Gå til innhold

Plantarfasciitt og trening


Gjest Utålmodig treningsglad

Anbefalte innlegg

Gjest Utålmodig treningsglad

Jeg trener ca. 5-7 ganger i uken, noe jeg har gjort i flere år. Den treningsformen jeg har benyttet er i all hovedsak løping i terreng/fjell (mye motbakke) i tillegg noe fotball og sykling. Jeg er 39 år og ikke overvektig. For ca. 2 mnd. siden opplevde jeg å få en tiltagende smerte i under venstre hæl. Dette skjedde i det øyeblikket jeg skiftet til et nytt merke joggesko (skifter joggesko ca. 2-3 ganger i året). Etter undersøkelser hos lege (og en god del selvstudier) er det ikke særlig tvil i at jeg har pådratt meg plantarfasciitt. Smertene er i dag ikke intense utover når jeg direkte provoserer punktet under helen (ved for eksempel å trykke hardt direkte på punktet), men jeg kjenner at noe ikke er som det skal når jeg går på foten. Jeg har tatt en behandling med kortison, uten at jeg føler dette har gitt noen virkning. Ut fra hva jeg har lest meg til ser dette ut til å være en skade som vil være langvaring (1-2 år). Dette er ikke en hyggelig beskjed å få for en som er svært glad i å trene (spesielt i å løpe på fjellet). Jeg ønsker å opprettholde en stor treningsmenge, men er usikker på hvorledes jeg skal få dette til. Mitt spørsmål er derfor: Hvorledes kan jeg trene uten å forverre skaden eller at dette blir en kronisk tilstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...