Gå til innhold

kneproblem


Gjest arri

Anbefalte innlegg

Hei, Har begynt å få problem med knea mine, er ivrig turgåer men har måtte begrense med veldig. Har eg hatt en tur på ett par, tre timer så har eg store problem med å gå utforbakk, det er en stikkende smerte på yttersiden av begge kne som gjør attt eg ikkje klarer å gå vist det blir for ille. Etter ett par dager er det bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skikkelig skotøy er i alle fall alfa og omega! Billigsko til 79,50 på Rema duger overhode ikke, gå på en sportsforretning som forhåpentligvis har peiling (Løplabbet skal være gode sier Babette her inne) og be om hjelp. Føler du at de ikke vet hva de snakker om så gå et annet sted.

Ta også kontakt med lege for å få sjekket om det er noe fysisk. Meniskproblemer kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Det du beskriver er en overbelastning av senefestene for lårmuskelen(quadriceps) på yttersiden av knærne. Kommer gjerne ved lange turer i fjellet når utforbakkene blir lange. Man kan forebygge dette med allsidig styrketrening i tillegg til turene, samt i det daglige gå mer i småkupert terreng ett par timer. Når det begynner å bli kaldt er det viktig å holde seg varm og tørr rundt knærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...