Gå til innhold

"Stivhet/ Stråling"


Gjest Let

Anbefalte innlegg

Hei.. Har nå gått med noen litt merkelige symptomer i snart 1 1/2 år. Det begynner med litt stivhet/ stråling i nakke, for så å flytte seg frem i ansiktet og legger seg inn over øyne og nese. Blir også til tider stiv/ nummen i venstre hånd - de 3 ytterste fingrene. Størst er problem med øynene, da jeg blir veldig fort sliten i øynene under en slik periode. Som kan opptre flere ganger i uken, får så å være borte i mange dager. Har forsøkt med fysikalsk behandling ved rygg/ nakke uten at det ser ut til å hjelpe. Demper vell symptomene noe under behandling, men de dukker opp igjen. Har vært til CT-Undersøkelse uten at noe galt ble oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Hei og beklager sent svar da jeg har vært på reise. Du beskriver symptomer som både kan stamme fra nervesystemet og fra muskulatur og dette bør undersøkes videre i og med at plagene har vedvart i over et år. Du skriver ikke om noen form for skade av nakken, så jeg går ut fra at du ikke har hatt dette. Regner også med at fysioterapeuten hadde funnet ut om det var muskulære plager fra nakken som av og til kan gi smerter som stråler til panneregionen. Det er viktig å finne ut om det er noen sammenheng mellom plagene fra ansiktet og plagene fra armen. Nummenhet i de tre ytterste fingrene kan både stamme fra nakken og fra en nerve som går over albuen (ulnaris). Det finnes også en lokal nerve i ansiktet som kalles trigeminus og dens midterste gren omfatter nese og kinn. Ettersom du har vært hos fysioterapeut og til CT ville jeg kanskje ha vurdert en henvisning til nevrologisk undersøkelse som kan avklare om det foreligger trykk mot nervene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...