Gå til innhold

Sykemelding under svangerskapspermisjon

Anbefalte innlegg

ronja røverdatter

Ser at du har svart på et innlegg om dette temaet lenger nede, men jeg har et spørsmål til. Må man være for syk til å ta seg av barnet for å få utvidet fødselspermisjonen (ved å bli sykemeldt)?

Jeg fikk en sønn for 6 uker siden og har vært mer eller mindre syk siden fødselen - bekkenløsning, innvendige hemorroider og brystbetennelse (2 ganger). Men jeg har ikke vært for syk til å ta meg av barnet. Vi har bare ikke hatt en slik barseltid som jeg hadde forestilt meg, og jeg kunne jo tenkt meg å fått igjen noen av disse ukene på slutten av permisjonen. Hvis jeg hadde vært i jobb, vil jeg jo blitt sykemeldt.

Håper du tar deg tid til å svare, vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27870-sykemelding-under-svangerskapspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Som nevnt så er det ulik ordlyd på de to bestemmelsene. Det er ordlyden som bestemmer hvilke rettigheter du har, sammen med legens erklæring om din tilstand. Noen næremer vurdering kan jeg ikke ta her, det hele blir en skjønnsvurdering ut fra bl.a. legeerklæring. Du bør benytte deg av muligheten til å gi trygdekontoret ditt syn og dine argumenter FØR trygdekontoret har bestemt seg.

(se trygdehjelpen.no hvis du trenger hjelp med søknad/klage)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...