin umulig å diskutere med noen som er helt på bunnen. Det er ikke mulig å snike inn en bitteliten optimistisk tanke en gang. Jeg vet det, men ser ikke det når man er på bunnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Jeg reagerer litt på at du forsøker å garantere at du vil like en person i RL . Etter min mening er det en type garanti som ikke kan gis.

Jeg vet ikke, men jeg kan ikke huske at jeg har møtt en person som har vist meg sin sårbarhet uten det resultat at jeg har likt vedkommende og fått varme følelser for vedkommende. Kan ikke huske å ha opplevd det noen gang. Derfor følte jeg for å skrive det jeg skrev.

Liker ikke de fleste av oss mennesker som har åpnet opp for oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan ikke gi en garanti. Men jeg misliker svært få mennesker. Og liker de menneskene som ikke er utpreget egoistiske og som er overfladiske. Som er arrogante, nedlatende og harde. Som ikke bryr seg om andre og er intolerante.

Ellers kan de gjøre og være mye rart for min del. En forutsetning er at en får -se- lengre inn i et menneske, bli kjent med vedkommende nok til å se disse tingene.

For å ikke mislike noen, så må man være trygg på at de ikke gjør en noe. Og den tryggheten må jo du ha i deg?

Så for noen som får panikk om noen ser på en, så er det ikke mulig å si at man liker alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

For å ikke mislike noen, så må man være trygg på at de ikke gjør en noe. Og den tryggheten må jo du ha i deg?

Så for noen som får panikk om noen ser på en, så er det ikke mulig å si at man liker alle.

Når jeg er redd noen blir det vanskeligere å like dem. Enig i det.

Vi har sikkert en tendens til å gi dem egenskaper vi tror de har. For eksempel at de ser ned på en, føler seg bedre enn en osv.

Og det er lettest å ikke bli redd mennesker som viser litt sårbarhet, vennlighet eller ydmykhet. Ergo liker jeg lettere dem. Slik tror jeg det er for meg ihvertfall.

Så det er ikke negativt for meg at mennesker ikke fremstår som så perfekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er redd noen blir det vanskeligere å like dem. Enig i det.

Vi har sikkert en tendens til å gi dem egenskaper vi tror de har. For eksempel at de ser ned på en, føler seg bedre enn en osv.

Og det er lettest å ikke bli redd mennesker som viser litt sårbarhet, vennlighet eller ydmykhet. Ergo liker jeg lettere dem. Slik tror jeg det er for meg ihvertfall.

Så det er ikke negativt for meg at mennesker ikke fremstår som så perfekte.

Ja, er nok enig der, blir mer usikker på personer som skal vise seg, enn for folk som er mer ydmyke.

Men antennene mine / våre er nok adskillig lengre enn andre sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...