Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja dette har jeg fått høre noen ganger. Altså jeg har lagt på meg 5kg siste halvår og føler meg ikke vel med det. Så får jeg høre at jeg ser godt ut, og at jeg så syk ut før! Hva?? Hvordan kan noen si sånt? Samme med en bekjent av meg, hun fikk høre det samme. Er dette noe du kunne funnet på å sagt? :)

Skrevet

Det driver folk og sier til meg også. Greit at jeg var for tynn da jeg veide 20 kg mindre enn det jeg gjør nå, men at jeg plutselig ser så mye bedre ut med 10 kg over normalvekta mi, kan jeg ikke forstå.

Skrevet

Forbinder uttrykket med "du har lagt på deg", så prøver å unngå å si det selv. Har fått kommentaren et par ganger selv og tror det menes positivt, men jeg har negative assosiasjoner ja.. hehe :-)

Skrevet

Kommer de ordene i sammenheng med at du har lagt på deg? I såfall kan det jo være noe de sier av høflighet for at du ikke skal føle det ille. Det er jo litt meningsløst å si det da, om de ikke mener det. Det kan jo også være at de synes du ser flott ut. Noen ganger utstråler man noe positivt og fint uavhengig av vekt.

Jeg fikk forresten høre i dag at jeg ikke ser så sliten og dratt ut som jeg gjorde for noen måneder siden, he he.. Jeg har gått ned ca 3 kg siden da. Hun som sa det vet ikke om vektnedgangen, hun trakk sine egne slutninger om at jeg har en ny jobbsituasjon. Jeg tror kanskje hun har rett i at jeg føler det bedre nå pga det :)

Skrevet

Folk sier så mye. Jeg har gått ned i vekt, 12-15 kilo. Det bemerker jo selvfølgelig folk, greit nok. Men i går fikk jeg høre av en meget bestemt dame at jeg var blitt slank. Jeg benektet det, men nådde ikke fram. Sikkert godt ment. Jeg er overhodet ikke slank, jeg veier fortsatt litt over nitti kilo og er 169 cm høy.

fuji1365380447
Skrevet

Det er typisk et kompliment som jeg pleier å få...

Jeg er litt overvektig, men bærer mine kilo ganske bra. Så når jeg har stæsja meg opp og folk har lyst til å gi meg et kompliment så sier de at jeg ser godt ut.

Jeg tror aldri at noen sier "du ser godt ut" til en veldig slank person. Dette komplimentet er den taktfulle måten å si at "du er jo (blitt) litt rund, men du er fin likevel".

Så sånn sett er det jo et ekte komplimet.

Skrevet

Hihi...Svigermoren min sier alltid enten at duuuuuuuuu så fin og slank du er, eller duuuuuuuu så godt du ser ut. Sier hun det siste vet jeg at jeg har blitt en smule bred over rompa. ;-)

Har det med den generasjonen å gjøre kanskje? Tror jeg hadde reagert mer dersom en ung person sa noe tilsvarende.

Gjest Flykræsj
Skrevet

Ja det kunne jeg. Kanskje var du for tynn og dermest faktisk så syk ut?

Gjest Flykræsj
Skrevet

Kommer de ordene i sammenheng med at du har lagt på deg? I såfall kan det jo være noe de sier av høflighet for at du ikke skal føle det ille. Det er jo litt meningsløst å si det da, om de ikke mener det. Det kan jo også være at de synes du ser flott ut. Noen ganger utstråler man noe positivt og fint uavhengig av vekt.

Jeg fikk forresten høre i dag at jeg ikke ser så sliten og dratt ut som jeg gjorde for noen måneder siden, he he.. Jeg har gått ned ca 3 kg siden da. Hun som sa det vet ikke om vektnedgangen, hun trakk sine egne slutninger om at jeg har en ny jobbsituasjon. Jeg tror kanskje hun har rett i at jeg føler det bedre nå pga det :)

Jeg tror oppfatter det slik når noen sier dette til meg at det ikke har med det fysiske utseendet å gjøre, men mer med utstrålig osv.

Skrevet

Når noen sier jeg ser godt ut, ser jeg det som på som et tegn på at jeg ser glad ut og virker tilfreds med tilværelsen. Det er i hvert fall sånn vi bruker uttrykket i min familie.

