Gå til innhold

I did it! :-)


AAA

Anbefalte innlegg

Jeg hadde lagt på meg jevnt og trutt de siste årene. Årsak: Ikke godt av å gå hjemme (2 permisjoner), for lat og for nært vennskap med herr Maarud og fru Kim, samt helgekos som strakte seg fra torsdag til tirsdag... Det gikk som det måtte gå, på slutten var jeg så sidrompa at jeg nesten måtte betale veiavgift. ;-)

Etter nyttår meldte jeg meg inn i www.vektklubb.no, og satte som mål å ta av 20 kg på et halvt år. Det har jeg nå klart.Hipp hurra! :-) Nå er jeg noenlunde passelig tror jeg, med bmi på 22 blank. Mye sprekere også, for den saks skyld.

Og nå begynner den _virkelige_ kampen, som er å holde vekta. Jeg tror (vet) at det kan være minst like vanskelig som å ta av.

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest baremei

Gratulerer så mye! Ditt innlegg kan nok inspirere mange. Det virker som du har helt riktig innstilling. Lykke til med å stabilisere vekta da! Nå, en stund framover er det jo så mye fristende bær man kan fråtse i. Og forhåpentligvis er været snilt og frister oss til å komme ut og røre på oss:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Det er jo kjempebra.

Har selv tatt av nesten 10 kilo. Mitt tips til å holde vekta er å bestemme seg for hvor mye man maks får lov til å veie. Gå på vekta hver uke, og om du en uke har gått over grensa så roer du ned en uke og er på bane igjen.

Jeg synes aldri det er vanskelig å ta det med ro en uke. Ikke mye motivasjon du trenger til å klare det.

Før f.eks. julehøytid osv. tar jeg også en slik uke hvor jeg spiser sundt og trener litt mer enn vanlig. Da ligger jeg litt under, og kan kose meg litt ekstra uten å få smell for det etterpå.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Gratulerer. Det er jo kjempebra.

Har selv tatt av nesten 10 kilo. Mitt tips til å holde vekta er å bestemme seg for hvor mye man maks får lov til å veie. Gå på vekta hver uke, og om du en uke har gått over grensa så roer du ned en uke og er på bane igjen.

Jeg synes aldri det er vanskelig å ta det med ro en uke. Ikke mye motivasjon du trenger til å klare det.

Før f.eks. julehøytid osv. tar jeg også en slik uke hvor jeg spiser sundt og trener litt mer enn vanlig. Da ligger jeg litt under, og kan kose meg litt ekstra uten å få smell for det etterpå.

Lykke til.

Så da du slanket deg prøvde du å holde vekta; altså ikke gå over - og å heller gå ned? Og når du har normalvekt prøver du å holde den?

Hvordan spiser du en vanlig dag? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Det er jo kjempebra.

Har selv tatt av nesten 10 kilo. Mitt tips til å holde vekta er å bestemme seg for hvor mye man maks får lov til å veie. Gå på vekta hver uke, og om du en uke har gått over grensa så roer du ned en uke og er på bane igjen.

Jeg synes aldri det er vanskelig å ta det med ro en uke. Ikke mye motivasjon du trenger til å klare det.

Før f.eks. julehøytid osv. tar jeg også en slik uke hvor jeg spiser sundt og trener litt mer enn vanlig. Da ligger jeg litt under, og kan kose meg litt ekstra uten å få smell for det etterpå.

Lykke til.

Hei!

Takk for svar.

Det du gjør for å ikke legge på deg høres fornuftig ut. I tillegg må jeg holde aktivitetsnivået oppe, og ikke synke dypt ned i sofaen igjen.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Takk for svar.

Det du gjør for å ikke legge på deg høres fornuftig ut. I tillegg må jeg holde aktivitetsnivået oppe, og ikke synke dypt ned i sofaen igjen.... ;-)

Ja, det er viktig å være i aktivitet. Jeg har en relativt beskjedent mål. På den måten klarer jeg alltid å holde det, og får super samvittighet om jeg gjør mer:-)

Jeg skal trene to ganger i uka. Minst en gang med vekter. (Da holder jeg muskelmassen oppe, og det hjelper på framtidig forbrenning)

De fleste dagene hvor jeg ikke trener så går jeg en liten tur. Den runden jeg vanligvis går tar ikke mer enn ca. 25 minutter. Dvs. at det ikke blir et ork å gjøre dette. Jeg har sjekket med skritteller, og ser at jeg ligger på ca. 8000 skritt på vanlige dager. De anbefaler jo 10.000, men det klarer jeg oftest ikke da jeg er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...