Skrevet

Folk sier så mye. Jeg har gått ned i vekt, 12-15 kilo. Det bemerker jo selvfølgelig folk, greit nok. Men i går fikk jeg høre av en meget bestemt dame at jeg var blitt slank. Jeg benektet det, men nådde ikke fram. Sikkert godt ment. Jeg er overhodet ikke slank, jeg veier fortsatt litt over nitti kilo og er 169 cm høy.

Ja folk er rare :) Et år fikk jeg høre "så godt du ser ut, i fjor var du altfor tynn" Jadda, det var to kilo mer enn året før ;)

Skrevet

Det er typisk et kompliment som jeg pleier å få...

Jeg er litt overvektig, men bærer mine kilo ganske bra. Så når jeg har stæsja meg opp og folk har lyst til å gi meg et kompliment så sier de at jeg ser godt ut.

Jeg tror aldri at noen sier "du ser godt ut" til en veldig slank person. Dette komplimentet er den taktfulle måten å si at "du er jo (blitt) litt rund, men du er fin likevel".

Så sånn sett er det jo et ekte komplimet.

Tror du har rett i det, en slank person får ikke den kommentaren :) Ja det er nok godt ment... Jeg misunner dem som legger jevnt på seg, altså fint fordelt. Jeg selv får hesterompe og bilring rundt magen, ellers normalt.....hehe

Skrevet

Det driver folk og sier til meg også. Greit at jeg var for tynn da jeg veide 20 kg mindre enn det jeg gjør nå, men at jeg plutselig ser så mye bedre ut med 10 kg over normalvekta mi, kan jeg ikke forstå.

De er nå rare :) Vel, vi må trives med oss selv, viktigst det.

Skrevet

Forbinder uttrykket med "du har lagt på deg", så prøver å unngå å si det selv. Har fått kommentaren et par ganger selv og tror det menes positivt, men jeg har negative assosiasjoner ja.. hehe :-)

Jeg blir forlegen jeg....når det kommer utfra det blå. De gangene jeg nevner vekta først, så kan jeg forstå at det skal være en oppmuntring at man "ser godt ut". ok liksom.

Skrevet

""Jeg fikk forresten høre i dag at jeg ikke ser så sliten og dratt ut som jeg gjorde for noen måneder siden, he he""

Detr var jo kuult å høre, huff. Jeg håper ikke jeg sier sånt til noen noen gang! Men fint at du ser friskere ut nå da hehe

Skrevet

Hihi...Svigermoren min sier alltid enten at duuuuuuuuu så fin og slank du er, eller duuuuuuuu så godt du ser ut. Sier hun det siste vet jeg at jeg har blitt en smule bred over rompa. ;-)

Har det med den generasjonen å gjøre kanskje? Tror jeg hadde reagert mer dersom en ung person sa noe tilsvarende.

Hehe, duuuu så glad du blir da hehe Jeg tror jeg har fått høre det av flere aldre.......

Skrevet

Ja det kunne jeg. Kanskje var du for tynn og dermest faktisk så syk ut?

Mener du det er nødvendig i så fall å kommentere det overfor personen, at du så syk ut før?

Skrevet

Når noen sier jeg ser godt ut, ser jeg det som på som et tegn på at jeg ser glad ut og virker tilfreds med tilværelsen. Det er i hvert fall sånn vi bruker uttrykket i min familie.

Det er ikke slik jeg har fått det, de nevner det med tynt ansikt, at jeg ser bedre ut med litt vekt.

Skrevet

De er nå rare :) Vel, vi må trives med oss selv, viktigst det.

Jeg skulle gjerne gått ned noen kg men det ser ut til å være vanskelig. Jo mer jeg trener, jo mer muskler får jeg så det er en ond sirkel. Og så er jeg et matvrak i perioder.

Skrevet

Jeg skulle gjerne gått ned noen kg men det ser ut til å være vanskelig. Jo mer jeg trener, jo mer muskler får jeg så det er en ond sirkel. Og så er jeg et matvrak i perioder.

Ja det skal ikke være lett. Det sies at det er lettere å slanke seg om man har muskelmasse, men huff for et tiltak! :) Mat er godt ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...